Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

sprężarka klimatyzacji przy jakiej temperaturze najmniejszej się uruchomi?


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, dwazero napisał(a):

obecnie przed nabiciem klimy mogę sprawdzić jakoś czy działa czujnik ciśnienia?

Nie wiem jak jest w silniku F4R ale zazwyczaj ciśnienie podawane przez ten czujnik jest odczytywane w sterowniku silnika w programie pyclip. Program ddt4all pokazuje to ciśnienie w sterowniku klimatyzacji. W obecnych temperaturach będzie zbliżone do 2 bar przy sprawnej klimatyzacji. Temperatura parownika pokazuje tylko ile stopni jest przy parowniku. Jeżeli sprężarka pracuje to tam będzie blisko 2-3 stopni a jeżeli nie pracuje to będzie odczytana temperatura z nawiewu. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem,że pyclip to pokaże na telefonie tylko chodzi mi o to czy jeśli pokaże niskie ciśnienie i dlatego klima się nie włącza to opcja nr 

1.czujnik zepsuty

2.czujnik sprawny ale czynnika mało?

bo jakby był czujnik wadliwy to by błąd był jakiś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD 1 - wymienić czujnik i sprawdzić ciśnienie wskazane przez czujnik po jego wymianie

AD 2 - nabić klimę maszyną i sprawdzić ciśnienie odczytane przez czujnik

AD 3 - pokaże błąd przy przerwie w zasilaniu czujnika

Ad 4 - ogólnie zimą ciężko ogarniać działanie klimatyzacji

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego aniewa  kurcze bo chodzi o to by w ciemno jak nie ma potrzeby nie zmieniać np ze sprawnego czujnika na nowy dlatego własnie dopytuje czy przed nabiciem klimy jestem obecnie w stanie stwierdzić teraz już np pyclipem czy ecutweeakerem ze czujnik jest ok lub nie? bo jak klima nie działa to zaś nie musi to być czujnik,może być czynnika mało już i dlatego klima nie startuje i jest niskie ciśnienie wskazania na czujniki (mimo,że np jest sprawny czujnik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź się za to jak będzie cieplej a nie -10 stopni

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Wtedy będzie można stwierdzić, czy klimatyzacja na pewno się uruchamia a nie zastanawiać czy nie jest dla niej zbyt zimno. Teraz niewiele ona Ci wniesie

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Przy okazji wymienisz sobie filtr kabinowy, nie połamiesz na mrozie plastików, posprzątasz w aucie i zaczniesz sezon letni jak należy ☺️

 

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko,że jak raz wspomniałem mam wyciek z jednego oringa od klimatyzacji.Dolny wąż wchodzący do chłodnicy klimatyzacji bo sączy sie tam zielony płyn a jak płyn to pewnie czynnika moze już nie być lub jest bardzo mało w układzie i nie mogę tak dłużej jezdzić a że trafiłem na okres zimowy to raz bo jak wyleci cały ten olej czy co to jest zielone to jeszcze się zatrze nowa sprężarka klimatyzacji a, żeby to zrobić to trzeba odessać czynnik z układu i mimo,ze nawet nie muszę klimy używać to o ten wyciek muszę to zrobić i nabić ''w takim okresie jak obecny teraz''

Edytowane przez dwazero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeżeli jest wyciek (o czym zapomniałem bo cały czas skupiamy się na tym czy można spuścić czynnik na włączonym kompresorze) to daj do mechanika który zajmuje się klimatyzacją i mechaniką i sprawdzi miejsca nieszczelności a następnie powie Ci jakie elementy klimatyzacji należy wymienić. Podkreślam mechanika a nie tylko nabijacza klimatyzacji

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Jeżeli czynnika jest za mało to może wywalać Ci błąd czujnika klimatyzacji (widoczny dopiero po przeskanowaniu sprzętem diagnostycznym) lub klimatyzacja po prostu nie będzie się uruchamiała z racji zbyt niskiego ciśnienia.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Sam miałem wyciek, ale nie dochodziłem gdzie i jak i całe szczęście bo bym tylko wymienił niepotrzebnie presostat próbując przyoszczędzić a jeszcze może bym coś pewnie popsuł ekstra. Koszt wymiany skraplacza, rury wysokiego ciśnienia, odgrzybienia oraz nabicia czynnika do poziomu zalecanego przez producenta to w moim przypadku 1700zł brutto.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Dopiero po tych czynnościach mogłem diagnozować dalej bo wciąż to nie działało jak należy i okazało się, że mam uszkodzony czujnik temperatury parownika który wisiał często na minusie lub na -40*C (co oznacza po prostu brak komunikacji z czujnikiem). Tym sposobem po jego wymianie mam w pełni działającą klimatyzację niezależnie od panujących warunków (do potwierdzenia latem).

