Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 TCe - Tl4A060 - wypadanie biegu 2 i 4


Lukson

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, od niedawna mam problem ze skrzynią w mojej Megane 1.4 TCe 2011 - skrzynia Tl4A060 (długa). Przebieg 265k. Objawy pojawiły się bezpośrednio po montażu LPG w serwisie STAG, jednak monterzy pokazali mi, że rurki od gazu nie dotykają wybieraka przy skrzyni.

Gdy samochód jest zimny i wrzucam 2 bieg to zdarza się, że zanim puszczę sprzęgło lewarek wskakuje na luz. Tak samo dzieje się na postoju, zanim zacznę jazdę. Zdarza się też, że już po puszczeniu sprzęgła, gdy wjadę na dziurę to bieg wypada na luz. Jak samochód się zagrzeje, to problem nie występuje. Z biegiem 4 problem jest taki, że czasem nie wchodzi do końca. Lewarek jest w pozycji 4, ale bieg nie jest włączony, gdy docisnę go w dół, słychać zgrzyt i bieg wchodzi. 

Zauwazylem też, że przy biegu 2 i 4 nie czuć tego lekkiego oporu i kliknięcia, gdy wrzucam bieg. Załączam filmik z wypadaniem 2 na postoju.

Do mechanika jestem umówiony dopiero za miesiąc, czy nastawiać się na remont skrzyni czy może będzie wystarczyła jakaś regulacja?

 

https://youtube.com/shorts/XWGFTU116ck?feature=share 

 

Edit: dzisiaj po przymrozku sytuacja się pogorszyła i 2. bieg cały czas wypadał podczas jazdy. Dodatkowo z 6. zaczęło dziać się to samo co z 4 ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Lukson napisał:

Objawy pojawiły się bezpośrednio po montażu LPG w serwisie STAG, jednak monterzy pokazali mi, że rurki od gazu nie dotykają wybieraka przy skrzyni.

Może coś im wpadło pod wybierak i tak zostawili? a ten z kolei delikatnie blokuje te biegi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, zostało to dokładnie sprawdzone i nic tam nie ma. Zauważyłem jednak, że w okolicy wybieraka skrzynia jest cała oblana płynem chłodniczym (w tym miesiącu monter podłączał rurkę do grzania reduktora). Czy woda mogła dostać się jakoś przez obudowę i spowodować taki problem?

 

Edit: Samochód był u mechanika. Okazało się, że przewody od gazu były upchnięte pod podstawą akumulatora i naciskały na jakieś rurki od skrzyni biegów. Po poprawieniu ułożenia przewód problem zniknął.

Edytowane przez Lukson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!