Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

p2453 błąd - skontroluj układ wydechowy 1.3 TCE


PT2019

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Parę dni temu zaświeciła mi się kontrolka "Check Engine" oraz informacja "skontroluj układ wydechowy".

Podpiąłem do OBD ELM327 i przy pomocy aplikacji na telefon odczytałem błąd p2453 (Diesel Pressure Sensor DPF). Opis pewnie nietrafiony w aplikacji bo silnik to 1.3 TCe 140KM. Samochód Megane IV. Niestety kasowanie błędu nie pomaga i wraca natychmiast. Co można sprawdzić i co to może być?

Jeżeli to jakiś czujnik to wiadomo gdzie on jest i czy łatwy do wymiany we własnym zekresie?

Czy zostaje już tylko serwis?

 

Edycja po serwisie:

- pobliski mechanik zdemontował czujnik różnicy ciśnień, sprawdził wężyki, przeczyścił je, zresetował błąd ale ten wrócił

- w ASO przeprogramowali coś ale też wracało i wymienili czujnik. Problem już nie występuje. 

Temat do zamknięcia.

Edytowane przez PT2019
Problem rozwiązany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

U mnie 1400 po rabacie. Duuużo ale, ale patrząc, że już byłem u lokalnego mechanika i nie poradził sobie i teraz jakbym zrezygnował to 300 za diagnostykę to już się zdecydowałem. Sam czujnik chyba 900, więc 500zł za wymiankę sporo bardzo, ale stracić te 300 już się nie opłacało..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi trochę inny numer zamontowali bo: 208746583R. Ten z linka Sensata mimo opisu nie wygląda na oryginał...

Ale na pewno można znaleźć taniej. Trochę mam odczucie, że przepłaciłem ale potrzebowałem pilnie auto, jeden serwis nawalił, a wycofanie z ASO wiązało się z kosztami diagnostyki. Ważne, że działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Ostatnio i mnie dopadło, auto z 2019 r., 60 tys. km przebiegu. Komunikat "Skontroluj układ wydechowy". Sprawdziłem ELMem kod p2453 - błąd czujnika różnicy ciśnień GPF.

 

IMG_20250410_191334.thumb.jpg.9885f924e2911123bbda597c62749dc9.jpg

 

Skasowałem błąd ELMem, pojeździłem i wyskoczył ponownie. I tak kilka razy. Zawsze podczas odpalania, nigdy podczas jazdy.

 

Zrobiłem logi sygnału z czujnika różnicy ciśnień i wyszło mi coś takiego:

 

Screenshot_2025-04-23-10-02-12-441_com_ovz.carscanner-edit.thumb.jpg.498ac803a490f2dad6c72a2ddb17c335.jpg

 

czyli czujnik działa, reaguje na zmiany ciśnienia przy przyśpieszaniu ale przy przepustnicy zamkniętej poziom sygnału wynosił ok. -0.15 psi. 

 

Kupiłem czujnik NRF 708070:

https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-spalin-708070-nrf-nissan-micra-v-17353514060

za niecałe 85 złotych.

Do tego dwie metalowe opaski zaciskowe 12-22 mm (średnica węży to 15mm):

https://www.castorama.pl/opaska-slimakowa-nierdzewna-12-22-mm/5906711200591_CAPL.prd

za niecałe 4 zł/szt.

 

Sam czujnik znajduje się w komorze silnika przy podszybiu, po prawej stronie auta. Jest przykręcony do metalowego wspornika nakrętką (klucz 8-mka) - uwaga, żeby nakrętka gdzieś nie spadła. Przed demontażem czujnika warto poczekać aż auto ostygnie. Wszystkie elementy w tym obszarze są bardzo mocno nagrzane po jeździe i wymiana czujnika robi się nieprzyjemna, bo łatwo można się poparzyć. 

 

IMG_20250423_101817.thumb.jpg.6687b4ac08dfa3c20b1d1da6f513782f.jpg

 

Najpierw należy odpiąć wtyczkę. Na wtyczce od strony grodzi jest niebieska blokada, którą należy przesunąć w prawą stronę (lewą patrząc od strony silnika).

IMG_20250423_123813.png.e74957749dfaa6d149c8b0f76d315eb0.png

Potem trzeba wcisnąć czarną blokadę i można zsunąć wtyczkę.

 

Po odkręceniu czujnika trzeba jeszcze zdjąć węże, które są przymocowane jednorazowymi opaskami metalowymi. Uwaga, żeby przy ich zdejmowaniu nie uszkodzić gumowych węży. 

 

Ja nie odłączałem akumulatora, nic nie programowałem. Po zmianie czujnika skasowałem błąd ELMem. Tydzień jeżdżę i póki co nic nie wyskoczyło. 

Przebieg sygnału z nowego czujnika wygląda tak:

 

Screenshot_2025-04-23-10-03-45-417_com_ovz.carscanner-edit.thumb.jpg.5064a668bb8a844d112ab9437dae193d.jpg

 

Faktycznie czujnik się mocno nagrzewa od metalowego wspornika, na którym jest umieszczony. Może okleję go taśmą kaptonową, żeby trochę odizolować od metalowych części. 

 

Całość naprawy to ok. 100 zł i 15 minut roboty + skasowanie błędu. Gdyby ktoś potrzebował dodatkowych wskazówek to pisać, pomogę.

Edytowane przez szafir51
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać, stary czujnik miał nieco przesunięte "zero" w kierunku wartości ujemnych. ECU robi dla wielu czujników test wiarygodności (plausibility test) i jeżeli wartości "zerowe" mp na stojącym silniku wykraczają poza określone granice, przyjmuje czujnik jako niesprawny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie parę tysięcy km było dobrze a teraz zamiast p2453 pojawia się p0420 i w ASO powiedzieli, że to nie wina wymienionego przez nich czujnika tylko już prawdopodobnie katalizator. Czy jest szansa, że to nie katalizator? Co można sprawdzić? Błąd pojawia się głównie jak jest dłuższa trasa czyli kilkadziesiąt kilometrów (ale też nie zawsze). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki przebieg? Może to sonda, pewno proba wyjdzie taniej niż na próbę podmienić kata. Wrzuć przebiegi z sondy przed i za na zagranym silniku. Przed powinien wężykować góra dół a ten za powinien chodzić znacznie wolniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!