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

U Ciebie koszt jest nieznany dopóki nie poznasz wyników diagnostyki. Tak czy siak nie polecam się bawić w mechanika we własnym zakresie ani niepotrzebnie nabijać klimatyzacji.

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, majk2085 napisał(a):

Jeżeli czynnika jest za mało to może wywalać Ci błąd czujnika klimatyzacji (widoczny dopiero po przeskanowaniu sprzętem diagnostycznym

Z powodu niskiego ciśnienia nigdy takiego błędu nie "wywali", sprzęt diagnostyczny pokaże tylko odczytane ciśnienie i tyle. Kolega @dwazero posiada kilka interfejsów i mógłby w końcu podać jakie ciśnienie widzi czujnik ciśnienia klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem błąd presostatu, gdy dwukrotnie uciekł mi czynnik, po wymianie powyżej wymienionych elementów i nabiciu klimy ten błąd zniknął (pytałem się Serwisanta czemu nie został wymieniony ten czujnik i wyjaśnił, że nie było ciśnienia więc czujnik głupiał) - potwierdził to sam Serwisant, ale możliwe, że mógł się mylić lub przy wymianie części po prostu poprawił wtyczkę - nie jest Renówkowy tylko lecą po kolei co podjedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad pedałem gazu po prawej stronie w układzie klimatyzacji.

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

Trzeba ściągnąć plastik tunelu środkowego, dobrze też odpiąć filc pod kierownicą dla lepszego dostepu

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

Tam leci podwójny kabelek, w celu wyciągnięcia czujnika trzeba go lekko przekręcić i się wysuwa

 

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK jutro jak odpalę auto połącze się ze pyclipiem i odczytam wszystko.Niech ktoś mi powie jeszcze w puszcze pod maską jak akumulator gdzie są bezpieczniki jest tam bezpiecznik bo odczytałem ze schematu

 

Bezpiecznik: sprzęgło klimatyzacji (171) 10A bezpiecznik nr 22  i Bezpiecznik: moduł elektroniczny układu wtrysku (120 5A bezpiecznik nr 23 ten pierwszy to od klimy a ten drugi jest od tego kalkulatora wtrysku? bo wczoraj wiem,że jak w pyclipie sprawdzałem wszystko to pisało ''żądanie włączenia klimatyzacji NIE'' mimo,że było ustawione na auto bo ręcznie,można też klimę wyłączyć jak naciśnie się AC OFF ale bez tego AC OFF klima powinna sama już działać bez względu czy mamy ustawione 16 czy 30stopni w aucie i pisało,że ''zablokowana przez kalkulator wtrysku'' zanim jutro sie za to zabiorę to czy bezpiecznik,któryś z tych co podałem wyżej powodował by to,że jest zablokowana przez kalkulator wtrysku? czy to nie ma znaczenia? kurcze tak wyszło z tą klimą.Jak było ciepło to miałem wyjazd i auto stało 1.5mc jak wróciłem to znów zimno a ja nie lubię oddawać auta do mechanika na naprawy chyba,że grubsze typu rozrząd.Sam ogarniam 90% rzeczy od elektrycznych po mechaniczne.Autko mam pod wiatą i tam też położyć się pod autem teraz na wylewce to nic przyjemnego ale zrobić muszę.Na pewno nie chce demontować zderzaka.Da się to zrobić bez demontazu zderzaka tylko musi być zdemontowana osłona ta pierwsza co wchodzi w zderzak.Mam też nowy osuszacz klimatyzacji NRF,który leży wraz z filtrem kabinowym nowym i oringami oe klimatyzacji.Osuszacz,żeby wymienić to tam jest chyba duża śruba IMBUS i też bez ściągania zderzaka da się to zrobić bo wystarczy wyjąc intercooler dwa węże i dwie opaski i intercooler wychodzi i robi się miejsce :)  tylko gryzie mnie ten czujnik.Jak kupiłem auto klima mroziła.. i to fes a autko mam około 4,5mc. Chłodnica jest tam nowa klimy i nowa sprężarka AIRSTAL jakoś tak bardzo dobre ponoć.Nie wiem czy w ciemno zamawiać czujnik czy nie bo na 90% on działa prawidłowo.Tylko jeśli pojadę nabić klimę i okaże się,że z czujnikiem coś nie tak to znów odciągać klimę wracać demontować zamawiać.Dlatego tak dopytuje czy jest jakaś skuteczna diagnoza na ''juz'' żeby program pyclip czy ecutweeaker pokazał,że czujnik JEST OK lub czujnik jest nie ok? bo jak wspomniałem opcja

