Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fluence - wypadanie zapłonu 1.6 16v K4M 838


nightrunner

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Wiem, że wypadanie zapłonu to temat rzeka, ale może ktoś mi podpowie, czy idę w dobrym kierunku.

Co do tej pory zrobiłem i problem nie zniknął :

- wymiana świec, kompletów było wiele i problem jest nadal
- wymiana cewek zapłonowych
- wymiana rozrządu i koła zmiennych faz, robiłem sam i na pewno nie jest nic przestawione
- wymiana czujnika wału korbowego
- czyszczenie przepustnicy, kolektora dolotowego, wymiana uszczelek kolektora i przepustnicy, szukanie nieszczelności dolotu
- sprawdzenie zaworu KZFR (czysty, sprawny)
- wymiana listwy wtryskowej LPG, przewodów gumowych i filtrów, więc tam nie ma nieszczelności
- kompresja na wszystkich cylindrach taka sama 11,4-11,5 Bara
- świece wyglądają tak samo na wszystkich cylindrach i mają prawidłową barwę

- CLIP nie pokazuje żadnych błędów

Silnik podczas zimnego startu potrafi chwilę metalicznie podzwonić, trwa to ok 3-4 sekundy, myślałem że może to być blokada KZFR, ale KZFR wymieniłem i nadal się to zdarza.

Poza tym aktualny przebieg 135 tyś i poprzednie KZFR nie było mocno zużyte.

Problem dzwonienia nie występuje często, może 1-2 razy w tygodniu, poza tym silnik startuje bez tego dźwięku.

Podczas zimnego startu, zdarza się jakby ewidentnie nie pracował na 1 cylinder i czuć z wydechu niedopaloną benzynę, ale po 10-20 sekundach się w miarę stabilizuje.

Podejrzewam, że problemem mogą być popychacze zaworowe, kompresja na obrotach rozrusznika może być ok, ale przy normalnych obrotach pracy popychacze mogą być już zbyt "miękkie" i zawory nie otwierają się prawidło na którymś z cylindrów. Co ciekawe, czasami się zdarza, że silnik pracuje prawidłowo, praca jest równa i czuć, że ma większy moment od dołu, ale najczęściej jest tak, że czuć niewielkie wibracje od nierównej pracy i przy niskich obrotach jest trochę słabszy, przy wyższych też, ale najbardziej to czuć na niższych obrotach. Problem występuje na benzynie i LPG, wiec to na pewno nie kwestia układów paliwowych.

I tu pytanie do was, bo sprawdzenie popychaczy to jednak trochę pracy, czy idę w dobrym kierunku ?

Zastanawiałem się jeszcze nad wymianą czujnika wałka rozrządu, ale nie wiem czy ma to sens...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, nightrunner napisał(a):

Silnik podczas zimnego startu potrafi chwilę metalicznie podzwonić;

   - trwa to ok 3-4 sekundy,

  - myślałem, że może to być blokada KZFR, ale KZFR wymieniłem i nadal się to zdarza.

1/ Zakręcić gaz na butli;

    - zrobić na samej benzynie ok; 100 km przebiegu,

    - dając mu po garach tj; > 4000 obr/min,

2/ Po nocy, gdy silnik jest zimny - sprawdzić czy temperatury; 

     Cieczy chłodzącej, powietrza wlotowego oraz temperatury zewnętrznej;

         -  są takie same lub bardzo zbliżone wynikowo,

3/ Jaką temperaturę podczas jazdy utrzymuje termostat???

4/ Na nagrzanym silniku ok; 90 C i biegu jałowym;

      - pomiar podciśnienia układu dolotowego,

      - kąta wyprzedzenia zapłonu,

      - napięcia sond lambda,

      - uchylenie  przepustnicy, 

5/Warto stosować markowy olej;  5W40 lub 0W40 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie.

1/ kilka dni temu zrobiłem 60km po S-ce z obrotami 4200-4300, wlewałem też płukankę do wtrysków

2-4/ zweryfikuję pewnie w weekend

5/ o to zawsze dbam, wymiana co 10-12tyś, 5W40 motul albo liqui moly, kiedyś lałem ELFa w poprzednim samochodzie (Thalia 1,5dCi), ale jak raz spróbowałem motul-a to się zdziwiłem, że praca silnika może się tak bardzo poprawić z lepszym olejem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, nightrunner napisał(a):

wymiana co 10-12tyś, 5W40 motul albo liqui moly, kiedyś lałem ELFa w poprzednim samochodzie (Thalia 1,5dCi), ale jak raz spróbowałem motul-a to się zdziwiłem, że praca silnika może się tak bardzo poprawić z lepszym olejem ...

Oleje markowe to ;

    - Ravenol,   Neste,   Amsoil ,   Millers,   Valvoline ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę to niestety trwało ... padł mi laptop od CLIP-a i musiałem pożyczyć sprzęt od znajomego.

2/ temperatury zbliżone ( ciecz chłodząca - 22, powietrze wlotowe - 20,  temperatura zewnętrzna - 18 ), tak jakoś śmiesznie skok co 2 😛

4/ silnik wygrzany do 80 st, zauważyłem że przy tej wartości następuje spadek temp podczas jazdy, więc termostat zaczyna się otwierać, bardziej nie udało mi się go wygrzać z rana,

w załączniku dane, wszystko wygląda prawidłowo, tylko sparkadv skacze w zakresie 3-9 na biegu jałowym i nie wiem czy to normalne

 

@Andrzej-2010 co o tym myślisz ?

IMG_20241029_070924.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, nightrunner napisał(a):

silnik wygrzany do 80 st, zauważyłem że przy tej wartości następuje spadek temp podczas jazdy,

 więc termostat zaczyna się otwierać,

1/ Konieczna wymiana na termostat ;

      - z temperaturą otwarcia 89 C,

 

45 minut temu, nightrunner napisał(a):

sparkadv skacze w zakresie 3-9 na biegu jałowym i nie wiem czy to normalne

2/ Elektrozawór kzfr do zmiany;

     - tylko Pierburg

Ktwyprzedzeniazaponu.thumb.png.c460dba7aa6d4e1f48b89f44f7723a54.png

3/ Tak powinien wyglądać wykres dla sprawnego układu ;

       - koło kzfr  wraz z  elektrozaworem kzfr,

4/ Do chwili usunięcia usterek ;

      - jeździć na benzynie,

      - zawór butli gazowej zakręcony

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!