Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Od września zeszłego roku walczę z problemem nawiewu, a dokładnie jego okresowego braku w mojej Megi. Jest okres że wszystko działa bez problemu (3-4 tygodnie), aż nagle przy którymś odpaleniu samochodu wentylator nie rusza. Nie działa przez kilka tygodni, aż nagle zaczyna pracować normalnie. I znowu kilka tygodni działa, po czym znowu przestaje. I tak w kółko. Jak już działa to działają wszystkie biegi, nic nie trzeszczy, itp. 

Zastanawiające jest to, że dzieje się to zawsze podczas odpalania samochodu. Było tak, że podjechałem do sklepu i dmuchawa działała, a po odpaleniu po zakupach już nie. Nigdy nie przestał działać podczas jazdy.

Sprawdzałem sam wentylator dmuchawy podpinając go "na krótko" i działa. Sprawdzałem styki, kostki i wszystko wydaje się być w porządku. Jest nowy akumulator, nowy rozrusznik. 

Spotkał się ktoś z Was z takim problemem? Gdzie można szukać przyczyny? 

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie problem jest z samym wentylatorem. Jak będziesz miał sytuację, że wentylator nie działa to wsadź rękę przez filtr kabinowy i rusz wentylator. Jak podejmie pracę będziesz miał pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przestał działać dwa dni temu. Niestety od strony filtra kabinowego nie mam dostępu do wentylatora, ale wcześniej jak nie działał, to dostałem się do wentylatora od strony pedałów i podłączyłem go na krótko. Wentylator ruszył. Po złożeniu wszystkiego - nie działał, po czym, po ok tygodniu ruszył i chodził znowu kilka tygodni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może problem jest w tzw. rezystorze wentylatora a konkretnie styki w kostce nie zawsze kontaktują. Podczas rozruchu drgania albo zewrą styki albo rozewrą. Miałem tak w SII.

Nawiasem mówiąc jak ty wytrzymałeś jeździć kilka tygodni bez nawiewu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak pisze @wobli73, problem leży prędzej przy rezystorze dmuchawy. Styki i kostki sprawdzałeś przy wentylatorze, a właśnie przy rezystorze też sprawdzałeś? One tam często się wręcz topią i trzeba je wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wentylacja manualnie regulowana to może być samo pokrętło - przerabiałem to przy -15 jak zdemontowałem wentylator, rezystor a to nie to. Winne było pokrętło regulacji siły nawiewu. Poszarpałem za pokrętło, pokręciłem ze 20 razy i zaczęło działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezystor sprawdzałem. Powiem szczerze, że pomimo swojego wieku, wygląda jak nowy. Styki bez zaśniedzeń, kostki nie podtopione. Sam rezystor wykluczam, bo jak już dmuchawa chodzi to działają wszystkie biegi. Na dodatek uważam, że gdyby to była kwestia styków to problem występowałby głównie podczas jazdy. A tu na odwrót - gasisz auto z działającym nawiewem, a odpalasz już bez nawiewu.

 

Jedyne co zauważyłem to jak już ostatnio dmuchawa działała, to dziwnie się zachowywała na trybie automatycznym klimatyzacji. Pomimo ustawienia 15 stopni w aucie nawiew nie chodził na maksa. Możliwe że termometr temperatury wewnętrznej powoduje jakieś problemy z nawiewem? Może on jest uszkodzony?

 

Jak dałem radę jeździć bez nawiewu? No cóż, autem jeździ głównie żona :) W sumie problem się dopiero zaczyna - upały i jazda bez klimy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!