Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana wtryskiwaczy


Rzeznik533

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest ktoś w stanie mi napisać czy komputer w megane 2 fl który obsługuje oryginalnie wtryski 230 kodowane na 6 znaków przyjmie kodowanie wtrysków 280 7 znaków.

Ewentualnie może wie ktos ile wtryski 230 mogą wykrzesać mocy maksymalnej zakładając ze mam mocne turbo i duży intercooler

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Rzeznik533 napisał:

czy komputer w megane 2 fl który obsługuje oryginalnie wtryski 230 kodowane na 6 znaków przyjmie kodowanie wtrysków 280 7 znaków.

Sterownik przyjmie wtryski z 7 znakami bo jest to auto w Euro 3,

10 godzin temu, Rzeznik533 napisał:

ile wtryski 230 mogą wykrzesać mocy maksymalnej zakładając ze mam mocne turbo i duży intercooler

W bardzo dobrym stanie - jest możliwość uzyskać ok;180 KM;

  - ale należy zastanowić się czy warto inwestować gdy;

  - Pierwsza Strefa Czystego Transportu w Polsce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że sterownik nie przyjmie 7 znakowego kodu, ale co to ma za znaczenie jeśli kod jest stricte do wprowadzania korekty dawki dla każdego wtryskiwacza a nie definicji jego wydajności.

 

Po zmianie wtrysków na inne pozostaje Ci przeskalować mapę Injection Duration i wsio. 

Edytowane przez undercover20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.02.2023 o 13:32, undercover20 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Co znaczy przeskalowac mapę? Masz namyśli tunera który przygotuje mapę pod nowe wtryski?

szkoda ze sterownik nie przyjmie kodowania 7 znaków bo chyba po to to jest aby prawidłowo one jak i cały silnik pracował wiec nie ma sensu bawić się ze sterownikami.

obecnie f9q mam połączony ze sterownikiem i turbina z wersji 120 ps i wtryskami 230 w megan 2. Na rolkach przed programem pokazał 138ps.

Auto uderzone bokiem i ma posłużyć jako dawca do busa trafic który ma być moim autem na sporadyczne potrzeby.

Chcialem zwiększyć moc w okolice 200-250 ps.

Co do mocy ludzie piszą, ze silnik tego nie wytrzyma co mnie bardzo zastanawia.

Jedyne czego nie wiem to tematu wtrysków, bo z turbo dam sobie radę.

W dniu 24.02.2023 o 09:01, Andrzej-2010 napisał:

Sterownik przyjmie wtryski z 7 znakami bo jest to auto w Euro 3,

W bardzo dobrym stanie - jest możliwość uzyskać ok;180 KM;

  - ale należy zastanowić się czy warto inwestować gdy;

  - Pierwsza Strefa Czystego Transportu w Polsce

Widzisz każdy pisze co innego na jakimś forum czytałem ze gość z silnika f9 w wersji 120 wydusił 180ps gdzie są wtryski 110.

 

Wtryski 7 znaków to nie jest euro 4?

jak bym podpiol tego kompa na próbę aby sprawdzić czy przyjmie te 7 znaków to może się coś rozkodować, bo oceńcie mam motor 130ps spięty z turbina i sterownikiem z wersji 120 koni i on maxymalnie przyjmuje 6 znaków kodowania wtrysków wiec max wtryski 230 które były z tym silnikiem 130 ps

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Rzeznik533 napisał:

czytałem ze gość z silnika f9 w wersji 120 wydusił 180ps gdzie są wtryski 110.

A czy sprzęgło nie powie - amen,

10 godzin temu, Rzeznik533 napisał:

Wtryski 7 znaków to nie jest euro 4?

O tym decyduje sterownik silnika i jego możliwości,

10 godzin temu, Rzeznik533 napisał:

jak bym podpiol tego kompa na próbę aby sprawdzić czy przyjmie te 7 znaków to może się coś rozkodować,

Należy dysponować clipem, aby to miało ręce i nogi, 

10 godzin temu, Rzeznik533 napisał:

bo oceńcie mam motor 130ps spięty z turbina i sterownikiem z wersji 120 koni i on maxymalnie przyjmuje 6 znaków kodowania wtrysków wiec max wtryski 230 które były z tym silnikiem 130 ps

Do silnika 130 KM powinien być sterownik dla tego silnika a nie z wersji 120 KM,

  - z turbiną i sterownikiem ze 120 KM niewiele osiągniesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Co znaczy przeskalowac mapę? Masz namyśli tunera który przygotuje mapę pod nowe wtryski?

Tak, trzeba zmodyfikować mapy w sterowniku pod nowe wtryski (przede wszystkim mapę Injection Duration).

Cytat

szkoda ze sterownik nie przyjmie kodowania 7 znaków bo chyba po to to jest aby prawidłowo one jak i cały silnik pracował wiec nie ma sensu bawić się ze sterownikami.

