Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Clio 4 0.9tce czy starsze megan


pawelto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Swoje auto już mam ogarnięte, jako że tylko naprawiłem swojego scenica to zostały pieniądze na zakup auta dla żony bo jej 22 letnie Clio jest w stanie agonalnym. Chcemy kupić albo Clio 4 grandtura 0.9 tce albo nieco starsze megan 3 hatchback z 1.6 . Żona kręci z 15 tys km rocznie po mieście, zakładane będzie LPG ale to chyba oba silniki się sprawdzą. Jak myślicie lepiej iść w nowsze auto z mniejszym przebiegiem ale za to silnikiem 0.9, czy też wybrać auto klasę wyżej, z pancernym 1.6 ale starsze i z większym przebiegiem.  Czy duża będzie różnica w komforcie 80% to jazda 1 osoba 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żwawsze będzie 0,9 TCE. Przy Clio trzeba będzie kontrolować zawory co 40 tyś. Przed instalacją lpg również należy to sprawdzić. Nie wiem gdzie jest koło zapasowe w Clio - nie przypadkiem od spodu? W Megane to będzie wanna z włókna szklanego. Lubiłem ten silnik K4M, ale nie ma pewności że nie trafisz na jednostkę z problemami bo im silnik ma lepszą opinię tym użytkownicy gorzej je traktują. W spalaniu będą bardzo zbliżone - podobna moc, na korzyść Clio z jej rozwijaniem.

Czwarta generacja Clio jest bardzo ładna, ale z wyposażenia sporo wyciągnięto. Dopiero piąta generacja nadrobiła zaległości.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, szwagier24a napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

W moim budżecie widzę meganki polski salon 150tys km przebiegu, więc szansa na to że w dobrym stanie technicznym będzie będą spore. Clio właśnie z wyglądu zewnętrznego jest super. Ale Megan pewno wygodniejsze i przy 120km/h będzie ciszej. Żonie oba auta się podobają i nie potrafi wybrać.  W 0.9 jest regulacją na szklankach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę spytać mechanika ile kasuje za takie rzeczy, chodź u mnie ceny mają ogromne więc tanio nie będzie. Za wymianę uszczelki pod wtryskiem w 1.9 dCi chcieli 250 zł , a sam to zrobiłem w 10 minut, nie licząc tego że był preparat na noc wlany 

Edytowane przez pawelto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co rozkminiasz kwestie zaworowe. 0,9 tce są fabrycznie wypuszczane z gazem i nie jest przewidywana regulacja zaworów. Ale jak ktoś chce płacić mechanikom to jego sprawa. Podobnie jak za wymienianie oleju w manualnej skrzyni, którego wymieniać nie trzeba.

Nie wiem co ludzie widzą w 1,6 sce. Jak dla mnie to stary muł w dodatki skomplikowany o zmienna fazę zaworow. 

250 zł to chyba typowa stawka godzinowa u mechanika. Ty piszesz że to 10 minut roboty ale jak masz to auto przyjąć, wydać, ustawić, przestawić, zalać penetrantem, pomęczyć się z wyjęciem wtrysku, oczyścić gniazdo, to ta godzinka zleci. A nikt za darmo pracować nie chce, plus zusy-srusy, enefzety. Ja robię wszystko sam ale rozumiem że mechanikowi zapłacić trzeba. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.07.2024 o 08:54, Pepone napisał(a):

 Podobnie jak za wymienianie oleju w manualnej skrzyni, którego wymieniać nie trzeba.

Hm, płynu hamulcowego, płynu chłodniczego też nie trzeba? Po co w ogóle wymieniać olej w silniku? Dlaczego tylko w manualnej skrzyni, na cholerę to robić w automacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.07.2024 o 08:54, Pepone napisał(a):

Nie wiem po co rozkminiasz kwestie zaworowe. 0,9 tce są fabrycznie wypuszczane z gazem i nie jest przewidywana regulacja zaworów. Ale jak ktoś chce płacić mechanikom to jego sprawa. Podobnie jak za wymienianie oleju w manualnej skrzyni, którego wymieniać nie trzeba.

