Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pierwsza wymiana oleju - Megane IV


Szaraj0

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
W dniu 25.08.2024 o 22:34, Pepone napisał(a):

Jak wymieniasz olej nawet co 40 tys to nic takiego się nie stanie 

 

Mechanicy samochodowi się cieszą jak dzieci czytając takie opinie. Zarobią nieźle.

 

Edytowane przez Slawek79
dubel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę. Te jutubowe wywody mechaników i niektóre silniki przez nich pokazywane nie mają nic wspólnego z interwałami olejowymi. To są takie ich mantry tzn "longlife" i "ekologia zabija samochody". Podobnie jak bzdurny film carsika który pokazuje wyciąganie jakiegoś gluta z miski olejowej. 

Silniki wadliwe od strony projektowej były i pewno będą i tych wad wymianami oleju nie naprawisz. U nas jest religia wymieniactwa. Niektórzy co bardziej szajbnięci, wymieniają już olej co 7,5 tys. Nie wspominam o wymieniaczach oleju w skrzyniach manualnych nawet wtedy kiedy producent w ogóle nie przewiduje wymiany. Są wątki na różnych forach: wymieniłem olej i muszę robić remont skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dał głos gość, który w swoim życiu widział 3 silniki na krzyż. Napisałem, że własnoocznie widziałem dość takich sytuacji, a i w tej chwili oglądam je niemalże codziennie. To, że niektóre silnik jakoś te longlifowe wymiany przeżywają to jest właśnie ten cud a niestety reguła jest taka, że w ten sposób wielu jednostkom jest skracane życie. Co robisz ze swoim samochodem to twój problem ale nie wygłaszaj takich opinii bez stosownej wiedzy. A dzisiaj rozbierałem sobie silniczek w celu wymiany łańcucha, to co jest pod jego pokrywą woła o pomstę do nieba i specjalnie dla ciebie zrobię jutro zdjęcia. Film nie jest bzdurny, jak napisałem wcześniej, widziałem taką sytuację, a było to w epoce gdy YT jeszcze nie istniał a o komórce myślano w kategorii tzw kaloryfera. Ale jak tam sobie chcesz, możesz zaoszczędzić na wymianie oleju, płynu hamulcowego czy chłodniczego, to absolutnie twoja sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem n własnych samochodów w których sam wymieniałem olej i wiem jak wygląda olej nawet po 30 tys więc nie wypisuj bzdur. Spodziewam się że pracujesz w serwisie więc najlepiej wiesz ile serwis wymienia z tego co ma wymieniać. U mnie np oszuści nie wymienili świec a mieli. Dlatego żaden serwis ASO nie będzie dotykał moich aut po gwarancji a na gwarancji też nigdy nie mam pewności czy olej jest wymieniony cały czy spuszczoną połowa a połowa oleju w "kieszeni" serwisanta. Zdjęcia czarnych "w środku" silników traktuje jako rezultat zaniedbań polegających na przegrzaniu (jazda bez płynu lub z niesprawnym chłodzeniem) lub braku wymian olejów na dystansach grubo ponad 50 kkm.

Zbyt wiele się naoglądałem SWOICH silników w środku - żaden nie był czarny czy zanagarowany w przestrzeniach olejowych nawet i30 diesel z 275 kkm. 

A jak ktoś wlewa płyn chłodzący czy cole do korka olejowego to efekty możesz obserwować w pracy.

Bardzo fajny film. Naprawdę myślicie że to wina interwałów 30 kkm. Ja myślę że to bardziej wina wałów, pytanie czyich.

Prof. Chris 

Pracownicy serwisów widzą auta klientów ale nie widzą sposobu ich eksploatacji. Ja jako swój mechanik wiem co jest zrobione i wiem jak jest jeżdżone. Dlatego trudno mnie przekonać do pewnych rzeczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.10.2024 o 10:39, Pepone napisał(a):

Niektórzy co bardziej szajbnięci, wymieniają już olej co 7,5 tys.

W przypadku Puretecha to nie jest wcale głupi pomysł. W szczególności, jak ktoś robi krótkie trasy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku Puretecha to trzeba wymienić mokry pasek rozrządu na "nietrefny", używać oleju zgodnego ze specyfikacją producenta i obserwować pasek przez korek wlewu oleju. To jest akurat silnik który ma wady produkcyjne. I nie chodzi tu o starzenie/zuzycie oleju a o łuszczenie paska. Pisałem o tym: są silniki wadliwe od strony projektowej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurna, jesteś ekspertem co się zowie. Nawet potrafisz wymienić olej w swoim samochodzie i ocenić jego jakość. Ale widzisz, niestety jakoś tego nie dajesz dowodu w postaci sensownych wypowiedzi. Zacznijmy od Puretecha - nie istnieje pasek jak to określiłeś "nietrefny". Problemem w tym silniku jest przedostawanie się benzyny do oleju silnikowego, a pasek nie był przygotowany na kontakt z tym płynem i to powoduje jego degradację i łuszczenie, więc tak, jak najbardziej, częstsze wymiany oleju ratują pasek przed degradacją, może inaczej - znacznie ją opóźniają. A teraz zdjęcia z wczoraj. Pacjent to Sandero z wolnossącym silnikiem. Jakieś grube 70KM i 100kkm przebiegu. Samochód z 2018 roku i miał wymiany oleju co rok. Czyli z grubsza około 20kkm. 

