Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fluence - wypadanie zapłonu 1.6 16v K4M 838


nightrunner

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Wiem, że wypadanie zapłonu to temat rzeka, ale może ktoś mi podpowie, czy idę w dobrym kierunku.

Co do tej pory zrobiłem i problem nie zniknął :

- wymiana świec, kompletów było wiele i problem jest nadal
- wymiana cewek zapłonowych
- wymiana rozrządu i koła zmiennych faz, robiłem sam i na pewno nie jest nic przestawione
- wymiana czujnika wału korbowego
- czyszczenie przepustnicy, kolektora dolotowego, wymiana uszczelek kolektora i przepustnicy, szukanie nieszczelności dolotu
- sprawdzenie zaworu KZFR (czysty, sprawny)
- wymiana listwy wtryskowej LPG, przewodów gumowych i filtrów, więc tam nie ma nieszczelności
- kompresja na wszystkich cylindrach taka sama 11,4-11,5 Bara
- świece wyglądają tak samo na wszystkich cylindrach i mają prawidłową barwę

- CLIP nie pokazuje żadnych błędów

Silnik podczas zimnego startu potrafi chwilę metalicznie podzwonić, trwa to ok 3-4 sekundy, myślałem że może to być blokada KZFR, ale KZFR wymieniłem i nadal się to zdarza.

Poza tym aktualny przebieg 135 tyś i poprzednie KZFR nie było mocno zużyte.

Problem dzwonienia nie występuje często, może 1-2 razy w tygodniu, poza tym silnik startuje bez tego dźwięku.

Podczas zimnego startu, zdarza się jakby ewidentnie nie pracował na 1 cylinder i czuć z wydechu niedopaloną benzynę, ale po 10-20 sekundach się w miarę stabilizuje.

Podejrzewam, że problemem mogą być popychacze zaworowe, kompresja na obrotach rozrusznika może być ok, ale przy normalnych obrotach pracy popychacze mogą być już zbyt "miękkie" i zawory nie otwierają się prawidło na którymś z cylindrów. Co ciekawe, czasami się zdarza, że silnik pracuje prawidłowo, praca jest równa i czuć, że ma większy moment od dołu, ale najczęściej jest tak, że czuć niewielkie wibracje od nierównej pracy i przy niskich obrotach jest trochę słabszy, przy wyższych też, ale najbardziej to czuć na niższych obrotach. Problem występuje na benzynie i LPG, wiec to na pewno nie kwestia układów paliwowych.

I tu pytanie do was, bo sprawdzenie popychaczy to jednak trochę pracy, czy idę w dobrym kierunku ?

Zastanawiałem się jeszcze nad wymianą czujnika wałka rozrządu, ale nie wiem czy ma to sens...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, nightrunner napisał(a):

Silnik podczas zimnego startu potrafi chwilę metalicznie podzwonić;

   - trwa to ok 3-4 sekundy,

  - myślałem, że może to być blokada KZFR, ale KZFR wymieniłem i nadal się to zdarza.

1/ Zakręcić gaz na butli;

    - zrobić na samej benzynie ok; 100 km przebiegu,

    - dając mu po garach tj; > 4000 obr/min,

2/ Po nocy, gdy silnik jest zimny - sprawdzić czy temperatury; 

     Cieczy chłodzącej, powietrza wlotowego oraz temperatury zewnętrznej;

         -  są takie same lub bardzo zbliżone wynikowo,

3/ Jaką temperaturę podczas jazdy utrzymuje termostat???

4/ Na nagrzanym silniku ok; 90 C i biegu jałowym;

      - pomiar podciśnienia układu dolotowego,

      - kąta wyprzedzenia zapłonu,

      - napięcia sond lambda,

      - uchylenie  przepustnicy, 

5/Warto stosować markowy olej;  5W40 lub 0W40 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie.

1/ kilka dni temu zrobiłem 60km po S-ce z obrotami 4200-4300, wlewałem też płukankę do wtrysków

2-4/ zweryfikuję pewnie w weekend

5/ o to zawsze dbam, wymiana co 10-12tyś, 5W40 motul albo liqui moly, kiedyś lałem ELFa w poprzednim samochodzie (Thalia 1,5dCi), ale jak raz spróbowałem motul-a to się zdziwiłem, że praca silnika może się tak bardzo poprawić z lepszym olejem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, nightrunner napisał(a):

wymiana co 10-12tyś, 5W40 motul albo liqui moly, kiedyś lałem ELFa w poprzednim samochodzie (Thalia 1,5dCi), ale jak raz spróbowałem motul-a to się zdziwiłem, że praca silnika może się tak bardzo poprawić z lepszym olejem ...

Oleje markowe to ;

    - Ravenol,   Neste,   Amsoil ,   Millers,   Valvoline ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę to niestety trwało ... padł mi laptop od CLIP-a i musiałem pożyczyć sprzęt od znajomego.

2/ temperatury zbliżone ( ciecz chłodząca - 22, powietrze wlotowe - 20,  temperatura zewnętrzna - 18 ), tak jakoś śmiesznie skok co 2 😛

4/ silnik wygrzany do 80 st, zauważyłem że przy tej wartości następuje spadek temp podczas jazdy, więc termostat zaczyna się otwierać, bardziej nie udało mi się go wygrzać z rana,

w załączniku dane, wszystko wygląda prawidłowo, tylko sparkadv skacze w zakresie 3-9 na biegu jałowym i nie wiem czy to normalne

 

@Andrzej-2010 co o tym myślisz ?

IMG_20241029_070924.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, nightrunner napisał(a):

silnik wygrzany do 80 st, zauważyłem że przy tej wartości następuje spadek temp podczas jazdy,

 więc termostat zaczyna się otwierać,

1/ Konieczna wymiana na termostat ;

      - z temperaturą otwarcia 89 C,

 

45 minut temu, nightrunner napisał(a):

sparkadv skacze w zakresie 3-9 na biegu jałowym i nie wiem czy to normalne

2/ Elektrozawór kzfr do zmiany;

     - tylko Pierburg

Ktwyprzedzeniazaponu.thumb.png.c460dba7aa6d4e1f48b89f44f7723a54.png

3/ Tak powinien wyglądać wykres dla sprawnego układu ;

       - koło kzfr  wraz z  elektrozaworem kzfr,

4/ Do chwili usunięcia usterek ;

      - jeździć na benzynie,

      - zawór butli gazowej zakręcony

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pojeździłem trochę, żeby się upewnić czy wszystko na pewno jest ok po wymianie zaworu KZFR i nowy zawór rozwiązał problem wypadania zapłonu.

Kultura pracy na obrotach jałowych i podczas startu silnika jest znacznie lepsza, obroty jałowe na rozgrzanym silniku też spadły odrobinę.

Silnik zrobił się żwawszy poniżej 2tyś obrotów.

 

Trochę się dziwię, że to była wina zaworu KZFR, zawsze myślałem że on albo działa albo nie (stary przecież działa), a jednak wymiana rozwiązała problem.

Termostat też już mam kupiony i czeka na wymianą ...

 

Andrzej-2010 dzięki za pomoc 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!