Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich:) 

Zbliża się przegląd i chciałem sprawdzić jak tam stan hamulców zwłaszcza tylnych bębnowych. Ku mojemu zdziwieniu auto toczyło się z górki mino zaciągniętego ręcznego.

Hamulec nożny w miarę ok. Ściągnąłem bęben, porozpinałem szczęki, wyjąłem samoregulator i sprawdziłem czy zębatka pracuje w miarę ściskania go i rozciągania było ok.

przesmarowałem wszystkie prowadnice odtłuściłem szczeki i rant bębna, poskładałem.  Brak charakterystycznego dźwięku zapadki podczas pompowania hamulcem. 

Zaciągnięty ręczny z lekkim wysiłkiem obracam kołem. Naciągałem jeszcze linkę pod samochodem ale nie wiele pomaga bo zaczyna już się podnosić dźwignia przy szczęce.

Tłoczki wydają się suche ale nie wiem jak sprawdzić czy poprawnie pracują? Co jeszcze rozebrać sprawdzić wymienić żeby to działało jak należy? 

I jeszcze jedno czy to jest dobrze zmontowane?

IMG20230708161937.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno czy to jest dobrze zmontowane?

 

Jest zapadka tylko na zdjęciu się z tyłu schowała.  Bardziej chodzi o tą lewą sprężynkę trzymającą rozpieracz ona ma być tak krzywo?    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie nadal słaby ręczny:( Nożny za to super. Na ściągniętym bębnie wszystko jakby super działa ręczny wtedy zaciąga się na ok 8 ząbków. Po założeniu bębna

zaciąga się max na 5 ząbków. Jestem w stanie ręcznie obrócić koło z mocnym oporem, ale tak nie powinno być... gdzie jeszcze szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popracuj trochę dźwignią od ręcznego i hamulcem nożnym jednocześnie, to powoduje pracę regulatora i ustawienie się szczęk. Ręczny jest trochę bardziej wymagający od nożnego w tej kwestii. Czasem trzeba pojeździć i delikatnie zaciągać ręczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było machane i jeżdżone już ze 100 km to powinno się ustawić. Szczęki jak są ustawione ręcznie regulatorem że trochę trą o bęben to ręczny dział w miarę ok. Ale wtedy grzeje się wszystko i lipa jest. Możliwe że to od linki tak się dzieje?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to jest samoregulator, żeby samoistnie się ustawił we właściwej pozycji. Będzie słychać jego przeskakiwanie przy naciskaniu hamulca zasadniczego.  Szczęki również to zrobią dopasowując się do bębna. Po ustaniu docierania reguluje się hamulec ręczny. Przed tym zabiegiem linki ręcznego muszą być popuszczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!