Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrząd i pompa do 1.4 eco (E7J 624 BA0T) 96r


Masta

Rekomendowane odpowiedzi

Popatrzyłem już trochę na ceny rozrządów i poczytałem na forum, że przy okazji również powinienem wymienić pompę wody. Ale mam kilka pytań:

1) Czy lepiej kupić oryginalny komplet i ile by kosztował? Co to w ogóle oznacza oryginalny komplet? Jakich firm są wtedy elementy?

2) Co wchodzi dokładnie w skład pełnego kompletu? Pasek+napinacz (napinacz to inaczej rolka?) + pompa, czy jeszcze coś? Czy przy wymianie pompy trzeba wlać do niej nowy płyn chłodniczy, czy jak to działa?

3) W Bydgoszczy w Auto-France podał mi facet takie ceny: rozrząd dayco 55pln, napinacz 73,50, pompa 120 - chyba w porządku? Jeszcze spytam ile by wziął mechanik jak by sam załatwiał części, no i ile robocizna...

4) Jeśli w przyszłości zdecydowałbym się na remont silnika (Megi bierze mi olej) to i tak by trzeba coś znów wymienić (sam pasek, czy też napinacz/pompę?)

5) Może warto jednak się zastanowić najpierw nad remontem silnika i wymianą przy okazji rozrządu?

6) Ile mniej więcej powinien kosztować remont silnika? Jak długo trwa remont silnika (zagazowanego od 12.2001r. :))? W jeden dzień by dał radę mechanik to zrobić? Może wiecie kto robi coś takiego w Bydgoszczy?

7) A może lepiej niż remont kupić od razu inny silnik? Ale, żeby nie było problemów z przekładką to pewnie by musiał być taki sam? Czy 1.6 8V też by dało radę w miarę łatwo wpakować?

 

Jaby mi się udało np. zmieścić remont+rozrząd+pompa w 1000-1500 PLN to może bym się zastanowił nad tym, żeby wszystko zrobić od razu i mieć spokój i względną przyjemność z jazdy do końca mojego użytkowania tego samochodu (który pewnie bym wtedy wydłużył do powiedzmy 2 latek...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD 2. tak nowy płyn

Ad 3 ceny rozsądne pompa trochę przydroga poszukaj np http://autkoplus.com/ tu będzie to tańsze

Ad 4. zależy po ilu tysiącach KM się zdecydujesz ale jak wkrótce to tylko pasek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie na podanej przez Ciebie stronce pompa tańsza (96PLN), a który z kompletnych rozrządów na stronce byście polecali? Na producentach nie znam się kompletnie...

Tyle, że wada kupna przez neta to koszty wysyłki, ale chyba by były mniejsze niż różnica w cenie... No i dochodzi czas oczekiwania pewnie 1-2dni, ale to do przełknięcia...

Dziś podjadę jeszcze do mechanika i się go spytam jakie on proponuje ceny i firmy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1) obecnie niewiele koncernów samochodowych wytwarza wszystkie części od podstaw. Zwykle jest tak, że pewne elementy wykonuje firma zewnętrzna, która sprzedaje części w pudełku z logo producenta samochodu i to idzie na tzw. "pierwszy montaż" i na magazyn części serwisowych. A jak na pudełku jest logo producenta części to się nazywa "zamiennik".

Ad4) j.w.

Ad5) zależy kiedy zamierzasz zrobić remont, jeżeli "na dniach" to nie, ale jeżeli za jakiś czas to

po 1 - kiedy poprzednio był wymieniany rozrząd?

po 2 - Jeżeli nie wiesz, lub 5 lat temu, lub przejechałeś co najmniej 70-80 tyś km. To ja bym zmienił.

AD6) W jeden dzień :!: :) Zapomnij. Samego rozbierania jest przynajmniej dzień.

No i podstawowe pytanie co rozumiesz pod pojęcie "remont" Bo dla mnie to wyjęcie silnika, rozebranie na najdrobniejsze części, oglądniecie i pomiar wszystkich elementów, diagnoza co trzeba wymienić i wtedy podjąć decyzję co kupić i jakie postępowanie obrać.

Zapomnij, że w 1000-1500 z wymianą rozrządu się zamkniesz, tyle mniej więcej ASO bierze za wymianę samego rozrządu z częściami.

Generalny remont silnika z częściami może nawet kosztować 5000-6000 zł i ja nie wiem czy to jest opłacalne. Lepiej chyba kupić jakiś pewny silnik z jakiegoś rozbitka.

Po za tym na przewidywane 2 lata jazdy robić takie coś się po prostu nie opłaca.

Sprzedaj ten samochód dołóż i kup inny z mocniejszym silnikiem.

Pytanie dodatkowe;

Gdzie Ci ten olej bierze? Sprawdziłeś kompresję na cylindrach? Nie masz wycieków na silniku?.

Jak odpowiesz na te pytania to może się okazać, że "remont silnika" w cale nie jest konieczny. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy był wymieniany rozrząd dowiem się jak wróci poprzedni właściciel do Polski w przyszłym tygodniu. Ale ostatnio jak rozmawiaiśmy to mówił mi, że mam wymienić na 200 kkm, no i mechanikowi dałem 2 dni temu do sprawdzenia przy okazji rozrząd i mówił, że już trochę luźny... Więc jego na 99% będę zmieniał przed ew. wymianą samochodu...

Coraz bardziej się skłaniam ku wymianie jedynie rozrządu+pompa(jeśli będzie w złym stanie po zdjęciu paska) No i coś muszę zrobić z tym moim zepsutym katem (z innego wątku) jak najtańszym kosztem). Chyba jednak przyjdzie szybciej czas na zmiane samochodu... Dołoże z 6k i będę miał jakiś wozik przynajmniej 90-100 konny i przede wszystkim nowszy... A mocniejszy silnik się przyda i to bardzo :) Jedynie boję się, że w "nowym" będzie z czasem więcej do zrobienia :) Chociaz to już bym pojechał na przegląd konkretny przed zakupem. Meganke dostałem w spadku a darowanemu koniowi (...) :P

Ale jeszcze zasięgnę opinii polecanego przez kumpla mechanika co do kata i oleju. Co do oleju to podobno wycieków nie mam, ale z tą kompresją na cylindrach to popytam... Ja to nawet nie wiem co to jest :P

Wiadomo, że nie będę robił nic w ASO - samochód 96r. - szkoda kasy.

 

Dziekuję bardzo za odpowiedzi - naprawdę są pomocne - oby też samochodzikowi to w końcu wyszło na zdrowie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam poprzednikom nie wierzę - chyba, że ma bardzo mocne dowody na to, że zmieniał tydzień temu :) Kupując auto, liczę się z natychmiastową wymianą paska + osprzęt a zaraz w dalszej kolejności wszystkie płyny i filtry. Tego co zrobię sam - jestem pewien w 100% :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!