Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megi 1.9dci


mikus1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od 2 dni mam megankę 1.9dci. Kupioną od handlarza samochodzik wyglądał bardzo czysto i na jeździe testowej prezaentował się bardzo dobrze. Po kupieniu i walaniu wałsnej ropy po przejechaniu z 10 km zauważyłem, że przy wolniejszych obrotach najcześciej na swiatłach itd przy chamowaniu i ruszaniu z wydechu leci chumra białego dymu. Po przejechaniu 100mm za postojem już się sytuacja normalizuje i jest ok. Nie mam pojęcia od czego to może być. czy sonda przepala za duzo paliwka i takie dymienie czy pompka za duzo daje i silnik nie przepala no nie wiem. prosiłbym o rade co można z tym zrobić moze ktoś miał podobny przypadek. Pozdraiwm Mikołaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mikus1, prawdopodobie(99 procent) turbina,ewentualnie zawory,ale stawiałbym na turbine :-/

Właśnie w zeszłym tygodniu mój kumpel miał coś podobnego w lagunie z 1.9 dci.Jak stał na światłach i ruszał to zostawała za nim chmura błekitnego dymu.Dał do regeneracji,wyczyścili wszystkie przewody,cooler i jest ok.Jedż może do handlarza i reklamuj,ewentualnie niech Ci zbije na cenie albo sam to napawi.Przecie masz jakieś konsumenckie prawa nawet kupując od handlarza.Chyba,że autko przywizione zza granicy i podpisałeś umowę,którą miał inblanco.. :cry:

Przeczytałem jeszcze raz Twojego posta,ten dym jest biały czy błekitny?Bo jeżeli to sorry,dałem złą odpowiedż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i znowu zagwozdka,ja myślałem o uszczelce pod głowicą a Ty piszesz,że olejem śmierdzi.Gdyby ten dymek był niebieskawy miałoby to jakiś sens,ale biały i płynu nie ubywa.moze niech sie lepsi fachowcy wypowiedza w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź na dobrą stację - np shella i zalej ON vipowera

Po kupieniu i walaniu wałsnej ropy

Może sam zalałeś na jakiejś pobocznej jakąś gnojówkę :)

 

Ps. Proszę, przeczytaj jeszcze raz i ewentualnie popraw zanim coś wyślesz na forum. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

mam megane II 1,9dci.

Ja ostatnio zobaczylem za sobą chmure siwego dymu i auto stanęło.

Nie chce zapalić , kreci kreci i kicha.

mechanik powiedział że na komputerze na listwie common rail pokazuje ciśnienie 50barów a powinno być 260barów.

Wiec pojęcia tez nie mam co to może byc <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojeździj kilka dni tym autem a zobaczysz jakie bedą dalsze objawy. Jesli z rury wydechowej (silnik ciepły) leci biały bym to najczęściej przyczyną jest płyn chłodniczy w komorze spalania , w tej sytuacji moze byc uszkodzona uszczelka pod głowicą bądż w najgorszym przypadku pęknięta głowica. jesli dymi tylko przy ruszaniu to uszkodzenie to moze byc jeszcze nieznaczne i nie zobaczysz w po przejechaniu 50 km jakiegos wiekszego ubytku płynu chłodzącego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikus-jak placuszki to pewnie poprzednik tankował w Biedronce.Te silniki baaardzo nie lubią takich eksperymentów.Kup czystej nafty i dolej przy tankowaniu 2-3 l aby przeczyściła układ paliwowy.pompę i wtryski.Dodatkowo przeleć autko na szosie po nagrzaniu na wysokich obrotach aby "wypaliło " katalizator i tłumiki.Powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
mam megane II 1,9dci.

Ja ostatnio zobaczylem za sobą chmure siwego dymu i auto stanęło.

Nie chce zapalić , kreci kreci i kicha.

mechanik powiedział że na komputerze na listwie common rail pokazuje ciśnienie 50barów a powinno być 260barów.

Wiec pojęcia tez nie mam co to może byc :mrgreen:

Właśnie i mnie to dotkneło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam po raz pierwszy. Mam Megane I 1.9 cdi z 2002 roku i zaczeły się problemy.

Z wydechu wydobywają się kłęby białego dumy podczas uruchamiania silnika, gdy stoi w miejscu(np. na światłach) i przy niskich predkościach. Przy szybszej jeździe nie ma takiego objawu. Podczas postoju kłeby dymu sa dość duże, wręcz można by rzecz ze tworza zasłone dymna:/

Nie mam już pomysłu co może być przyczyną. Do tej pory zostało zrobione:

- Wymieniony przepływomierz powietrza ( włożony oryginalny Siemens)

- Zregenerowana turbina(wynienione uszczelniacze, reszta sprawna była) - wyczyszczone przy okazji wszystkie rury

- Sprawdzony został elektrozawór pompy wstryskiwacza

- Sprawdzone pompowtryskiwacze(sinusoidy nic nie pokazały, wszystkie pracują tak samo)

- Pełna diagnostyka samochodu w kilku zakładach - brak jakichkolwiek błedów

- Płynu chłodzacego ze zbiorniczka wyrównawczego nie ubywa

- Brak plam oleju w płynie chłodzącym

- Brak "masła" w oleju

- Świece żarowe sprawdzone - sprawne

- Wymieniony filtr paliwa

- Meganka chodzi żwawo i nie ma problemów z osiąganiem prędkości, przyspieszeniem, chodzi "normalnie"

- Koło paska rozrządu-nie pamietam jak to sie nazywa chodzi mi o przestawienie go-niby sprawdzone przez mechanika i nic sie tam nie przestawiło

 

Chyba to wszytsko co narazie było zrobione, jak cos mi sie przypomni to dopisze

 

Może to być zbieg okoliczności ale problemy zaczely się po zatankowaniu Vervy na orlenie. Zostało mi jeszcze troche aby wyjeździć i sprawdzić czy to nie jest wina paliwa ale raczej nie jest to wina(mechanik sprawdził czy nie ma w nim wody i nic nie wykazało).

 

Czy macie jakieś pomysły, jednocześnie prosząc o pomoc, bo mi już brakuje sił,nerów,czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ,jak piszesz wymieniono i sprawdzono praktycznie wszystkie elementy podejrzane o wadliwą pracę to wg mnie przyczyny mogą być dwie:

a.wadliwy katalizator

b.uszkodzony soft czyli oprogramowanie lub sterownik.

Czy po nagrzaniu silnika objawy się znacznie zmniejszają?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!