Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd kod DF1378 + DF1012


Meguś

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ponownie.

Chciałbym się was poradzić w sprawie dziwnej sytuacji która u mnie wystąpiła, a mianowicie nie wiadomo czemu po wejściu do auta chcąc go zapalić nic się nie dzieje i silnik nie chce odpalić. Naciskając kilkakrotnie przycisk zapłonu nagle za około 10 razem odpala i wszystko jest OK. Wyłanczam go i zamykam, a następnie otwieram i odpalam i wszystko działa, podczas jazdy wszystko też OK, obroty równomierne nie falują, normalnie przyspiesza itd. Po powrocie do domu przeskanowałem Pyclipem i pokazał że są jakieś dwa błędy. Czy to może być ta przepustnica spalin, może ta sprężyna się zacina albo zarościała już jest, albo czytałem jeszcze wątek o czujniku wałka rozrządu, ale coś mi to nie pasuje do moich objawów. Czy możecie mi jakoś pomóc i naprowadzić na trop w poszukiwaniu i naprawie tej usterki. Załączam screny z Pyclipa na odpalonym silniku.

Screenshot_2024-05-17-17-25-08-959_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2024-05-17-17-25-25-582_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2024-05-17-17-26-02-889_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2024-05-17-17-26-54-910_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2024-05-17-17-27-17-703_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2024-05-17-17-27-36-413_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A nie podejrzewasz samego przycisku start? Taka usterka występowała w Lagunie.

Wskazane błędy są przyczyną niedokładnej pracy przepustnicy wydechu i nie mają związku z samym rozruchem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to gdzieś mi chodzi po głowie. ale nie wiem jak to najlepiej zdiagnozować lub sprawdzić.

Wląściwie to mamy przycisk zapłonu i przycisk do opcji START-STOP, który zawsze po uruchomieniu wyłączam.

A czy z przepustnica coś by trzeba z nią zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta przepustnica pracuje w skrajnie trudnych warunkach. Przeczyszczenie jej przysłony byłoby wskazane, podobnie jak się czyści EGR, po czym następuje zniwelowane błędu procentowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano postanowiłem zajrzeć pod auto na tą przepustnice jak to wygląda, i wydaje mi się że nie wygląda to tak źle.

Załaczam filmik jak to pracuje wymuszone przez ze mnie śrubokrętem.

Czy ta przepustnica powinna się otwierać do samej góry czyli 90 stopni bo teraz tak może chodzi do 70 stopni a pyclip pokazywał 66 jeżeli dobrze umie te parametry odczytać, Amoże to tak ma być jak jest teraz.

Ale co się jeszcze wydarzyło, rano jak go chciałem zapalić to 6-10 sekund myślał, a normalnie pali od ręki.

Spróbuje zobaczyć czy w winuku tego opornego zapalania pojawił się jakiś nowy kod błędu. 

Poczytałem też kilka wątków o tym nieszczęsnym losowym braku reakcji na przycisk zapalania zapłonu, wychodzi na to że mogą to być początki problemu z rozrusznikiem.

Idę sprawdzić bezpieczniki i przewody bo z tym rozrusznikiem to będzie dłuższa zabawa.

Czy Pyclipem mogę sprawdzić jakieś paramentry tego rozrusznika lub innych rzeczy powiązanych właśnie z tym problemem.

Czy macie jakieś inne pomysły lib podpowiedzi jak to prawidłowo zdiagnowzować

Dziwna sprawa, sprawdzilem rano czy sa nowe błędy pokazały się dwa DF191 ale to chyba stary bo byla wymiana zarowki robiona i drugi DF097 pasowałby że z rana przy odpalaniu. Poglądałem bezpieczniki i z grubsza przewody od akumulatora do bezpieczników, nic nie stwierdziłem podejrzanego, nawet zobaczełem jeszcze ta tylną lampę z wtyczką, Podłączyłem Pyclipa usunałem bledy odpaliłem wszystko OK, przeskanowałem jeszcze raz Pyclip i nie pokazuje mi żadnego błedu, dziwne, ciekawe do kiedy. 

Screenshot_2024-05-18-11-19-13-604_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2024-05-18-11-19-50-108_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie, jednak nie musiałem za długo czekać, odpalał sobie normalnie i znowu ma taki moment że myśli 5-10 sekund i odpala i działa normalnie, jest to losowe i trudno określic kiedy to następuje. Mam znowu te same odczyty kodów błedów, czyli główny winowajca DF097 tak przynajmniej mi się wydaje i dwa pozostałe z przepustnica DF1378 i tempomat DF1012. W między czasie zobaczyłem bezpieczniki i muszę się jeszcze dobrać do tej drugiej skrzynki ale będę musiał zdemontować inne elementy bo nie da się otworzyc klapki górnej, ktoś nad tym też musiał długo myśleć, ale może żeby za często tam nie grzebać nie potrzebnie.

