Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z silnikiem Megane 1 1.4 16v, szarpanie, drgania i dziwny dźwięk wydechu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,
Już od jakiś kilku miesięcy męczę się z problemem z nierówną pracą silnika. Jest to szczególnie odczuwalne na niskich obrotach. Dodatkowo komputer wyrzuca błąd (w załączniku). Nierówna pracą silnika odczuwalna jest szczególnie jak się stoi, czuć szarpanie spowodowane tym, że silnikiem rzuca. Dodatkowo mam wrażenie, że dźwięk wychodzący z rury wydechowej jest inny i samochód ma jakby mniej mocy. Co już wymieniłem:
-Świece
-Sonda lambda za katalizatorem
-Olej i wszystkie filtry
-Pompa wspomagania
-Pasek

Naprowadźcie mnie proszę, co to może być, mechanik cały czas powtarza, że nie ma się czym przejmować ale czuję, że samochód chodzi inaczej i chciałbym coś z tym zrobić a sam w temacie mechaniki jestem raczej zielony. W załączniku zdjęcie błędu i filmy, także z urządzenia diagnostycznego.

 

200081216_995964011229859_861389150400981836_n.jpg

Edytowane przez cinekxD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • cinekxD zmienił(a) tytuł na Problem z silnikiem Megane 1 1.4 16v, szarpanie, drgania i dziwny dźwięk wydechu
11 godzin temu, cinekxD napisał:

  Nierówna pracą silnika odczuwalna jest szczególnie jak się stoi, czuć szarpanie spowodowane tym, że silnikiem rzuca.

   Co już wymieniłem:
     - Świece
     - Sonda lambda za katalizatorem
     - Olej i wszystkie filtry
     - Pompa wspomagania
     - Pasek

Skoro jest sonda za katalizatorem to ;

   - jest to prawdopodobnie wersja z elektroniczną przepustnicą  -  wprowadzona pod koniec 2001 r,

W I rzędzie ;

   - zakręć  gaz  na butli,

   - pojeździj na samej  benzynie, 

Z pomiarów wynika, że ;

   1/ sonda przed katalizatorem do wymiany ;

         - żywotność  sond to ok ; 100.000 - 160.000 km  -

   2/ podciśnienie w dolocie jest za wysokie, masz  40 kP ; powinno być ; 28 - 36 kPa,

       a/ wymienić filtr powietrza ,

       b/  przytkany przewód serwa hamulcowego,

       c/  nie drożne wężyki recyrkulacji par benzyny,

       d/  wężyk oparów benzyny - wciskany w przepustnice musi być szczelny

       e/  przytkana odma olejowa,

  3/ Świece i cewki muszą być czyste i suche,

  4/ Do przeczyszczenia ;

     a/  przepustnica oraz map - sensor,

     b/  styki czujnika temperatury cieczy chłodzącej,  

 5/ Kiedy zmieniany był rozrząd???

      - koło pasowe wału z amortyzatorem gumowym, tylko oryginał, przebieg max 120.000 km,

     -  a przy jeździe po mieście i na krótkich dystansach - jeszcze wcześniej.

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszerną odpowiedź! Samochód kupiłem w styczniu tego roku i poprzedni właściciel mówił, ze rozrząd robił przy 80 tyś. A co do gazu to jest to czysta benzyna.

Edytowane przez cinekxD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, cinekxD napisał:

Samochód kupiłem w styczniu tego roku i poprzedni właściciel mówił, ze rozrząd robił przy 80 tyś.

Przy kupnie używanego auta, nie wierzy się w zapewnienia poprzedniego właściciela;

  - rozrząd należy zrobić w I-wszej kolejności,

  - polecam markowy olej 5W40 np;Valvoline,

Z którego roku auto?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest z 2001 roku. Olej był wymieniony zaraz po zakupie właśnie na 5W40 tyle ze Elf. Dodam jeszcze, nie wiem czy to może mieć jakiś związek z tą sprawą, ale gdy jedzie się powoli i zahamuje to słychać taki odgłos jakby coś tak chrobocząco odbijało i pedał hamulca idzie lekko w górę, tak jakby włączał się ABS tylko, ze bez żadnego powodu.

Edytowane przez cinekxD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, cinekxD napisał:

pedał hamulca idzie lekko w górę, tak jakby włączał się ABS tylko, ze bez żadnego powodu.

Wymiana płynu hamulcowego ;

    -  co 2 do 3 lat ;

    -  odpowietrzenie układu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!