Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fatalne Paliwo !!! Orlen do sądu ?


Rabcio

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawostka*

Słuchajcie, siostra pracuje na Shellu i potwierdza, że zaopatrują się paliwem z Orlenu.

Kwestia zaopatrzenia paliw premium nie jest mi znana ( po prostu nie wiedziała- ale wypyta).

 

A ja słyszałem, że duże sieci zlecają produkcję paliw według swoich norm, możliwe, że różnią się np. samym dodatkiem.Chociaż bezsiarkowe paliwa na Statoilu pochodzą z Lotosu, których oni długo nie posiadali, a w tym przypadku baza musi być czystsza. Z resztą parę lat temu czytałem ( Auto Motor i Sport) porównanie paliw z największych polskich sieci i każda sieć miała paliwa o innych parametrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając po dwóch latach do tematu napiszę kilka słów. Tankuję wyłącznie na Statoil podstawowego diesla (nieGOLD). Jeśli zdarzało mi się w trasie tankować z przymusu to tankowałem ON-VERVA na ORLEN. Nie zauważyłem żadnej różnicy (w spalaniu, osiągach, hałasie etc) pomiędzy nimi. Nie różnią się, czy ja nie umiem dostrzec różnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie różnią się, czy ja nie umiem dostrzec różnicy?

 

Na pewno się różnią, ale to jest raczej niemożliwe do wychwycenia.

W tym roku byłem na Chorwacji i nie widziałem różnicy pomiędzy paliwem polskim, węgierskim, czy chorwackim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ciekawa sprawa z tym paliwem. Od zawsze tankowałem na Orlenie z małymi epizodami na "Szelu" i BP Statoila mijałem z daleka. Na Orlenie tankuję ON Wiagra <ok> i spalanie mi się mocno podniosło. Dokładnie to chodzi mi o to że podczas ostrego przyspieszania z postoju, oczywiście przy już rozgrzanym silniku spalanie nie schodzi poniżej 25litrów podczas gdy kiedyś to było 19 - 20 max. Mam co prawda do wymiany filtr paliwa. Ale czy to może być faktycznie problem w filtrze czy może to kwestia paliwa.

 

Stosując eco jazdę w mieście jest 6,4. Co ciekawe nagle się podniosło po zatankowaniu właśnie na orlenie. Zwróciłem im na to uwagę ale stwierdzili że to coś musi być z samochodem. Zatankowałem po raz drugi sytuacja taka sama. tankowałem do pełna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie jest zależne od tak wielu czynników (oporów powietrza, postojów w korkach, rodzajów nawierzchni, stanu łożysk w kołach, bywa i tak,że hamulec lekko przyciera, od humoru kierowcy... itd., itp.) także nie wiem czy tu można jednoznacznie i w 100% stwierdzić, że akurat na Twoje spalanie ma wpływ paliwo z innej stacji. Ja tankuje cały czas na Statoilu i czasem średnio spale 10l/100 a czasem 7 - 8. Bywa, że się przyciśnie bo się człowiek spieszy albo dłużej w korku postoi i spalanko wzrasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko Panowie Pamiętajcie że średnie spalanie jest wiarygodne powiedzmy po przejechaniu 300 km bo jak zatankuje i stane w korku to też mam 8l, ja nie wierze że ktoś ma w 1.5 dci spalanie rzędu 7l czy nawet 6l albo jest coś sypnięte albo na II biegu piłuje. JA zrobiłem swoim autem już prawie 40kkm i nie miałem większego spalania niż 5.5l czy to we Wrocławiu czy Poznaniu Czy Jeleniej Górze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chodzi. Pisząc że więcej spala, nie określiłem na podstawie 100 czy 200 km tylko po 800 więc nie ma tutaj mowy o tym. Dzisiaj się zabieram za wymianę filtra i popatrzę na filtr powietrza moze jest zasyfiony. Choć był wymieniany w maju. Jak bedę miał jakieś wnioski to się odezwę.

