Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błędy DF209 i DF647


radziuu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

kilka miesięcy temu na trasie wyskoczył mi komunikat Sprawdź wtrysk po czym od razu odcięło moc w aucie. Problem ustał, gdy zacząłem lać droższego diesla. W ramach testu zatankowałem raz zwykłą ropę i błąd wrócił, więc zostałem przy droższym rozwiązaniu. Niestety ostatnio na trasie błąd znowu się pojawił. Co więcej na następny dzień zniknął, ale na jego miejsce wskoczył sprawdź układ wydechowy. Podpiąłem kompa i wyskoczyły mi kody DF209 (czujnik położenia zaworu EGR, stały, zwarcie z +30) oraz DF647(regulacja pozycji zaworu EGR, zablokowane w położeniu otwartym, błędna wartość graniczna). 

Czas spotkać się z mechanikiem? Sprawdzony ma długie terminy, jak długo z tymi błędami mogę jeździć bez ryzyka większych szkód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, radziuu napisał:

Podpiąłem kompa i wyskoczyły mi kody DF209 (czujnik położenia zaworu EGR, stały, zwarcie z +30) oraz DF647(regulacja pozycji zaworu EGR, zablokowane w położeniu otwartym, błędna wartość graniczna). 

Zawór egr do czyszczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 7.09.2022 o 15:12, Andrzej-2010 napisał:
:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt , 5.9 :!: - Prezes

Niestety nie było tak kolorowo... 

Oddałem auto do mechanika, stwierdził, że zawór pod kątem mechanicznym jest ok, problem z elektryką (zalecił kupno używki).

W międzyczasie podczas stania w korku, silnik przegrzał się (pierwszy raz mi się to zdarzyło) i wyskoczył komunikat o pilnym wyłączeniu samochodu. Schłodziłem go, doczołgałem się do domu. W zbiorniku wyrównawczym nie było w ogóle płynu chłodniczego, dolałem, a na następny dzień pod autem była kałuża. Miała to być pierdoła... pęknięty przewód, wymiana i jedziemy dalej. Okazało się, że spaliny dostają się układu chłodniczego... wymieniona chłodniczka EGR, sam zawór również, ale problem nie ustał. Niedługo po odpaleniu przewody doprowadzające do zbiornika wyrównawczego są sztywne. Wykryto CO2. 

Mechanik stwierdził, że jedyną możliwą opcją teraz to wyciągnięcie silnika i sprawdzenie głowicy... uszczelka, być może uszkodzona głowica lub co gorsza blok... 

Pytanie.. czy opłaca się to w ogóle jeszcze robić? Minimalny koszt (zakładając, że to uszczelka, aczkolwiek mało prawdopodobne ze względu na zbyt szybki wzrost ciśnienia) to 5000zł...(robocizna ok. 2500, dochodzą części + rozrząd).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, radziuu napisał:

Pytanie.. czy opłaca się to w ogóle jeszcze robić?

Przegrzałeś silnik,

Należy poddać go weryfikacji i sporządzić kosztorys naprawy;

  - wówczas będziesz podejmował decyzje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!