Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki alternator do Scenica I phII 2,0 16V *


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wczoraj na trasie prawdopodobnie padł mi regulator napięcia w alternatorze, lub sam alternator.

Objawy nieprawidłowego działania, były już od kupna Scenica i objawiały się pulsowaniem (przygasaniem) całego oświetlenia na niskich obrotach.

Wczoraj na trasie na początku zaczęła migać w nieregularnych odstępach czasu kontrolka ładowania, wyglądało to tak jakby nie stykał dobrze kabelek przy wtyczce. Poruszałem cienkim kabelkiem przy alternatorze i przez jakiś czas był spokój.

Niestety po paru kilometrach kontrolka znów zaczęła mrugać, ale poza tym nic innego się nie działo, więc kontynuowałem jazdę.

Po kolejnych 20-paru kilometrach nagle zaświeciły się kontrolki SERV i ABS a w chwilę po tym kontrolka AIRBAGu. Zatrzymałem się, żeby sprawdzić co jest grane, zgasiłem silnik i to był koniec jazdy. Okazało się, ze aku jest już kompletnie rozładowany i nie da rady zapalić silnika.

Na szczęście miałem przy sobie kable zapłonowe, więc po "pożyczeniu" prądu Scenic odpalił i jakoś (z duszą na ramieniu), na samych postojówkach i świecących kontrolkach dojechałem ostatnie 15 km do domu. Po sprawdzeniu miernikiem, okazało się, że alternator nie podaje prądu na aku, a napięcie na samym aku spadło do 7V :shock:.

 

To, że czeka mnie wymiana regulatora napięcia lub całego altka to wiem, ale problem w tym, ze za parę dni wyjeżdżam na wczasy Scenicem, a do tego czasu nie zdążą mi naprawić alternatora.

 

I w związku z tym pomyślałem sobie, żeby na ten wyjazd dni zamontować jakiś używany alternator z Allegro, a później na spokojnie zregenerować stary.

A ponieważ na Allegro obecnie są tylko alternatory z wersji 1,6 16V (najbardziej podobny silnik i sam wygląd alternatora) to moje pytanie brzmi:

 

[glow=darkred:a12c0f8bd4]Czy do Scenica I phII 2,0 16V (F4R, z klimą) podejdzie alternator (Bosch) od wersji 1,6 16V (z klimą) ???[/glow:a12c0f8bd4]

 

Mocowania są raczej takie same, ale nie wiem czy altek od 1,6 16V daje tyle samo prądu co ten od 2,0 16V.

Niestety nie udało mi się odczytać oznaczeń z altka, bo zasłania je wspornik.

Tutaj daję linka do altka do wersji 1,6 16V Alternator 1

i jeszcze jeden:Alternator 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i po urlopie. Znów trzeba pracować :cry: .

Sprawa z alternatorem zakończona.

 

Okazało się, że umarł regulator napięcia w alternatorze.

A ponieważ do Boscha sam nowy regulator nap. to koszt ponad 200zl, skończyło się na kupnie kompletnego alternatora regenerowanego za 240zł od firmy wystawiającej się na Allegro.

 

Dla potomnych umieszczam krótki opis, jak wymontować alternator i jaki jest typ alternatora i regulatora napięcia.

 

Opis dotyczy: Renault Scenic I phII 2,0 16V (F4R); rocznik: XII.1999; wersja wyp. RXi.

- Typ alternatora: 98[A]; Bosch 0 124 415 007

- Typ regulatora napięcia: Bosch BR14-M1; F OOM 145 239

 

Opis wymontowania altka:

Żeby dostać się do samego regulatora, trzeba niestety wymontować cały alternator z auta.

Na szczęście w Scenicu jest umieszczony wysoko z przodu silnika i dostęp do śrub jest dosyć dobry.

- Najpierw trzeba zdemontować pasek wielorowkowy osprzętu silnika. Robi się to poprzez założenie klucza oczkowego 13 na śrubę mocującą rolkę napinacza i maksymalnie ciągnąc klucz do przodu komory, luzujemy napinacz na tyle, że da się zsunąć pasek z koła pasowego alternatora lub pompy wspomagania kierownicy.

- Po tym zabieramy się do odkręcenia pompy wspomagania wraz ze wspornikiem, na którym jest umieszczona. Wspornik pompy mocowany jest do silnika na 4 śrubach 13 i jednej nakrętce 17, z czego 2 ze śrub 13 służą jednocześnie do mocowania alternatora.

- Po odkręceniu wspornika, odsuwamy go od alternatora i w prawo. Nie ma potrzeby odłączania węży ciśnieniowych od pompy.Przy przesuwaniu pompy może nam wadzić zbiorniczek płynu do wspomagania przymocowany do chłodnicy.W celu wypięcia zbiorniczka z mocowania, trzeba odszukać i nacisnąć koniec zaczepu (znajduje się pomiędzy zbiorniczkiem a chłodnicą) i pociągnąć zbiorniczek do góry.

- po odsunięciu pompy mamy dostęp do 2 dolnych śrub 13 mocujących alternator. Po wykręceniu ich mamy alternator w rękach.

Przed wyjęciem go z auta trzeba jeszcze pamiętać o odpięciu grubego czerwonego przewodu prądowego (klucz 13) i kostki z cienkim przewodem (zasilanie kontrolki ładowania)

- po wyjęciu alternatora z auta, odkręcamy kilka wkrętów, zdejmujemy czarny dekielek z tyłu alternatora i mamy dostęp do regulatora napięcia.

UWAGA: Podczas manipulacji przy alternatorze trzeba uważać aby nie uszkodzić kółka pasowego alternatora. Jest wykonane z dosyć delikatnego i kruchego plastiku.

 

Jeszcze na koniec chciałem polecić firmę w której zakupiłem regenerowany alternator.

Jest to Firma "TRAXX"

Firma ta zajmuje się sprzedażą nowych i profesjonalną naprawą oraz regeneracją alternatorów i rozruszników. Alternator który od nich kupiłem, ma wymienione szczotki, łożyska, wyrównaną bieżnię, nowe kółko pasowe, dodatkowo polakierowane uzwojenia i wypiaskowaną obudowę. W zasadzie ciężko odróżnić go od nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!