1.Czujnik jest ok,ale czynnika mało co przez co ciśnienie czujnik pokazuje niskie i klima nie działa mimo,że czujnik sprawny.

2.Czujnik nie sprawny i dlatego klima nie działa

3.Jeszcze dopytam tak jeśli ciśnienie czujnik pokaże bardzo niskie to mimo to,może być dalej dużo czynnika w układzie czy wtedy jest pewne,że czynnika jest tyle co i nic? 

 

się rozpisałem :)

Edytowane przez dwazero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem sobie i tak na dworze było 0 stopni i po włączeniu klimatronika i wyłączeniu AC OFF klimatyzacja ruszyła i chłodziła.. przy 0 stopni na dworze.Jak były temperatury -3 -5 to już nie startowała bo nie było wentylatora słychać to raz.Dwa jak ustawiłem np 18stopni i klima chodziła to chodziła sobie pewien czas po czym się wyłączyła bo pisało ''kalkulator wtrysku zablokowany'' ale normalnie gdy wtedy na panelu klimatronika nacisnąłem przycisk ''AUTO'' ponownie sama się uruchomiła tak ma byc?

 

Trzy: czujnik ciśnienia pokazywał przy rozgrzanym silniku 5 a 5.8 bar to jest sens go w ogóle wymieniać? czy przy temperaturze 0 STopni na dworze i ciśnieniu około 5bar świadczy to o dużej czy małej ilości czynnika w układzie? poniżej zdjęcia i o co chodzi z tym temperatura parownika -1.20? normalnie jak klimę wyłączyłem to było chyba 8 stopni a po włączeniu spada tak do 0/ -0.40  i -1.20.Szukam na siłe problemu? :) czy wszystko ok

 

I jeszcze Panowie pytanie bo do układu klimatyzacji wchodzi 480gr czynnika tak podaje serwisówka 480 + - 30 a oleju do układu dla silnika F4R podaje 110+ - 10 PAG46 o ile pierwszy parametr to będzie ten co nabija klimę wiedział o tyle o drugim mu po prostu powiedzieć,ze ma być 110+- 10? bo maszyna chyba sama nie podpowie ile ma oleju dac  chodzi o to by nie było,że ma być 110 a on wleje 30:) 

Screenshot_20240114_151511_Ecu Tweaker.jpg

Screenshot_20240114_152312_PyClip.jpg

Screenshot_20240114_152959_Ecu Tweaker.jpg

Edytowane przez dwazero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dwazero napisał(a):

Trzy: czujnik ciśnienia pokazywał przy rozgrzanym silniku 5 a 5.8 bar to jest sens go w ogóle wymieniać? czy przy temperaturze 0 STopni na dworze i ciśnieniu około 5bar świadczy to o dużej czy małej ilości czynnika w układzie? poniżej zdjęcia i o co chodzi z tym temperatura parownika -1.20? normalnie jak klimę wyłączyłem to było chyba 8 stopni a po włączeniu spada tak do 0/ -0.40  i -1.20.Szukam na siłe problemu? :) czy wszystko ok

Ciśnienie przy tej temperaturze jest jak najbardziej ok.

Temperatura parownika też ok.

Wartości pojemności czynnika i oleju prawidłowe, lepiej podpowiedzieć serwisantowi, bo czasem mają inne tabele.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!