Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 1.5 DCi EDC 110km K9K Skontroluj układ wtryskowy EGR


Hawer

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko, problem natury "typowego diesla". Moja Meganka wypluwa błąd DTC048877 Exhaust Gas Recirculation Valve Position Control 6.DEF

Błąd pojawia się wtedy kiedy auto nagrzeje się do temperatury roboczej i po chwili postoju/zwolnienia do niskiej prędkości wywala błąd. Zawór EGR przeczyściłem i to dwa razy! Jednak problem pozostał. Może ktoś miał podobny problem.

Z góry dzięki za pomoc. 

 

Megane 3 Coupe 1.5DCi EDC K9K 110km.

Przebieg: 168k

IMG_0091.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd ewidentnie dotyczy kontroli położenia zaworu. I tu mogą wystąpić dwa problemy:

1 - nie działa prawidłowo kontrola położenia

2 - silnik nie przestawia egr w zakresie jak mu zadaje sterownik silnika

Dwa razy czyszczony EGR to pewnie nie zacina się. Wypada posprawdzać instalację zaworu na ciągłość połączeń. Na rysunku poniżej masz wycięty kawałek schematu dotyczący połączenia EGR ze sterownikiem silnika.

1460 - zawór EGR i na lewo szara wtyczka sterownika

 

image.thumb.png.0cb779f13b6fd7b260a84cb0297f8fd0.png

 

Dodam jeszcze, że masz problem z zasilaniem grzałek nurkowych do podgrzewania wody w układzie chłodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do grzałek nurkowych to fakt, wiem o tym i będę tam grzebał jak zdejmę zderzak do malowania. Generalnie zamówiłem używany EGR za dosłownie pare groszy (nie całe 30zł z Juke 1.5DCI 140k nalotu) po numerach i przełożę sam czujnik położenia. (Z tego co wiem to jest on właśnie w tym plastiku który przychodzi na górę zaworu) także cała górę zamienię i sprawdzę czy będzie śmigać. Generalnie doszedłem do wniosku ze błąd zaczął mi doskwierać jak wymieniłem uszkodzony termostat (nie trzymał temperatury roboczej) także myślę ze Francuz mógł tak jeździć i EGR pracował w wąskim zakresie (?). Dam znać na dniach co wyjdzie :) 

Edytowane przez Hawer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, nic to nie dało. Nadal ten sam problem i trochę odpadam z sił co

może być tutaj problemem. Nawet zrobiłem adaptacje PyRen’em.

Jest jeszcze jedna sprawa, to normalne ze EGR jest trochę w oleju? Generalnie na bagnecie nie widzę zbytnio ubytków. 

Edytowane przez Hawer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak, u mnie miał sam w sobie zawór, a raczej jego silnik który postanowił zdechnąć ?. Najlepsza opcja to chyba wykodować go całkiem, ale ja osobiście kupiłem używkę za lekko ponad 100zł i finalnie wszystko chodzi tak jak powinno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!