Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przednie czujniki parkowania Megane 3


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Po dokładnym przyjrzeniu się,wymiana tego czujnika okazała się prosta.Po zdjęciu tablicy rejestracyjnej jest dobry dostęp do obudowy czujnika.Z szerszej str obudowy , trzeba nacisnąć do wewnątrz zapinkę i wtedy całą obudowę czujnika wraz z czujnikiem, można wyjąć na zewnątrz z grilla.Po wypięciu wtyczki łatwo wymienić czujnik. Wymieniłem oryginalny czujnik Renault (Valeo 284420001R ) na zamiennik 28438 4EAOB .Ucieszyłem się bo zadziałał prawidłowo łącznie z pozostałymi z przodu i z tyłu.Niestety radość moja nie trwała długo gdyż po trzech dniach przestały działać wszystkie czujniki, tak z przodu jak i z tyłu. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć co może być przyczyną tej sytuacji. Podejrzewam jakiś bezpiecznik tylko nie wiem który, lub kiepskiej jakości zamiennik.Przeglądałem schemat rozmieszczenia bezpieczników i brak jest bezpiecznika zabezpieczającego układ czujników parkowania.Prawdopodobnie ten układ podpięty jest pod inne moduły.Tylko które ? Oczywiście może być inna przyczyna .Proszę o sugestie doświadczonych forumowiczów o możliwe przyczyny ,sposób diagnozy i naprawy.Pozdrowienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie bezpiecznik. Moduł jest zasilany ze wspólnego z innymi urządzeniami + po zapłonie. Wspólne zasilanie to między innymi tempomat, elektryczny ręczny, regulacja wysokości świateł i inne. Jeżeli to działa to należy odczytać błędy z modułu parkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Aniewa za zainteresowanie tematem.Faktycznie ,teraz sprawdziłem i regulacja świateł podpięta pod bezpiecznik nr7 15A działają, jak również np. silniczki otwierania elektrycznych szyb podpiętych pod bezpiecznik nr 1  10A też działają co wskazuje ,że pana diagnoza jest trafna.Niestety nie posiadam komputera do żeby odczytać błędy z modułu. Natomiast zastanawia mnie ,dlaczego ta awaria całkowitego wyłączenia systemu parkowania nastąpiła w trzy dni po wymianie niewłaściwie działającego oryginalnego czujnika na nowy (zamiennik) Czy to wina tego zamiennika i należy jednak zastosować oryginał.Czy wymiana na oryginalny może przywrócić prawidłowe działanie całego systemu parkowania.Mam też pytanie czy jest jakiś praktyczny sposób na sprawdzenie wymontowanego czujnika w warunkach domowych np za pomocą  multimetru ? Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi .

 

No niestety nikt nie podpowiedział mi jak sprawdzić domowym sposobem czy czujnik jest sprawny. Pozostało mi wymienić zamontowany zamiennik, który wyłączył mi w trzecim dniu używania ( łączni jakieś 2 godziny jazdy ) cały system na oryginalny używany czujnik ze szrotu. Po wymianie wszystko zaczęło działać prawidłowo. Wniosek z tego, że nie warto stosować zamienników niewiadomej produkcji, bo tylko podwyższają koszty koszty i utrudniają nieraz prostą naprawę. W związku z powyższym zamykam temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!