Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fatalne Paliwo !!! Orlen do sądu ?


Rabcio

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy temu...

sądzę że jednak kolega Cristoph miał na myśli wracanie na polskim paliwie do Niemiec, przy tej samej drodze. już nie raz się spotkałem z opinia ze przy zatankowaniu pełnego baku paliwa w Niemczech ktos przy tej samej trasie podobnych autostradowych warunkach jest w stanie zrobic nawet kilkaset km wiecej.. wiec cos w tym jest.

 

Ja generalnie odkąd mam megi Diesla tankuje głównie na shell- Ostatnio ojciec mi zalał auto na BLISKA w Inowrocławiu i tez sie nic nie dzieje. Salon Renault w Bydg jest obok malej stacji BLISKA i tam ciągle auta tankują. mówią ze od wielu lat nic z żadnym dieselem ani benzyniakiem nic się nie działo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już nie raz się spotkałem z opinia ze przy zatankowaniu pełnego baku paliwa w Niemczech ktos przy tej samej trasie podobnych autostradowych warunkach jest w stanie zrobic nawet kilkaset km wiecej.. wiec cos w tym jest
bajki,to tylko subiektywne odczucia.

Co tydzień jeżdzę do Austrii i z powrotem już ładnych pare lat.W tym czasie miałem juz kilka autek i jakoś nie zauważyłem,żeby w drodze do Polski mniej mi auto spalało.No chyba,że austriacy mają takiej samej kiepskiej jakości paliwo jak w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę za dużo gadacie na ten ORLEN nie jest tak źle przecież tragedii nie ma a gorsze paliwo było z powodu dodatków EKO, które wg. norm UE muszą być dodawane.

 

Ja śmigam i nie zawiodło mnie nigdy, w mojej okolicy jest tak że z bazy ORLENU zasilają się takie stacje jak BP czy SHELL czy Statoil tylko ich cysterny śmigają.

I nie mówcie że łgam bo znam kilku kierowców którzy jeżdżą i wiedzą co i jak. Nie róbcie już takich z nich złodziei i partaczy.

 

[ Dodano: 2010-05-20, 22:37 ]

paliwie to srednia spalania przy predkosci ok.140-160 km/hwychodzi ok. 7,4-7,6 l/100 jednak kiedy wracam na polskiej 95 czy nawet 98 okt. srednia przy podobnej predkosci wzrasta nawet do 8.2-8,4 l/100km. Co do przyspieszania pojazdu szczegolnych roznic nie zauwazam no ale te zwiekrzone zuzycie swiadczy jednak o slabszej jakosci polskiego paliwa.
Albo drogi i ruch uliczny światła tutaj nie ma co porównywać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja ze względu na cenę, tankuję diesla na Neste. Podejrzewałam, że cena jest niższa ponieważ stacja jest bezobsługowa. Jeździ mi się na niej dobrze. Z przyjemnością dowiem się jakie są Wasze opinie na temat tego oleju. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

późno dołączam, ale sprostowanie, bo nie lubię uogólnień :-)

Zaskocze was mówiąc że Shell bierze paliwo z Orlenu :-) mniejsze koszty logistyczne i transportowe.

Zaskoczę Cię - zależy od regionu.

W trójmieście __wszystkie__ stacje typu Statoil, Shell, Neste, BP biorą podstawowe paliwa z Lotosu. Informacja od bliskiego kolegi. Pracownika Lotosu.

Jedynie paliwa premium są brane z innych źródeł, np. wg moich informacji BP - przynajmniej w 3city - Ultimate ciągnie z Anglii (ale swojej głowy za to nie dam :P )

Skąd biorą paliwa stacje marketowe kolega mój nie wie i jak twierdzi - woli nie wiedzieć :P

ZASTRZEŻENIE:

Powyższe dotyczy mojego regionu. Jak i czy rzutuje to na stacje Lotosu w innych częściach kraju nie wiem i proszę traktować przedstawione powyżej opinie czujnie :P

 

P.S.

Najlepsza wg zeszłorocznej kontroli Lotosu stacja w 3city biorąca paliwa z Lotosu to Neste na przeciwko Lotosu :-)

P.P.S.

Jak ktoś zimą tankuje ropę na Lotosie to dostałem wskazówkę, żeby zalewać jednak premium, bo ta zwykła "teoretycznie" jest zimowa i "prawdopodobnie" spełnia normy wytrącania parafiny :-)

Z letnią i przejściową problemów nie ma, o ile wiem po swoim autku :-)

P.P.P.S.

Ja tankuję na BP, zazwyczaj zwykłego diesla (czyli "BP" :P ) na jednej stacji od ponad roku. Jak na razie, odpukać, bez problemów. Stacja w dobrym miejscu, praktycznie cały czas duży ruch, więc żyję nadzieją, że zarabiają na obrocie, nie tylko z poprawiania paliwa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz chyba patrzeć na szyld, żeby lokalizację opisać? :-)

A żeby mendą nie być, a samemu nie dopełniać to dodam tylko, że opisywana i używana przeze mnie stacja BP mieści się w Gdańsku na Rakoczego (jakby kto potrzebował sprawdzonego miejsca)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orlen wprowadził coś takiego jak : Bioesetr (http://www.e-biopaliwa.pl/|) czyli tańczy ON z oleju rzepakowym dowolnie mieszalny z zwykłem ON lecz niestety jest to zabójcze dla Common Rail

 

http://www.e-biopaliwa.pl/bioester/co_to_jest_bioester.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tankuję tylko na orlenie i tylko vervę. Całkiem możliwe, że bez sensu, ale przy tej cenie paliwa 20gr w tę czy w drugą stronę, to dla mnie żadna różnica. Póki co jest cisza i spokój.

 

Widziałam parę razy co się dzieje z samochodem po tankowaniu na stacjach typu Auchan, czy PKS - dziękuję, postoję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciekawostka*

Słuchajcie, siostra pracuje na Shellu i potwierdza, że zaopatrują się paliwem z Orlenu.

Kwestia zaopatrzenia paliw premium nie jest mi znana ( po prostu nie wiedziała- ale wypyta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwa premium bełtają w drodze z Orlenu do stacji paliw w cysternie dodając uszlachetniaczy. Ewentualnie jeśłi mają w regionie bazę to w bazie paliw.

A tak swoją drogą chyba nie liczyłeś, że sami importują paliwo?

BP i STATOIL też u nich kupują. W to miejsce ORLEN do swoich stacji w niemczech kupuje paliwo z rafinerii BP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!