Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężko pali na zimnym, po uruchomieniu dławi się. 1.5 dci.


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, fukilas napisał(a):

 Megane 3 1.5DCI 110km ciężko pali na zimnym przy temperaturze na minusie jest w stanie kręcić nawet z 20 sekund, a po odpaleniu przez jakiś czas chodzi nie równo.

IMG_1936.jpeg

No trochę zrobiłeś ale być może część niepotrzebnie. Podstawowy parametr jak ciśnienie paliwa w listwie w czasie rozruchu jak i synchronizacja wału i wałka. Sprawdzałeś? Czy świece żarowe grzeją jak powinny?

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, carsik napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Świece grzeją, ciśnienie realne na listwie praktycznie pokrywa się z żądanym.

15 minut temu, carsik napisał(a):

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Synchronizacja chyba musi być ok, skoro na ciepłym pali od strzała, ale co prawda przez chwilę lekko kuśtyka, na którymś cylindrze.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, już tłumaczę. Auto kupione w poprzednim roku. Zimą zaczęły się problemy z odpalaniem. Wymieniłem świece, przekaźnik świec żarowych, termostat z czujnikiem, filtr paliwa i akumulator. Po tych wszystkich wymianach nic się nie zmieniło, auto nadal ciężko pali na zimnym. Sprawdzałem kompresję na zimnym silniku, to na każdym cylindrze wyszło w granicach 21-21.5 :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, to jeszcze raz. Czy sprawdziłeś czy świece grzeją gdy auto nie chce odpalić? Informacja, że je wymieniłeś nic nie wnosi. Czy sprawdziłeś jaką temperaturę silnika widzi ECU. Jakie masz ciśnienie paliwa przy rozruchu zimnego silnika gdy nie chce odpalić. Czy masz wtedy synchronizację wału i wałka? Inaczej można się ganiać do następnej zimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że większość rad na tym forum jest dla fachowców  a nie dla osób które tu zgłaszają problem. 

Szkoda że nie można się tutaj czegoś więcej dowiedzieć (oprócz komentarzy naszego mistrza z Mod Team)

Nawiązując od ostatniego komentarza

1/ Jak  sprawdzić czy świece żarowe grzeją (podłączyć przez przekaźnik to za mało dla mnie)

2/ Gdzie jest w ustawieniach DDT4 temperatura silnika? o jaką temperaturę w ogóle tu chodzi (płynu, powietrza? paliwa? czy inną?)

3/ Wskazówka dotycząca pomiary ciśnienia paliwa, czy chodzi  tu chodzi o wysokie ciśnienie na szynie czy przed pompą? Jeśli pomiar ciśnienia na szynie to jego pomiar komputerem w przypadku kiedy samochód nie pali jest bardzo problematyczny i według mnie nawet mało wiarygodny.  Potrzebny byłby manometry glicerynowy.

4/ Jak może zbadać synchronizację wału i wałka? Nigdzie jeszcze nie spotkałem takich parametrów pomiarów.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jmalos napisał(a):

1/ Jak  sprawdzić czy świece żarowe grzeją (podłączyć przez przekaźnik to za mało dla mnie)

Najpierw zacząć od zdjęcia fajki ze świecy i w to miejsce podłaczyć żarówkę 12 V 21 W. Na zimnym silniku przed odpaleniem powinna jasno świecić przez około 2-3 sekundy. Potem jasność może spadać. Jak żarówka świeci to obwód grzania jest sprawny.

Jeżeli wszystkie świece są wymienione na identyczne to wykręcić jedną z nich i podłączyć bezpośrednio do akumulatora na dwie-trzy sekundy. Powinna być bardzo jasno czerwona.

1 godzinę temu, jmalos napisał(a):

2/ Gdzie jest w ustawieniach DDT4 temperatura silnika? o jaką temperaturę w ogóle tu chodzi (płynu, powietrza? paliwa? czy inną?)

Temperaturę odczytasz w sterowniku silnika, chodzi o temperaturę cieczy chłodzącej

1 godzinę temu, jmalos napisał(a):

3/ Wskazówka dotycząca pomiary ciśnienia paliwa, czy chodzi  tu chodzi o wysokie ciśnienie na szynie czy przed pompą?

Odczytasz w sterowniku silnika, chodzi o ciśnienie na szynie.

Ad 4 Program pyclip, sterownik silnika. Należy znaleźć parametr ET775.

Wtrysk-Sp system parameters-Kontrola silnika-Chłodzenie silnika-ET775 synchronizacja wałka rozrządu/GMP. Powinno pisać wykonany

 

16 godzin temu, fukilas napisał(a):

Sprawdzałem kompresję na zimnym silniku, to na każdym cylindrze wyszło w granicach 21-21.5 :) 

 

Moim zdaniem to ciśnie jest bez rewelacji i układ podgrzewania musi działać w 100 %.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!