Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z pracą zimnego silnika - Megane 3 1.6 16v 110kk


pi7eroo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Zdecydowałem się napisać do was o pomoc, bo szukam już dwa miesiące rozwiązania bezskutecznie. Otóż oddałem samochód do mechanika: rozrząd, kzfr, oleje filtry świece. W trakcie wymiany uszkodził stary przewód paliwowy idący po grodzi który się wpina nie daleko cewek. Kupiony nowy w ASO. Oddał mi auto i pojawił się problem ze po nocy lub dłuższym postoju samochód kiedy się odpali i bez dodawania gazu czy ruszania odczeka te 30 sec i obroty spadną poniżej 1000obrotow zaczyna jakby się dławić (obroty nie falują jakoś zauważalnie) natomiast z okolic katalizatora dochodzi dźwięk jakby zapalić na zimnym silniku amerykański muscle car . Dodatkowo wydech pracuje jakby nie chodził na wszystkie cylindry. Po dwukrotnym wciśnięciu pedału gazu lub ruszeniu samochodem nawet metr do przodu i z powrotem wrzuceniu luzu problem znika i oprócz tego nie ma żadnych innych problemów, ma moc, nie przerywa nie szarpie i uwaga odpalając na lpg awaryjnie nie ma żadnego problemu ! Mechanik niby mierzył ciśnienie po nocy 2 bary po odpaleniu dobija na 3.5 rozrząd zarzeka się ze robiony na blokadach i na pewno jest dobrze i myślę, że to można wykluczyć, bo na lpg przecież też byłby problem tak samo układ zapłonowy na lpg byłoby to przecież jeszcze bardziej zauważalne. Co robić, gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, pi7eroo napisał:

Oddał mi auto i pojawił się problem ze po nocy lub dłuższym postoju samochód kiedy się odpali i bez dodawania gazu czy ruszania odczeka te 30 sec i obroty spadną poniżej 1000 obrotow zaczyna jakby się dławić( obroty nie falują jakoś zauważalnie)

 - natomiast z okolic katalizatora dochodzi dźwięk jakby zapalić na zimnym silniku amerykański muscle car,

 - dodatko wydech pracuje jakby nie chodził na wszystkie cylindry,

 - po dwukrotnym wciśnięciu pedału gazu lub ruszeniu samochodem, nawet metr do przodu i z powrotem, wrzuceniu luzu

    problem znika,

 - i oprócz tego nie ma żadnych innych problemów - ma moc,  nie przerywa, nie szarpie,

 - i uwaga;  odpalając na lpg awaryjnie - nie ma żadnego problemu !

1/ Wszystko w takim razie wskazuje na ;

      a/ niewłaściwie działającą sondę lambda I,

      b/ producenci sond proponują wymianę po 100 do 160 kkm,

      c/ sonda lambda funkcjonuje prawidłowo w zakresie temperatur 300 C do 850 C,

      d/ element grzejny sondy zapewnia uzyskanie właściwej temperatury pracy po 20 s do 30 s od uruchomienia silnika,

2/ Problem sondy I z odpalaniem na zimno to; szarpanie, gaśnięcie silnika ;

        a/ silnik przez pierwsze 20 - 30 sekund pracuje niestabilnie, wypada zapłon,

        b/ czasami wyraźnie pracuje tylko na 3 cylindrach, czasami może zapalić się  " check ''

        c/ czasami może od razu zgasnąć i należy odpalić z 2 - 3 razy,

        d/ duża niesprawność I sondy (zużycie ) objawia się ;

              - kontrolką „ check engine” na desce i wypadaniem zapłonu 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Problem z pracą zimnego silnika - Megane 3 1.6 16v 110kk

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!