Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic 2001r.1,6 16V (K4M) - Woda pod Cewkam


Rekomendowane odpowiedzi

Podczas jazdy na rozgrzanym silniku słychać czasami pyrkotanie w tłumiku i lekkie szarpanie silnika.Miałem kiedyś to samo i po wymianie cewek(na używane Denso) było ok.Minęło pół roku i problem się powtórzył, po wyjęciu wszystkich cewek stwierdziłem że 3 i 4 cewka jest mokra i ma nalot rdzawej wody z piaskiem.

Skąd tam się wzięła woda ? I jak się jej pozbyć ?

Po włożeniu suchej czystej cewki po pewnym czasie ponownie występuje mokra końcówka cewki wraz z rdzawym nalotem.Zaznaczę że po raz pierwszy wystąpiło to po ostatnich obfitych opadach (auto stoi na powietrzu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak cewki to Denso.Dziś ponownie sprawdziłem i 3 oraz 4 cewka miały krople wody na sobie, dolna cześć tagumowa miała oznaki rdzy na sobie.Czyszczę je wycieram otwory do sucha pryskam do otworów środek przeciw wilgoci i zobaczymy co będzie dalej.

 

[ Dodano: 2008-08-22, 17:57 ]

Brak odpowiedzi Czyli uważam że nikt nie miał takiego przypadku (lub nie znacie odpowiedzi na moje pytanie).

Serdecznie Was Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w Sceniku, ale w zwykłej opada wygłuszenie maski- tymczasowo można podoginać uchwyty, a docelowo myślę to podkleić, ale ze względu na warunki to tak jak do podsufitki wyda chyba tylko klej do szyb. Popatrz czy na uszczelce jest odcisk maty- jeśli tak to masz odpowiedź (którą zresztą u góry zamieścił Robak). Sprawdziłeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem uszczelkę i wygłuszenie maski.Co drugi dzień sprawdzam cewki i musze stwierdzić że wilgoć (tzw.rosa) znajduje się na 3 cewce.Może to wina uszczelki wokół cewki? Czy można jakimś smarowidłem uszczelnić osadzenie cewki w bloku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magik z ASO Lubin (pozdrawiam - fachurka i do tego kolega po fachu :) ) smaruje to silikonem - taki wysokotemperaturowy do ok. 300 st.C np. czerwony - neutralny do uszczelnień. Smarować trzeba pasek 2 mm u wylotu (od środka) a od zewnątrz względem bloku to nie polecam bo może być tak, że silnik stygnąc wieczorem zassie wilgoć pod cewkę a później na gorąco nie będzie mogło odparować. I zrobi się jak w saunie. Przebija po izolatorze - zdjęcia znajdziesz w poście Danielosss-a o świecach. Rozważ też wymianę świeczek na Eyquem .Ja u siebie na razie nic nie robiłem ale w pracy i w domu garaż :). Sprawdź też do dobrego światła czy nie ma śladów przeskoku iskry (zwęglenia) - na pewno są -to je wydrap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!