Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

DTC245329 - czujnik ciśnienia


Rekomendowane odpowiedzi

cześć Pojawił się komunikat - weryfikacja układu wydechowego. Serwis - diagnostyka - czujnik ciśnienia różnicowego filtra cząstek stałych do wymiany. Koszt 670 PLN + 177 PLN (czujnik + robocizna).

Pytanie: czy wymieniać czujnik skoro po diagnostyce komunikat zniknął?  Jakie ewentualne konsekwencje mogą się pojawić, jeśli go nie wymienię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtry cząstek stałych GPF w silnikach benzynowych stosuje się seryjnie od września 2018 r,

W silnikach benzynowych o wtrysku bezpośrednim pojawił się problem sadzy, analogicznie jak w dieslu, na skutek;

   - wysokiego ciśnienie wtrysku benzyny do komory spalania,

   - powstawanie mieszanki ubogiej w cylindrze, tuż przed zapłonem o nie równomiernym rozłożeniu,

   - wysokiej temperatury pracy; sprawia, że w wyniku spalania produkuje cząstki stałe,

          - najwięcej sadzy do układu wydechowego trafia wtedy, kiedy proces spalania nie przebiega całkowicie prawidłowo,

DTC245329 - ten kod dotyczy silnika diesla

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

Dziś podczas jazdy pojawił się najpierw komunikat "skontroluj układ wtrysku paliwa". Auto jakby trochę osłabło. Po podłączeniu PyClip dwa błędy DTC145341 (DF1003) OBWÓD CZUJ. RÓŻ. CIŚ.FIL. CZASTEK STAŁYCH 1.DEF ZAPAMIETANY  i drugi DTC245329 (DF315)   CZYJNIK CIŚ. RÓŻNIC.FILTR CZĄSTEK STAŁYCH 2.DEF ZAPAMIETANY. Po ponownym uruchomieniu samochodu pojawia sie tylko 1 błąd DTC145341 (DF1003) OBWÓD CZUJ. RÓŻ. CIŚ.FIL. CZASTEK STAŁYCH 1.DEF ZAPAMIETANY. 

W lipcu tego roku samochód był na czyszczeniu GPF. Filtr był wyjmowany do tego zabiegu po uszkodzili mi wtedy łącznik elastyczny. przed lipcową naprawą pojawiał mi się komunikat skontroluj układ wydechowy i bład  DTC145341 (DF1003) OBWÓD CZUJ. RÓŻ. CIŚ.FIL. CZASTEK STAŁYCH 1.DEF ZAPAMIETANY.

Jak myślicie znowu filtr, czy teraz czujnik lub dwa? Auto eksploatowane w cyklu mieszanym 

Samochód to renault Megan IV 1.3TCE. 140 km, 2019 r 130 000 przebiegu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie samochód to moje auto służbowe. W firmie mamy 5 sztuk takich samych wersji silnikowych z tym, że 2są w hatchback'u i 3 w kombi. Wszystkie z lutego 2019 roku.

U mnie przebieg 134 tyś, u kolegi 96 tyś to te dwa hatchbacki. Równo w piątym roku użytkowania zaczęły się pojawiać komunikaty skontroluj układ wydechowy. W dwóch kombi identyczny problem i komunikat z tym , że jedna ma grubo ponad 224 tyś druga 187 tyś. Każda była dodana do warsztatu, który czyścił filtry. Działo się to w okresie lipca i sierpnia. Po odbiorze auta po naprawie w  sumie do teraz nic się działo i u mnie i u kolegów. Teraz ponownie błędy skontroluj układ wydechowy i dodatkowo skontroluj układ wtrysku paliwa. Już naprawą/w sumie wyminą czujnika zajął się warsztat przy firmie, Mechanik wymienił czujnik wraz z przewodami i na ten moment jest ok w dwóch samochodach, 2 kolejne czekają na wymianę, a w 5 megance przy przebiegu 104 tyś problem zaczął występować w ubiegłym tygodniu. W tym aucie nie był jeszcze czyszczony GPF. 

Faktem jest, że poza naprawami/wymianami eksploatacyjnymi,  nie było większych problemów z Magane. W dwóch przypadkach naprawy/rozruszania wymagał układ wycieraczek szyby przedniej. U mnie np. miałem wymieniane koło pasowe, które się rozwulkanizowało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam mam ten sam problem auto z 2019 i 54tyś przebiegu - wymieniłem czujnik i po kilku dniach znowu dziś znów wymieniłem i po 100km znów bład wd AUTOCOM - czujnika SADZY czyli czujnik róźnicy ciśnień. Wg mechanika winny czujnik bo jak by był dpf to wylot rury by był okopcony a jest czysty. Macie jakieś pomysły pacjent to 1,7DCI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest post z gatunku, jak cos napisać aby nic nie powiedzieć. 

 

20 godzin temu, raffsa napisał(a):

wymieniłem czujnik

nowy czy używany, oryginalny czy jakiś zamiennik? Wymieniony z z miękkimi przewodami czy bez? Czy sprawdzona drożność przewodów do DPF? Jakie jest ciśnienie w DPF na wolnych obrotach, ile gram sadzy widzi system w DPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!