Naczytałem się na forach i chyba zgłupiałem już totalnie gdzie szukać tej usterki, najczęściej wszyscy wymieniali bezpieczniki, lub czujnik położenia sprzęgła po czujnik położenia wałka rozrządu itd., każdy w koncu jakoś po omacku trafił w coś. Czy ktoś z was w silniku 1.6dCi R9M miał mój przypadek lub potrafi mi bardziej dokładnie podpowiedzieć jak to zdiagnozować żeby pól auta czujników nie powymieniać a efektu nie będzie, i czy ktoś ma schemat tych płytek bezpieczników dla 1.6 dCi 2015r, bo schematy które znalazłem wygladają inaczej. Czy Pyclip potrafi pokazać parametry albo gdzie powinienem ich szukać które by sugerowały że coś jest nie tak i tam należy szukać usterki. 

 

 

IMG_20240518_123520.jpg

IMG_20240518_123509.jpg

Screenshot_2024-05-21-16-52-03-615_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_2024-05-21-16-51-46-324_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Meguś napisał(a):

Czy ktoś z was w silniku 1.6dCi R9M miał mój przypadek

 - lub potrafi mi bardziej dokładnie podpowiedzieć jak to zdiagnozować,

 - żeby pól auta czujników nie powymieniać a efektu nie będzie,

Tylko clip ;

  - tak dla tego jak i innego silnika,

  - w przeciwnym razie  " pół auta czujników wymienisz "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, nie poddaje się w walce, ale będę potrzebował dalszej pomocy. Co ustaliłem po podpięciu clipa, którego za bardzo nieznam ale wyświetliło mi się że mam zapisany błąd dla UPC 1337 i dalej DTC926364 - regulator napięcia 4.DEF i DTC926764 – moduł obwodu zarządzającego start stop 2.DEF. Pożniej jest tutaj jakieś postępowanie diagnozy czy naprawy dla DTC926364. Krok 1 czy jest kod DTC 926381 – nie nie ma. Krok 2 skontroluj połączenie AP43 w 1337 i 2086. Krok 3 wyłączyć zapłon, żarówka 21W połączyć pomiędzy AP43 i 2086 + do masy, jeżeli żarówka świeci regulator do wymiany. Krok 4 kontrola czy są błędy. I dla DTC92636 jest tak. Krok 1 jak wyżej opisany. Krok 2 aktywować AC048 i sprawdzić czy jest błąd. To teoria, prawie jak doktorat, którą nie wiem czy dobrze sobie tłumaczę. Opis tych elementów znalazłem taki dla 1337 to moduł UPC, 2086 to moduł centralny stabilizatorowania sieci, czy rzeczywiscie jest on w kabinie i AP43 + po zapłonie zabiezpieczone bezpiecznikiem, nie za bardzo wiem o co chodzi. Może ktoś w prostszy sposób mógłby mi to wytłumaczyć, bo w tym clipie nie ma po polsku a poruszam się też po omacku jeszcze, głównie chodziło mi o odczytanie jakie błędy są w stosunku do Pyclipa. Wydaje mi się że powinienem sprawdzić masy czy nie zarościały i pewnie te moduły ale właściwie nie wiem jak. Ewentualnie czy w tym clipie można cos zrobić, wykasować te błędy czy zrobić jakiś test, może macie jakieś rady dla mnie. Auto znowu pali normalnie czyli od ręki. Załączyłem kilka screnów.

1716492688570.jpg

1716492631263.jpg

S91.pdf S24.pdf P1.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2024 o 10:09, Meguś napisał(a):

Czy ta przepustnica powinna się otwierać do samej góry czyli 90 stopni bo teraz tak może chodzi do 70 stopni

 -a pyclip pokazywał 66 jeżeli dobrze umie te parametry odczytać,

Musi otwierać się do samej góry - czyli 90 stopni 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za tydzień będę robił wymianę oleju i filtrów to rozruszam tą przepustnicę

a czy coś w temacie elektrycznym ktoś może mi dać jakieś porady związane z błedami z clipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Aktualizacja tematu: zamykam temat

Tak jak wcześniej pisałem przeprowadziłem wymianę wszystkich filtrów i oleju, rozkręciłem przepustnicę, rozruszałem ją nie stawiała jakiś mocnych oporów, poczyściłem masy,  sprawdziłem spadki na masach i doładowałem akumulator, przeskanowałem komputer i nie ma już powyższych błedów. Auto pali od ręki i nie ma już momentów z zastanowieniem się czy zapalić, więc myślę że przynajmniej na razie problem został rozwiązany. 

Jedyne co zostało mi do ogarnięcia to czujnik parkowania przód ale to w innym wątku na forum. 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!