Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Clio 4 0.9tce czy starsze megan


pawelto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Swoje auto już mam ogarnięte, jako że tylko naprawiłem swojego scenica to zostały pieniądze na zakup auta dla żony bo jej 22 letnie Clio jest w stanie agonalnym. Chcemy kupić albo Clio 4 grandtura 0.9 tce albo nieco starsze megan 3 hatchback z 1.6 . Żona kręci z 15 tys km rocznie po mieście, zakładane będzie LPG ale to chyba oba silniki się sprawdzą. Jak myślicie lepiej iść w nowsze auto z mniejszym przebiegiem ale za to silnikiem 0.9, czy też wybrać auto klasę wyżej, z pancernym 1.6 ale starsze i z większym przebiegiem.  Czy duża będzie różnica w komforcie 80% to jazda 1 osoba 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żwawsze będzie 0,9 TCE. Przy Clio trzeba będzie kontrolować zawory co 40 tyś. Przed instalacją lpg również należy to sprawdzić. Nie wiem gdzie jest koło zapasowe w Clio - nie przypadkiem od spodu? W Megane to będzie wanna z włókna szklanego. Lubiłem ten silnik K4M, ale nie ma pewności że nie trafisz na jednostkę z problemami bo im silnik ma lepszą opinię tym użytkownicy gorzej je traktują. W spalaniu będą bardzo zbliżone - podobna moc, na korzyść Clio z jej rozwijaniem.

Czwarta generacja Clio jest bardzo ładna, ale z wyposażenia sporo wyciągnięto. Dopiero piąta generacja nadrobiła zaległości.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, szwagier24a napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

W moim budżecie widzę meganki polski salon 150tys km przebiegu, więc szansa na to że w dobrym stanie technicznym będzie będą spore. Clio właśnie z wyglądu zewnętrznego jest super. Ale Megan pewno wygodniejsze i przy 120km/h będzie ciszej. Żonie oba auta się podobają i nie potrafi wybrać.  W 0.9 jest regulacją na szklankach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę spytać mechanika ile kasuje za takie rzeczy, chodź u mnie ceny mają ogromne więc tanio nie będzie. Za wymianę uszczelki pod wtryskiem w 1.9 dCi chcieli 250 zł , a sam to zrobiłem w 10 minut, nie licząc tego że był preparat na noc wlany 

Edytowane przez pawelto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co rozkminiasz kwestie zaworowe. 0,9 tce są fabrycznie wypuszczane z gazem i nie jest przewidywana regulacja zaworów. Ale jak ktoś chce płacić mechanikom to jego sprawa. Podobnie jak za wymienianie oleju w manualnej skrzyni, którego wymieniać nie trzeba.

Nie wiem co ludzie widzą w 1,6 sce. Jak dla mnie to stary muł w dodatki skomplikowany o zmienna fazę zaworow. 

250 zł to chyba typowa stawka godzinowa u mechanika. Ty piszesz że to 10 minut roboty ale jak masz to auto przyjąć, wydać, ustawić, przestawić, zalać penetrantem, pomęczyć się z wyjęciem wtrysku, oczyścić gniazdo, to ta godzinka zleci. A nikt za darmo pracować nie chce, plus zusy-srusy, enefzety. Ja robię wszystko sam ale rozumiem że mechanikowi zapłacić trzeba. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.07.2024 o 08:54, Pepone napisał(a):

 Podobnie jak za wymienianie oleju w manualnej skrzyni, którego wymieniać nie trzeba.

Hm, płynu hamulcowego, płynu chłodniczego też nie trzeba? Po co w ogóle wymieniać olej w silniku? Dlaczego tylko w manualnej skrzyni, na cholerę to robić w automacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.07.2024 o 08:54, Pepone napisał(a):

Nie wiem po co rozkminiasz kwestie zaworowe. 0,9 tce są fabrycznie wypuszczane z gazem i nie jest przewidywana regulacja zaworów. Ale jak ktoś chce płacić mechanikom to jego sprawa. Podobnie jak za wymienianie oleju w manualnej skrzyni, którego wymieniać nie trzeba.

