Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co to za scalak w mikrofonie Meg 3


Rekomendowane odpowiedzi

To fotka płytki w oryginalnym mikrofonie Megane 3. Czy jest ktoś w stanie podać co to za układ scalony? Czy mikrofon wzmacnia sygnały? Czy to mikrofon pasywny? Chcę do Radia Android podłączyć oryginalny mikrofon ale informacji brak.

Mikrofon oryginalny2.jpg

mikrofon.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jabrze napisał(a):

 Pozostaje pomierzyć jakim napięciem jest zasilany.

Zatem, jak rozumiem, muszę podłączyć z powrotem oryginalne radio i dopiero wtedy napięcia na kostce w podsufitce pomierzyć. Bo zasilany jest mikrofon przecież z radia; gdy mam podłączonego Androida nic tam nie może się pokazać. W grę wchodzi chyba jedynie 12 lub 5 V. Pomierzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, jabrze napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Pomierzyłem, podłączyłem na chwilę stare radio i miedzy oplotem czyli masą zapewne a czerwonym jest 5,4V. Żadnego innego napięcia nie ma w innych kombinacjach. Znakiem tego po drodze w radiu jest przetwornica.

Gdybym chciał wykorzystać ten mikrofon do radia z Androidem to widzę to tak:

- masa i biały do wtyku radia Android. Gniazdo na mikrofon jest typu Jack i sądzę, że są tam tylko dwa przewody (foto)

- musiałbym z niewielkiej przetwornicy stworzyć 5V. A jak podłączyć ją do mikrofonu? To chyba nie takie proste. Oryginalny mikrofon dostaje masę czyli minus z radia. I czy tę samą masę wraz z białym przewodem wykorzystuje do wysyłania sygnałów z mikrofonu do radia?

Nie wiem czy jasno się wyrażam. Mam wątpliwości. W oryginalnej instalacji minus jest z radia, tutaj natomiast byłyby dwa minusy? Jeden z przetwornicy, drugi z radia Android. Nie pogryzłyby się?

 

wiązka z mikrofonem.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biały to pewnie przewód sygnałowy. Akurat dobrze się składa, bo czerwony możesz podpiąć do usb ( gniazda zasilania w radiu; masy połączone. Trzeba trochę poeksperymentować. Oczywiście nic nie przeszkadza podpiąć dodatkową przetwornicę, której minus łączysz z masą radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że też nie wpadłem na to😄 A mam przecież dwa wyjścia USB w radiu Android. To fajne rozwiązanie, bo złącza mikrofonu i USB są obok siebie. 

Poeksperymentuję. 

Dziękuję

Mógłbym jeszcze prosić o ocenę prawidłowości tych dwóch schematów?

O ile dobrze rozumiem, to przy zasilaniu z USB mogę minus z USB połączyć z masą/oplotem mikrofonu. To by znakomicie ułatwiło prowadzenie kabelków, lutowanie.

IMG20240426072401.jpg

Edytowane przez figurel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.04.2024 o 09:29, jabrze napisał(a):

Tak - wszystko prawidłowo połączone.

Podłączyłem i mikrofon działa. Ale daremnie się trudziłem :), choć wiedzy zdobytej nikt mi nie odbierze. Dlaczego daremnie? Po połączeniu wszystkiego zaświtała mi myśl, że może spróbować mikrofonu w ekranie. Czemu nie wcześniej? Zasugerowały mnie opinie w sieci, że mikrofon w Androidzie kiepsko zbiera, na wyposażeniu był dodatkowy mikrofon, więc nawet o zamontowanym w radiu nie pomyślałem a okazuje się, że dużo lepiej, czyściej mnie słychać niż z oryginału. Mam zatem trzy mikrofony; w ekranie, oryginał w podsufitce i dodatkowy dostarczony z radiem :) Oczywiście dwa ostatnie odłączone.

Dziękuję za pomoc kol. jabrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

A jakie masz radio? Oryginalne czy Android jak autor wątku?

Najtaniej może wyjść zwykły zestaw głośnomówiący na BT - miałem taki przy kupnie auta mocowany na klips do zasłony przeciwsłonecznej. Komunikacja po bluetooth, nie wiem jak z jakością bo w sumie nigdy nie korzystałem z niego.

Edytowane przez SilverGTA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!