Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie świeci żarówka wstecznego.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Megane III kombi - tylna klapa. W niej są 2 lampy - w każdej z nich jest światło wsteczne. Problem jest taki, że lewa żarówka świeci a prawa nie. Żarówka sprawna, przewód przedzwoniony, lampa podpięta z prawej do  lewej - nadal nie świeci. Przewody są wtopione w we wtyczkę i nie da się zrobić "druciarstwa"  a do tego reszta żarówek jest ze sobą w pewien sposób połączona.

Nadmieniam że reszta żarówek podpiętych do wiązki świeci poza wstecznym.

Wiązka do wymiany? Czy może inna diagnoza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, manieksurf napisał(a):

lampa podpięta z prawej do lewej - nadal nie świeci. 

Podłączenie do lampy lewej i prawej mają różne wyprowadzenia, nie są zamienne. Musisz sprawdzić czy na pinie 1 (szary przewód) prawej lampy jest 12 V po załączeniu wstecznego. To samo napięcie będzie na pinie 5 lewej lampy. Obie żarówki od wstecznego zasilane są z tego samego rozgałęziającego się przewodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam - zapomniałem: podłączyłem lampę bezpośrednio pod akumulator i tylko wsteczny nie świecił.

Poza tym przewód szary jest podpięty pod każdą żarówkę szeregowo i chyba, przy braku napięcia w szarym przewodzie, żadna by nie świeciła?

Edytowane przez manieksurf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód szary jest wpięty równolegle, nie szeregowo. To są dwa oddzielne przewody wychodzące ze wspólnego pinu w kostce w kabinie przy słupku kierowcy. Brak ciągłości jednego z nich powoduje brak świecenia jednej żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(po korekcie)

Sprawdziłem napięcia w kostkach lamp w klapie - w obu jest napięcie (przy okazji zrobiłem zwarcie i wiem że bezpiecznik od wstecznego jest w komorze silnika - numer F17).

Ale w kostce są 4 piny i czarny (pin 1) to masa a biały(3 pin) przed kostką (żółty za kostką do  lampy) to 12V do stopu.

I lampy klapy można dowolnie przepinać - wsteczny lewej lampy podłączony do strony prawej zaczął świecić. W lewej nie świecił po żadnej stronie.

Cos musi być nie tak z wiązką: w mierniku - po podpięciu pod gniazdo żarówki wstecznego - napięcie nie pokazywało od razu 12V tylko wzrastało stopniowo przez kilka sekund. 

17273659652405735478590144479058.jpg

Edytowane przez manieksurf
Chodziło w światło wsteczne a nie stop.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.09.2024 o 09:59, aniewa napisał(a):

Podłączenie do lampy lewej i prawej mają różne wyprowadzenia, nie są zamienne

Tu mój błąd, opis dotyczył innego nadwozia a nie zwróciłem uwagi czy to na pewno kombi z dwoma niezależnymi lampami po każdej stronie. Przy kombi są identyczne wtyczki przy lampach umieszczonych w klapie. 

pin 1 to masa, czarny przewód

pin 2 zasilanie świateł przeciwmgielnych, kolor może być dowolny

pin 3 zasilanie świateł cofania, kolor dowolny

pin 4 zasilanie świateł pozycyjnych, kolor zawsze niebieski

Światła stopu w lampie umieszczonej w klapie nie ma.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy o tym samym modelu piszemy, masz taką skrzynkę bezpieczników po maską? Jaki masz rocznik samochodu?

image.thumb.png.7e8f02428f6245fe396de181a2927a49.png

To jest skrzynka dla M III ph II. Być może ta wersja nazywana jest czasem ph III. To co piszę dotyczy schematu zasilania lamp tylnych dla tej skrzynki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem używaną wiązkę i wsteczny działa.

Porada dla tych którzy zdejmowali plastiki tylnej klapy i się uszkodziły- takie niebieskie z blaszkami: trzeba szukać w katalogu ze spinkami do Opla numer C70556.

 

IMG20241001172604.jpg

IMG20240920113706.jpg

Tak wygląda skrzynka bezpieczników z komory silnika - mam tylko tę fotkę. Jak w poście 

 

IMG20240921183942.jpg

Edytowane przez manieksurf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, manieksurf napisał(a):

Tak wygląda skrzynka bezpieczników z komory silnika - mam tylko tę fotkę. Jak w poście 

Masz skrzynkę bezpieczników z pierwszego okresu produkcji, inną niż na wcześniej zamieszczonym przeze mnie rysunku. Trochę mylący jest opis samochodu, że to MIII ph2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!