Nie wiem co ludzie widzą w 1,6 sce. Jak dla mnie to stary muł w dodatki skomplikowany o zmienna fazę zaworow. 

250 zł to chyba typowa stawka godzinowa u mechanika. Ty piszesz że to 10 minut roboty ale jak masz to auto przyjąć, wydać, ustawić, przestawić, zalać penetrantem, pomęczyć się z wyjęciem wtrysku, oczyścić gniazdo, to ta godzinka zleci. A nikt za darmo pracować nie chce, plus zusy-srusy, enefzety. Ja robię wszystko sam ale rozumiem że mechanikowi zapłacić trzeba. 

Zwykle jak w silniku jest fabryczny gaz to jest i inna wzmocniona głowica. Co do cen u mechanika to ja ich nie kwestionuje ale koszta serwisu trzeba uwzględnić przy zakupie auta, a nie późnej dziadowac na wszystkim. Ja teraz do auta wartego 10 tys zł wsadziłem 6 i nie szkoda mi tych pieniędzy bo mam spełni sprawne auto 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.07.2024 o 07:22, carsik napisał(a):

Dlaczego tylko w manualnej skrzyni, na cholerę to robić w automacie?

Przeczytaj to co napisałem a nie konfabuluj. 

W wielu automatach producent też nie zaleca wymiany. A różnica jest taka że w automacie olej oprócz smarowania pełni też funkcję sterującą a czasami transmisyjną - przenosi moc. W manualu jedynie smaruje i nie ma kontaktu z procesem spalania, nie nagrzewa się jak silnikowy. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, producent zaleca wymianę oleju co 30 tys. km w silnikach czasem więcej. I nikt przy zdrowych zmysłach nie mówi, że to jest ok. Olej zmienia się bo jest to medium w którym pływa różny szajs z tego środowiska w którym pracuje. Nawet jeśli wszystko w manualnej skrzyni jest ok, to żelastwo które ze sobą współpracuje zostawia w oleju wytarty materiał. I późnij próbujesz smarować współpracujące części olejem ze ścierniwem. W sumie możesz robić co chcesz, twój samochód twój problem. Silnikowy zmienia się również generalnie z tego powodu a nie z tego, że on się nagrzewa.

 

3 godziny temu, Pepone napisał(a):

Przeczytaj to co napisałem a nie konfabuluj. 

No przeczytałem i nie wiem co konfabuluję. Jeśli ktoś pisze, że jakiegoś płynu (dość istotnego) w samochodzie zmieniać nie trzeba to zastanawia mnie dlaczego inne zmieniać. Co do automatów o których producenci piszą, że nie potrzebują wymiany to możesz sobie pooglądać kanał Automatyczni na YT. Te pozorne marketingowe oszczędności z nie wymienianiem płynów lub wydłużaniem interwałów wymian to później drenują kieszeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla niektórych klimat się nie zmienia. Różnie z tym bywa. To, że coś czasami się udaje mimo statystyki albo badań czy wiedzy, nie oznacza, że jest w porządku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dear carsick, doctor is for sick people.

Nigdy w żadnym z posiadanych samochodów (9) nie wymieniałem oleju w manualnej skrzyni biegów i nie zamierzam tego robić chyba, że producent to zaleci. Nie miałem w związku z tym nigdy żadnych problemów. W żadnym z moich samochodów nie miałem również problemów z braniem oleju (silnikowego), UPG, panewkami itp. mimo że wymieniałem co 15-20 kkm a nie co 10. 

Takie wymieniactwo to ostatnio modna szajba. Niektórzy silnikowy wymieniają juz co 7,5 tys. Co tysiąc wymieniajcie, wasza kasa. 

 

5 godzin temu, carsik napisał(a):

Dla niektórych klimat się nie zmienia

Dla niektórych jak zaświeci słońce to katastrofalne upały a jak spadnie deszcz to nawałnica. W Polsce jest kilka całodobowych stacji news-owych więc coś muszą gadać bo antena ciszy nie zniesie. I najlepiej jak człowiek pogryzie psa bo to jest coś. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!