Na dwóch zdjęciach widać mostek wałka rozrządu przed i po wyczyszczeniu z osadu i można całkiem łatwo ocenić że jest tego sporo. Problem nie jest jednak, że taki osad znajduje się na powierzchniach płaskich. Problemem jest, że  znajduje się w miejscach o niskich przepływach i drobnych szczelinach np. ogniwa łańcucha. Inną rzeczą jest, że łańcuch wykonany jest z gównolitu, ale tak czy inaczej, brak smarowania raczej jego życia nie wydłuża a wydłuża łańcuch co kończy się jego wymianą. Nie wiem co ty tam wlewasz do silników, tutaj wlewa się olej zalecany przez producenta silnika. Czy to jest najlepszy olej? Zapewne nie. Ale mało kto wie, który olej jest najlepszy do określonego silnika. I tak jak istnieją różne oleje, tak istnieją różne silniki, które różnie zachowują się w trakcie eksploatacji. Ponieważ trochę się w swoim życiu tego narozbierałem, to jednak będę upierał się przy tym, że lepiej jednak olej wymieniać częściej, tak bez przesady te 15kkm jest całkiem sensowne. 

IMG_20241003_152442.jpg

IMG_20241003_152451.jpg

IMG_20241003_152541.jpg

IMG_20241003_161005.jpg

IMG_20241003_161125.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kto i co zrobił temu silnikowi. Z całą pewnością nie był eksploatowany w sposób właściwy - musiał być totalnie przegrzany i/lub eksploatowany bez oleju bo widać że olej jest upalony. Nie ma możliwości żeby sprawny i poprawnie eksploatowanu silnik tak wyglądał.

Jeszcze raz to napiszę: ty widzisz silniki i skutki a nie wiesz nic o sposobie eksploatacji. 

To zadam pytanie inaczej: miałeś coś takiego w swoim (prywatnym) silniku? Dlaczego wiem że nie miałeś?

Więc proponuję nie budować bzdurnych teorii że wymiana oleju po 30 tys kończy się glutem. Jak dolejesz do niego coli z mentosami to może tak. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Pepone, mechanik i kierowca zawsze będą mieli rozbieżne biznesowe interesy :) Ja wymieniam olej co 30k km nie ze względu na oszczędność, ale na wygodę. Zwyczajnie wymieniam wtedy olej + wszystkie filtry, nic nie muszę pamiętać, zapisywać itp. Swoją drogą, jak tak teraz przeliczyłem, to zaoszczędziłem prawie 5 000zł Myślę, że każdy by schylił karku, gdyby taki zwitek na ulicy leżał. Suma prawdopodobnie przewyższa już wartość mojego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W profilu masz przebieg 540 kkm, jeżeli dobrze sprawdziłem, czyli rozumiem, że masz 5 X takie Sandero pod pokrywą zaworów 😜

Gratuluję rozsądku odnośnie wymian. Domyślam się, że trafiłeś na uczciwy warsztat i wymiany masz zrobione a nie tylko wpisane. Przebieg wydaje się to potwierdzać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem od lat związany z branżą moto, bo jako programista wytwarzamy oprogramowanie dla dystrybutorów części jak i dla warsztatów. Olej i filtry (oprócz kabinowego, bo kręgosłup nie pozwala) staram się wymieniać sam. Odnośnie warsztatu to głównie AutoJack Jabłonna, gdzie zawsze podczas napraw jestem przy samochodzie a znają mnie tam już od 30 lat, to prawie jak rodzina :) Ot i cała w tym tajemnica.

Do zaworów nigdy nie zaglądałem, to już może lepiej nie będę tego ruszał, bo kto wie, co tam jest hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pepone napisał(a):

 Nie ma możliwości żeby sprawny i poprawnie eksploatowanu silnik tak wyglądał.

Więc proponuję nie budować bzdurnych teorii że wymiana oleju po 30 tys kończy się glutem. 

Nigdzie nie napisałem o glucie po 30kkm. Ty czytasz ale nie rozumiesz tego co czytasz. A wystarczająco długo czasu spędziłem w sporcie samochodowym aby wiedzieć, że o eksploatacji i o tym jak silnik po niej wygląda, nie masz zwyczajnie pojęcia. I jeszcze raz powtórzę, że nie ma zamiaru mówić ci co masz robić ze swoim samochodem ale nie wypisuj publicznie bzdur, które wyssałeś z palca. A w tym Sandero to dziadzio normalnie uprawia gymkhanę na swojej ulicy. Proszę, nie pisz więcej idiotyzmów.

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.08.2024 o 14:09, Szaraj0 napisał(a):

Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?

do 3 tys pierwsza wymiana 
Jak będziesz częściej zmieniał olej
Na pewno silnik posłuży dłużej 
Jak będziesz miał udokumentowane te dodatkowe wymiany, na pewno łatwiej znajdziesz kupca przy sprzedaży 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, carsik napisał(a):

nie wypisuj publicznie bzdur, które wyssałeś z palca

Ja nic z palca nie wyssałem a pisałem wyłącznie o swoich doświadczeniach.

Czy ty teraz piszesz że to auto było używane "sportowo"? O co chodzi ci z tym sportem samochodowym i gymkhaną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!