 

A i jeszcze jedno porównywanie samochodu z silnikiem benzynowym do dizla <ok> to słaby przyklad ponieważ spalanie w tych jednostkach napędowych jest na zupełnie innym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankujemy na orlenie (tylko- firma przez płot) swoje słuzbowe auta-4 renault clio 1.5 dci. Auta są 1.5 roczne eksploatowane jako NJ z przebiegami od 80 do 120 tyś km. W żadnym z nich nie było do dzis problemów z wtryskami , odpalaniem itd. Na tej samej stacji tankowałem moją M2 1,5 dci zprzebiegiem na początku 50tyś km a na koncu prawie 100 tyś i miałem ciagle problemy z układem wtryskowym.Moim zdaniem problem tkwi nie w dostawcy paliw ale w czasie w jakim to paliwo zostaje wyjechane-spalone.W przypadku clio zbiornik wyjezdżam razem z moim zmiennikiem w 3 góra 4 dni,w prywatnym aucie 2 tygodnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście przerabiałem 3 stacje tylko: orlena, shell'a i BP.

Do tej pory zarówno benzynkę jak i ON tankuję na shellu, bo wg mnie w Piotrkowie Tryb jest tutaj akurat najlepsze właśnie paliwko.

Na orlenie leję od czasu do czasu jak mi rezerwa zaświeci się w drodze do domu np a na drugi dzień będę jeździł sporo a nie będę miał czasu tankować i też jest dobre paliwo w miarę.

Na BP u mnie tragedia!!!

Wg mnie w moim rejonie najlepiej na shellu tankować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meszuzel, theeye7777, widzę, że mamy podobne odczucia co do paliw. Ja zazwyczaj tankuję na shell'u lub statoil'u miałem kilka tankowań na Orlenie lub innych stacjach "zaopatrywanych przez Orlen" i zawsze wychodzi mi spalanie większe niż po tankowaniu na 2 pierwszych o przynajmniej 0,5 - 1 litra/100km. Coś musi być widocznie nie tak z paliwami Orlenowskimi. Kolega mechanik wymieniał wtryskiwacze w Trafficu który jeździł na BP i Bliskiej. Jak sprawdził cały układ to stwierdził, że był tam jeden szlam. Po wymianie autko jeździ na Shell'u i no problem. Sam też stwierdził, że po zatankowaniu Shell'a autko mu się lepiej zbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zbiorniku zostało mi jeszcze jakieś 3/4. Więc chyba muszę to wyjeździć. Po wymianie filtra paliwa i powietrza (choć ten drugi nie było potrzeby) nic się nie zmieniło. Więc albo paliwo albo wtryski zdychają. Zawsze tankowałem na dobrych stacjach. I na zimnym silniku bardzo delikatnie.

Zobaczę co będzie jak zatankuje na shellu. Nie wiem tylko czemu ale uciekłem od tej stacji jakiś czas temu.

Ponieważ nie kroi mi się dużo jazdy teraz to pewnie 10 dni mi zejdzie zanim to zejdzie.

Natomiast zastanawia mnie jedna sprawa. Żona ma clio z tym samym silnikiem co moja megi i jest ok. takie same przebiegi (98tyś). Jedna różnica to taka że do clio lałem nie Verwe tylko ecodiesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meszuzel, ja osobiście robiłem tak że co kilka tankowań lałem lepsze paliwo, w tym wypadku v-power diesel (do vectry 2.2 dti) i zmiana na tym paliwie była odczuwalna jednak nie aż tak drastycznie wielka żeby całkiem się przerzucić na ten rodzaj paliwka.

robpab, u mnie podobnie wychodzi właśnie z tym spalaniem, na shellu komp pokazuje ok 8,5l, na bp pokazał mi 9,8l a na orlenie ok 9l na 100km.

Więc nie wiem, może chrzczą trochę paliwko i dlatego więcej musi żreć autko żeby moc mieć tą samą?? Bo innego wytłumaczenia nie mam do tego. A jeżdżę dokładnie tak samo, czasem tylko jak już rezerwa się zaświeci to pocisnę autko do oporu a tak to się staram oszczędnie jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie- umówmy się- Chrzcić paliwo to może potrafią na prywatnych stacjach, na sieciowych raczej nie ma szans. Ja tankuję na Statoil i nigdy nie miałem problemu. Poprzednie auta miałem na LPG i Statoilowski gaz pochłaniały bez zająknięcia. Mało tego- nigdy nie wymieniałem filtrów gazu przed upływem 40tkm, a i tak filtr był czysty. Sporadycznie tankuję na innych sieciowych stacjach, często też jeżdżę za granicę i nigdy nie zauważyłem różnic w spalaniu, czy mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!