Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megi 1.9dci


mikus1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od 2 dni mam megankę 1.9dci. Kupioną od handlarza samochodzik wyglądał bardzo czysto i na jeździe testowej prezaentował się bardzo dobrze. Po kupieniu i walaniu wałsnej ropy po przejechaniu z 10 km zauważyłem, że przy wolniejszych obrotach najcześciej na swiatłach itd przy chamowaniu i ruszaniu z wydechu leci chumra białego dymu. Po przejechaniu 100mm za postojem już się sytuacja normalizuje i jest ok. Nie mam pojęcia od czego to może być. czy sonda przepala za duzo paliwka i takie dymienie czy pompka za duzo daje i silnik nie przepala no nie wiem. prosiłbym o rade co można z tym zrobić moze ktoś miał podobny przypadek. Pozdraiwm Mikołaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mikus1, prawdopodobie(99 procent) turbina,ewentualnie zawory,ale stawiałbym na turbine :-/

Właśnie w zeszłym tygodniu mój kumpel miał coś podobnego w lagunie z 1.9 dci.Jak stał na światłach i ruszał to zostawała za nim chmura błekitnego dymu.Dał do regeneracji,wyczyścili wszystkie przewody,cooler i jest ok.Jedż może do handlarza i reklamuj,ewentualnie niech Ci zbije na cenie albo sam to napawi.Przecie masz jakieś konsumenckie prawa nawet kupując od handlarza.Chyba,że autko przywizione zza granicy i podpisałeś umowę,którą miał inblanco.. :cry:

Przeczytałem jeszcze raz Twojego posta,ten dym jest biały czy błekitny?Bo jeżeli to sorry,dałem złą odpowiedż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i znowu zagwozdka,ja myślałem o uszczelce pod głowicą a Ty piszesz,że olejem śmierdzi.Gdyby ten dymek był niebieskawy miałoby to jakiś sens,ale biały i płynu nie ubywa.moze niech sie lepsi fachowcy wypowiedza w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź na dobrą stację - np shella i zalej ON vipowera

Po kupieniu i walaniu wałsnej ropy

Może sam zalałeś na jakiejś pobocznej jakąś gnojówkę :)

 

Ps. Proszę, przeczytaj jeszcze raz i ewentualnie popraw zanim coś wyślesz na forum. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

mam megane II 1,9dci.

Ja ostatnio zobaczylem za sobą chmure siwego dymu i auto stanęło.

Nie chce zapalić , kreci kreci i kicha.

mechanik powiedział że na komputerze na listwie common rail pokazuje ciśnienie 50barów a powinno być 260barów.

Wiec pojęcia tez nie mam co to może byc <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojeździj kilka dni tym autem a zobaczysz jakie bedą dalsze objawy. Jesli z rury wydechowej (silnik ciepły) leci biały bym to najczęściej przyczyną jest płyn chłodniczy w komorze spalania , w tej sytuacji moze byc uszkodzona uszczelka pod głowicą bądż w najgorszym przypadku pęknięta głowica. jesli dymi tylko przy ruszaniu to uszkodzenie to moze byc jeszcze nieznaczne i nie zobaczysz w po przejechaniu 50 km jakiegos wiekszego ubytku płynu chłodzącego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikus-jak placuszki to pewnie poprzednik tankował w Biedronce.Te silniki baaardzo nie lubią takich eksperymentów.Kup czystej nafty i dolej przy tankowaniu 2-3 l aby przeczyściła układ paliwowy.pompę i wtryski.Dodatkowo przeleć autko na szosie po nagrzaniu na wysokich obrotach aby "wypaliło " katalizator i tłumiki.Powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
mam megane II 1,9dci.

Ja ostatnio zobaczylem za sobą chmure siwego dymu i auto stanęło.

Nie chce zapalić , kreci kreci i kicha.

mechanik powiedział że na komputerze na listwie common rail pokazuje ciśnienie 50barów a powinno być 260barów.

Wiec pojęcia tez nie mam co to może byc :mrgreen:

Właśnie i mnie to dotkneło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam po raz pierwszy. Mam Megane I 1.9 cdi z 2002 roku i zaczeły się problemy.

Z wydechu wydobywają się kłęby białego dumy podczas uruchamiania silnika, gdy stoi w miejscu(np. na światłach) i przy niskich predkościach. Przy szybszej jeździe nie ma takiego objawu. Podczas postoju kłeby dymu sa dość duże, wręcz można by rzecz ze tworza zasłone dymna:/

Nie mam już pomysłu co może być przyczyną. Do tej pory zostało zrobione:

- Wymieniony przepływomierz powietrza ( włożony oryginalny Siemens)

- Zregenerowana turbina(wynienione uszczelniacze, reszta sprawna była) - wyczyszczone przy okazji wszystkie rury

- Sprawdzony został elektrozawór pompy wstryskiwacza

- Sprawdzone pompowtryskiwacze(sinusoidy nic nie pokazały, wszystkie pracują tak samo)

- Pełna diagnostyka samochodu w kilku zakładach - brak jakichkolwiek błedów

- Płynu chłodzacego ze zbiorniczka wyrównawczego nie ubywa

- Brak plam oleju w płynie chłodzącym

- Brak "masła" w oleju

- Świece żarowe sprawdzone - sprawne

- Wymieniony filtr paliwa

- Meganka chodzi żwawo i nie ma problemów z osiąganiem prędkości, przyspieszeniem, chodzi "normalnie"

- Koło paska rozrządu-nie pamietam jak to sie nazywa chodzi mi o przestawienie go-niby sprawdzone przez mechanika i nic sie tam nie przestawiło

 

Chyba to wszytsko co narazie było zrobione, jak cos mi sie przypomni to dopisze

 

Może to być zbieg okoliczności ale problemy zaczely się po zatankowaniu Vervy na orlenie. Zostało mi jeszcze troche aby wyjeździć i sprawdzić czy to nie jest wina paliwa ale raczej nie jest to wina(mechanik sprawdził czy nie ma w nim wody i nic nie wykazało).

 

Czy macie jakieś pomysły, jednocześnie prosząc o pomoc, bo mi już brakuje sił,nerów,czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ,jak piszesz wymieniono i sprawdzono praktycznie wszystkie elementy podejrzane o wadliwą pracę to wg mnie przyczyny mogą być dwie:

a.wadliwy katalizator

b.uszkodzony soft czyli oprogramowanie lub sterownik.

Czy po nagrzaniu silnika objawy się znacznie zmniejszają?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!