Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zgasł wyświetlacz na desce rozdzielczej


Rekomendowane odpowiedzi

podkowa93,

 

Ta usterka to istna żyła złota dla ASO i im podobnych... Niby trochę roboty przy tym jest, bo trzeba wylutować wyświetlacz z płytki i przelutować wszystko na płytce, ale 400 PLN to lekka przesada. Naprawa, nawet z wymianą tranzystora w stopniu końcowym przetwornicy nie powinna kosztować więcej iż 200 PLN.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecił mi ich kolega,który pracuje w autoryzowanym serwisie i sami korzystają z usług tego gościa

A mnie interesuje inna sprawa, czy ASO wtedy kasuje za wymianę części na nową czy za usługę naprawy? Jak byłem na praktyce w ASO to usłyszałem że serwis nie naprawia tych wyświetlaczy, tylko wymieniają na nowy, żeby w razie nieudanej naprawy klient nie wrócił z pretensjami. Jak to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02,

 

Ode mnie ASO zażyczyło sobie 2500 PLN za wymianę wyświetlacza na nowy i 1100 za naprawę mojego. Nie skorzystałem. Naprawa poza ASO kosztowała mnie 180 PLN w tym wymiana tranzystora w kluczu przetwornicy i bezpiecznika SMD.

Najciekawsze jest to, że RENAULT doskonale wie, że to jest wada fabryczna i w Anglii oraz Francji pokrywają 80-90 % kosztów wymiany wyświetlacza na nowy, nawet w autach, które już są po okresie gwarancji. Niestety Polska to III-ci świat i tu Klienta łupią jak tylko mogą i gdzie tylko mogą......

 

Pozdrawia,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem i tak zaskoczony że w autoryzowanym serwisie proponują część jakby nie patrzeć regenerowaną, a w innym mówią że tego się nie robi. Może to sposób na wyrwanie jakiejkolwiek kasy za naprawę jeśli klient zrezygnuje z zakupu części za 2500zł.

Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tylko napisałem,żeby inni mogli skorzystać,a 400zł czy to dużo hm..........nie wiem w sumie ale ponoć wylutowywanie tego wyświetlacza w celu naprawy to nie takie proste bez profesjonalnego sprzętu,oni robią jakieś dodatkowe chłodzenie a gwarancja na usługę też do mnie przemawia,a tych elementów wymienionych było więcej niż 2 bo dostałem je w woreczku:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka że wyświetlacz jest lampowy. Jego wylutowanie wymaga pewnej wprawy/doswiadczenia jak i narzędzi ale nie jest to aż taka filozofia. Lutownica grzałkowa z regulacja temperatury i odsysacz wystraczają w zupełności. Na dodatek jeśli wczesnie się zareaguje na resetowanie zegara koszty są MINIMALNE bo polegają na znalezieniu i usunięciu zimnego lutu - nic nie trzeba wymieniac! No ale Panowie nie wolno czekać aż całkiem się coś zepsuje.

Wcale się nie dziwie że biorą 400zl, czysty zysk. Panowie dopóki są klienci dopóty cena nie spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość pawelolsztyn

witam. podczas weekendu kilka razy zresetowal sie zegar i licznik kilometrow dziennych (sred. predkosci, sred, spalania itd.). ponadto zauwazylem, ze w tej samej cyfrze na wyswietlaczu sa miejsca jasniejsze i mniej wyrazne. takze to jest z np. w tej samej kresce od poziomu paliwa. u gory jest jasna-wyrazna a u dolu blada. caly wyswietlacz wydaje sie jakby byl niewyrazny-blady. jakby brakowalo mocy. dodam, ze radio nie resetuje sie. prosze o porade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelolsztyn, zabieraj sie za naprawę czym prędzej. Zaczytana opinia z innego forum mówi że skoro wyświetlacz nie świeci równomiernie to przyczyną może być niefachowe cofanie licznika, ew. niefachowe manipulowanie przy nim i oczywiście też usterka.

Ponoć przy niefachowym cofaniu licznika zamiast wylutować cały wyświetlacz "fachowcy" wylutowywują jeden rządek nóżek wyświetlacza i wyginają go żeby sobie zapewnić dostęp do pamięci która jest pod wyświetlaczem. Owe wygięcie skutkuje mikropęknięciami a że wyświetlacz jest lampowy nie świeci też równomiernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelolsztyn

ani nie bylo cofania ani nie bylo tym bardziej manipulowania ! nigdy w takie rzeczy sie nie bawilem. przebieg mam oryginalny. zauwazylem ponadto, ze zegar i kilometry nie kasuja sie gdy wylacze silnik, ani nawet gdy wyciagne karte i zamkne auto (sprawdzilem to w ten sposob, ze ponownie wlaczylem start bez sprzegla/hamulca. na wyswietlaczu pojawil sie aktualny zegar i km). natomiast przy odpaleniu auta (start+sprzeglo/hamulec) zegary sie resetuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelolsztyn

dzieki za podpowiedz z tym dodatkowym nabijaniem kilometrow, ale chyba nic takiego sie nie dzieje. i jeszcze jedna dziwna rzecz. rano otworzylem samochod, wlozylem karte i wlaczylem sam start. wyswietlacz sie wlaczyl wraz z radiem i bylo OK. zegar i bierzace kilometry nie zresetowaly sie. nastepnie ponownie wlaczylem start + sprzedlo/hamulec i samochod odpalil. co smiesznego, ze zegar i km takze nie zresetowaly sie. natomiast po wejsciu do auta i "normalnym odpaleniu" auta tj. start+sprzeglo/hamulec - nastepuje jw. reset.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość pawelolsztyn

no coz ja znalazlem goscia, ktory naprawia wyswietlacz za ... 100 zl + koszty przesylki (2*20 zl) = 140 zl. w poniedzialek dostane przesylke i zobacze czy jest ok. dla zainteresowanych tel. za browara (3 zl) ... zartuje oczywiscie :) .

ps. aktualizacja stanu kilometrow jest zawarta w cenie.

 

dodano 09.05.2010 godz. 20:35

w olsztynskim serwisie renault wycenili na 800-1000 zl, natomiast "najlepszy" olsztynski elektromechanik 700-1300 zl ... he he he

w poniedzialek napisze co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelolsztyn, daj znać po naprawie co i jak. Przed zamontowaniem do auta fajnie byłoby abyś rozebrał licznik i pstryknął fotki żeby ocenić jak fachowo fecet to naprawia. Cena jest dobra i być może przyda się wielu osobom z forum które się spotkają z tym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelolsztyn

witam. wyswietlacz jak nowy i jest ok. telefon do goscia 692 085173 miejscowosc kaczory (wielkopolska). dobry kontakt i szybka przesylka. udziela rocznej gwarancji. ma aukcje na allegro po 200 zl + przesylka. ja zaplacilem 100 zl + koszty przesylki. zdecydowanie polecam. nie rozbieralem wyswietlacza (znajac zycie mozna cos zepsuc).

dodano

ten gosc jest na forum http://www.kartarenault.republika.pl/kontakt.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!