Nie wiem co ludzie widzą w 1,6 sce. Jak dla mnie to stary muł w dodatki skomplikowany o zmienna fazę zaworow. 

250 zł to chyba typowa stawka godzinowa u mechanika. Ty piszesz że to 10 minut roboty ale jak masz to auto przyjąć, wydać, ustawić, przestawić, zalać penetrantem, pomęczyć się z wyjęciem wtrysku, oczyścić gniazdo, to ta godzinka zleci. A nikt za darmo pracować nie chce, plus zusy-srusy, enefzety. Ja robię wszystko sam ale rozumiem że mechanikowi zapłacić trzeba. 

Zwykle jak w silniku jest fabryczny gaz to jest i inna wzmocniona głowica. Co do cen u mechanika to ja ich nie kwestionuje ale koszta serwisu trzeba uwzględnić przy zakupie auta, a nie późnej dziadowac na wszystkim. Ja teraz do auta wartego 10 tys zł wsadziłem 6 i nie szkoda mi tych pieniędzy bo mam spełni sprawne auto 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.07.2024 o 07:22, carsik napisał(a):

Dlaczego tylko w manualnej skrzyni, na cholerę to robić w automacie?

Przeczytaj to co napisałem a nie konfabuluj. 

W wielu automatach producent też nie zaleca wymiany. A różnica jest taka że w automacie olej oprócz smarowania pełni też funkcję sterującą a czasami transmisyjną - przenosi moc. W manualu jedynie smaruje i nie ma kontaktu z procesem spalania, nie nagrzewa się jak silnikowy. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, producent zaleca wymianę oleju co 30 tys. km w silnikach czasem więcej. I nikt przy zdrowych zmysłach nie mówi, że to jest ok. Olej zmienia się bo jest to medium w którym pływa różny szajs z tego środowiska w którym pracuje. Nawet jeśli wszystko w manualnej skrzyni jest ok, to żelastwo które ze sobą współpracuje zostawia w oleju wytarty materiał. I późnij próbujesz smarować współpracujące części olejem ze ścierniwem. W sumie możesz robić co chcesz, twój samochód twój problem. Silnikowy zmienia się również generalnie z tego powodu a nie z tego, że on się nagrzewa.

 

3 godziny temu, Pepone napisał(a):

Przeczytaj to co napisałem a nie konfabuluj. 

No przeczytałem i nie wiem co konfabuluję. Jeśli ktoś pisze, że jakiegoś płynu (dość istotnego) w samochodzie zmieniać nie trzeba to zastanawia mnie dlaczego inne zmieniać. Co do automatów o których producenci piszą, że nie potrzebują wymiany to możesz sobie pooglądać kanał Automatyczni na YT. Te pozorne marketingowe oszczędności z nie wymienianiem płynów lub wydłużaniem interwałów wymian to później drenują kieszeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dear carsick, doctor is for sick people.

Nigdy w żadnym z posiadanych samochodów (9) nie wymieniałem oleju w manualnej skrzyni biegów i nie zamierzam tego robić chyba, że producent to zaleci. Nie miałem w związku z tym nigdy żadnych problemów. W żadnym z moich samochodów nie miałem również problemów z braniem oleju (silnikowego), UPG, panewkami itp. mimo że wymieniałem co 15-20 kkm a nie co 10. 

Takie wymieniactwo to ostatnio modna szajba. Niektórzy silnikowy wymieniają juz co 7,5 tys. Co tysiąc wymieniajcie, wasza kasa. 

 

5 godzin temu, carsik napisał(a):

Dla niektórych klimat się nie zmienia

Dla niektórych jak zaświeci słońce to katastrofalne upały a jak spadnie deszcz to nawałnica. W Polsce jest kilka całodobowych stacji news-owych więc coś muszą gadać bo antena ciszy nie zniesie. I najlepiej jak człowiek pogryzie psa bo to jest coś. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!