Prawidłowo byłoby wpisać te kody do sterownika, ale jak dla mnie to one nic by nie zmieniły w pracy silnika. Możesz skorzystać ze starych kodów albo wpisać jakieś z neta, bo w sumie to jeśli kupisz jakieś używane wtryski to korekty danego wtryskiwacza ujęte w tych kodach już dawno nie pokrywają się z korektami, kiedy ten wtryskiwacz był nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, undercover20 napisał:

bo w sumie to jeśli kupisz jakieś używane wtryski to korekty danego wtryskiwacza ujęte w tych kodach już dawno nie pokrywają się z korektami, kiedy ten wtryskiwacz był nowy.

Wtryski należy poddać regeneracji i uzyskać nowe kody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 2.03.2023 o 07:08, Andrzej-2010 napisał:

A czy sprzęgło nie powie - amen,

O tym decyduje sterownik silnika i jego możliwości,

Należy dysponować clipem, aby to miało ręce i nogi, 

Do silnika 130 KM powinien być sterownik dla tego silnika a nie z wersji 120 KM,

  - z turbiną i sterownikiem ze 120 KM niewiele osiągniesz

Tak poskładali na warsztacie jakieś 10 lat temu kupiłem Renatę z zajechany silnikiem 120ps dałem za to tysiaka dokupiłem angola 130 ps zaprowadziłem na warsztat i bali się ruszać kompa wiec spieli f9q z kompem i turbina od wersji 120 i na hamowni w takiej konfiguracji auto pokazało 138ps po programie nie udało się schamowac (zasyfiony czujnik pompy).

Potrzebny clip tzn? Bo nie bardzo wiem co to takiego.

ostatnio kolega dopisywał mi wtryski w tej renacie i ponoć wchodzą kody tylko 6 znaków

oczywiscie turbina będzie inna to normalna sprawa.

W dniu 2.03.2023 o 08:10, undercover20 napisał:

Tak, trzeba zmodyfikować mapy w sterowniku pod nowe wtryski (przede wszystkim mapę Injection Duration).

Prawidłowo byłoby wpisać te kody do sterownika, ale jak dla mnie to one nic by nie zmieniły w pracy silnika. Możesz skorzystać ze starych kodów albo wpisać jakieś z neta, bo w sumie to jeśli kupisz jakieś używane wtryski to korekty danego wtryskiwacza ujęte w tych kodach już dawno nie pokrywają się z korektami, kiedy ten wtryskiwacz był nowy.

Trochę w tym racji jest bo jak zmieniłem silnik ze 120 na 130 to przez kilka lat jeździł z kodowaniem starych wtryskow 110 a były założone razem z silnikiem wtryski 230 

W dniu 24.02.2023 o 13:32, undercover20 napisał:

Oczywiście, że sterownik nie przyjmie 7 znakowego kodu, ale co to ma za znaczenie jeśli kod jest stricte do wprowadzania korekty dawki dla każdego wtryskiwacza a nie definicji jego wydajności.

 

Po zmianie wtrysków na inne pozostaje Ci przeskalować mapę Injection Duration i wsio. 

Rów końcu jak to z tym kodowaniem Andrzej pisze, ze sterownik przyjmie kodowanie 7 znaków, chyba będę musiał ściągnąć jakiegoś speca z kompem aby to sprawdzić , co do mapy to wiem, ze trzeba ja zrobić to nie moje pierwsze auto ale zawsze robiłem merca audi i VW z renia nie wiele miałem do czynienia

W dniu 24.02.2023 o 09:01, Andrzej-2010 napisał:

W bardzo dobrym stanie - jest możliwość uzyskać ok;180 KM;

  - ale należy zastanowić się czy warto inwestować gdy;

  - Pierwsza Strefa Czystego Transportu w Polsce

To mniej niż oczekiwałem, a te 280 na ile wydadzą 

znalazlem wtryski z jakiejś BMW ale nie wiem czy by pasowały np takie jak na zdjęciach

132F6669-0FE8-44E8-B2FD-54A232C5E4A7.png

771EBFCA-2593-49C4-8925-CF63AE8A4D56.png

Edytowane przez Rzeznik533
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Rzeznik533 napisał:

Tak poskładali na warsztacie jakieś 10 lat temu kupiłem Renatę z zajechany silnikiem 120ps dałem za to tysiaka, dokupiłem angola 130 ps, zaprowadziłem na warsztat i bali się ruszać kompa, wiec spieli f9q z kompem i turbina od wersji 120 i na hamowni w takiej konfiguracji auto pokazało 138ps po programie, nie udało się schamowac (zasyfiony czujnik pompy).

Perpetuum mobile  -  " Dobra Zmiana "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!