Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem ze światłami


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Mam renóweczkę megane z 97' 1.6e 8V 90KM, i mam problem ze światłami, otóż po przekręceniu manetką zapalają mi się światła postojowe, a jak przekręcę drugi raz to zamiast zapalić się światła do jazdy dziennej to nic się nie dzieje. Zajrzałem do żarówek i są wporządku, następnie otworzyłem skrzyneczkę z bezpiecznikami które znajdują sie pod kierownicą po lewej stronie i po zdjęciu tej klapki ujrzałem wszystkie bezpieczniki, ale na pokrywce którą zdjąłem też są bezpieczniki ale jest ich tylko kilka. Powiedzcie mi czy te bezpieczniki z pokrywki są aktywne czy to tylko jakieś zapasowe? dodam iż jeden z tych bezpieczników koloru niebieskiego 15A jest wyraźnie zjarany. Czy to może być przyczyną braku swiateł do jazdy dziennej?? dodam iż poza bezpiecznikami znajdującymi sie na pokrywce sprawdziłem wszystkie inne i są w porządku. Napiszcie proszę gdzie może tkwić jeszcze przyczyna? Podaję nr GG 4138822 pomóżcie proszę bo elektryk ze mnie żaden a bez świateł ani rusz:( Pozdrawiam i z góry dziękuję za informację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem do żarówek i są wporządku

 

Na oko oceniłeś stan żarówek? Jeśli tak, to nie jest to najlepszy sposób do oceny, czy żarówka jest spalona, czy też nie. Niedawno u mnie przepaliła się żarówka i na oko po niej nie było tego widać. Może po prostu spaliły się obie na raz i dlatego nie świecą. Światła drogowe masz? Spróbuj włożyć jakąś żarówkę i sprawdź, czy przyczyna nie tkwi tylko w spalonym włóknie żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co Panowie myslicie o tych bezpiecznikach na tej pokrywce? bo tak jak pisałem jest tam spalony jeden 15A bezpiecznik koloru niebieskiego, światła drogowe są, ale powiedzcie mi czy żarówka od jazdy dziennej to taka duża?? bo z tego co wiem to tam są 2, jedna taka malutka to jest od postojowych chyba a w tej dużej są dwa rodzaje światła, tzn długie i do jazdy dziennej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Struś, Ty się nabijasz czy naprawdę jako kierowca nie wiesz jakie światła są w aucie :mrgreen: Tak nawiasem dobrze pisałeś, w poprzednim poście że elektryk z Ciebie..............

Odpowiedz sobie sam, czy do tych bezpieczników na klapce dochodzą jakieś przewody :)

Poza tym zamiast pisać bzdety, postaw koło kompa zgrzewkę browarków usiądź wygodnie i przystąp do lektury forum. Dowiesz sie wiele ciekawego, co umknęło Ci na kursie prawa jazdy i trochę na fizyce w szkole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

browara to tak na marginesie to bym sie napił ale tak powaznie, to chodzi mi o te bezpieczniki na klapce, tam nie ma przewodów ale są na górze klapki dwie blaszki, które mogą być stykiem, dlatego pytam czy te bezpieczniki na klapce to sa włożone tak od picu by były czy mają jakiś wpływ na działanie lub nie działanie czegoś w aucie? A lekturkę na temat renówki ściagnałem sobie i tam nie ma pokazanych tych bezpieczników o które pytam. A poza tym to nie powinieneś kolego się tak oburzać bo nie każdy musi sie na tym znać, jak jesteś takim geniusiem to powinieneś odpowiedzieć na pytanie, bo uważam że sam wiele rzeczy nie wiesz, inaczej to by tutaj nikt nie zagladał i nie pisał. Po prostu jak nie potrafisz udzielić informacji to sie do tego przyznaj a nie wypisujesz mi o kratce piwa i szukaniu w necie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki ktora znajduja sie na oslonie skrzynki to sa bezpieczniki zapasowe. Sa tam po to ze jak ci sie przepali jakis to mozesz od razu wymienic a nie latac po sklepach i szukac. Jezeli masz juz tam przepalony 15A to moze sprawdz w szkynce wszystkie niebieskie bezpieczniki. Moze poprzedni wlasciciel mial problem z nim i dlatego zostal tylko jeden spalony.

 

Co do swiatel to moze kup zwykla zarowke i sprawdz czy dziala. Jezeli nie to na klapce od skrzynki na pewno masz schemat opisanych bezpiecznikow i sprawdz czy sa ok.

 

Tak nawiasem mowiac to nie dziwie sie koledze, ze troche go ponioslo ale takie rzeczy kierowca powinien wiedziec. A co do czytania forum to jest prawda. Duzo rzeczy jest juz omowione i powtarzanie sie tych samych problemow jest meczace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Struś,Dałeś poznać jakie masz pojęcie o elektryce w aucie. Choćbym Ci to i namalował to z takimi podstawami, to i tak będzie pismo klinowe. Z tej też przyczyny radzę poszukać i poczytać w tematach na forum o tym mówiących. Co do blaszek na klapce, to są one po to by klapka nie "wylatała" a bezpieczniki na klapce to rezerwa w przypadku przepalenia któregoś, byś nie musiał takich drobiazgów w bagażniku szukać. Jest tam jeszcze miejsce na taką pensetkę do wyciągania przepalonych bezpieczników. CZYTAJ BO WSZYSTKO O CO PYTASZ JUŻ NA FORUM JEST NAPISANE. To wymóg zapisany w regulaminie, którego znajomość potwierdziłeś podczas rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odgrzeje kotleta i nadam wątek bliższy tematowi.

 

Otóż w mojej Megi spaliła się żarówka kontrolki świateł drogowych. Więc przedwczoraj wymieniłem żarówkę. Po wymianie okazało się że po włączeniu świateł mijania świeci się kontrolka świateł drogowych (długich) a po włączeniu długich ta kontrolka gaśnie. Na początku myślałem że jakiś problem z zegarami, może w kostce przy zegarach...?? Ale okazało się że problem jest z samymi światłami.

Otóż włączam światła mijania - jest ok - światła świecą. Włóączam światła długie - jest problem - w prawej lampie jest światło długie a w lewej lampie całkiem gaśnie żarówka H4 i świeci się tylko postojowe.

 

O co chodzi.??

 

Dodano: 01 sie 2012 - 21:55

Gdzie szukać przyczyny.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zacząłem od żarówki bo po pierwsze - ta kontrolka - co ma żarówka do kontrolki a po drugie włączając światła mijania świeci więc wydaje się być ok, chyba że ten problem z kontrolką i ze światłami to dwie różne historie... Ale sprawdzę to zobaczymy.

 

Dodano: 02 sie 2012 - 20:21

Kupiłem nową żarówkę - zamontowałem, efekt - to samo. Więc żarówka nie jest winna. Co może być przyczyną.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!