Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie na drugim biegu - Megane 4GT 1.6 205 EDC


Rekomendowane odpowiedzi

Gdzieś tam wcześniej pisałem, że mam podobny problem (kangurowanie) jak Ty, tylko (jeszcze) w mniejszej skali i przy okazji zgłębiałem temat filtrów w skrzyni biegów. 

No więc tak... tutaj:

gość pisze kilka razy, że:

image.thumb.png.10dcc38229bb7a8af7544426c9b9f569.png

 

Natomiast tutaj:

https://www.transmida.lt/en/automatic-transmission-parts/bmw/7dct300-2

i tutaj

https://maktrans.net/2517206713

można kupić filtr oleju do naszej skrzyni. Może ktoś rozstrzygnąć, jak jest w rzeczywistości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rzeczywistości nie wyjmiesz tego filtra bez rozbiórki skrzyni. Procedura wymiany oleju w tej skrzyni jest jak w manualu j/w na filmie. Dla tej skrzyni mniej groźne są opiłki bo sterowanie biegami odbywa się przez dwa serwomechanizmy. Nie ma tu klasycznej bandy zaworów. Jest to taki zautomatyzowany manual. Co ciekawe ich ceny na rynku wtórnym nie są zbyt wysokie i nie ma też wiele o ich naprawach na YT. Co by mogło sugerować, że nie są aż tak awaryjne?!? Ciężko powiedzieć moja DW5 ma 52tyś i wymianę oleju za sobą, na razie działa OK. A jak długo podziała ..?? oby jak najdłużej. Czysto teoretycznie jedyne co tam może umrzeć to pakiet sprzęgieł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mih00 dokładnie. Tak czy siak skrzynię trzeba wyjąć. A jak będzie wyjęta to sprzęgła na pewno są do wymiany skoro kolega ma wszystkie pozostałe objawy.

@Pepone bawisz się ciągle w teoretyzowanie, wymianę elementów przez gwaranta nazywasz pójściem na łatwiznę… pewnie jesteś jakimś inżynierem skoro wiesz lepiej od tych zatrudnionych przez producenta co jest przyczyną problemów. Tamci widocznie to wymieniacze skoro kwalifikują skrzynie i silniki do wymiany i nie znajdują ułamanych kabelków :)  Uświadom sobie że producent pojazdu na pewno ustalił ścieżkę postępowania. EDC to zasadniczo prosty temat, jak adaptacja sprzęgieł nie pomoże to następuje ich ich wymiana, jak to zawiedzie to wymieniamy całą skrzynię. 
@MatthewMegi4 tak jak ci sugerowałem, spróbuj odstawić auto do aso, takiego w którym zajmują się również RSami, musi być tam przynajmniej jeden oblatany mechanik w tych sprawach - wymóg importera. Zgadywanki w tym temacie będą drogie bo żeby cokolwiek wymienić w edc to trzeba ją wyszarpać z samochodu. Może uda się wynegocjować dobra cenę na skrzynie w aso, z reguły nawet po gwarancji zrobią gest handlowy jak auto sumiennie serwisowane.
Zejście z ceny już do 15 tys się opłaca bo masz nową skrzynie z nowymi sprzęgłami i 2 lata gwarancji na całość roboty. Nawet jak coś znowu padnie to aso nie pierdzieli się w magię 😉 szukania parametrów, tylko wymieni i spokój, sprzedać też będzie łatwiej z fakturą z aso.

w 2020 chciałem kupić rsa ale sam handlowiec odradzał edc ze względu na problemy, manual natomiast strasznie haczył na wstecznym i dwójce, ja bym jakoś to ogarnął, wiesz sprzęgło na 2 razy itp, ale żonie ciągle zgrzytały te biegi i powiedziała że nie będzie nim jeździć. Taka to była cecha produktu w RSie, niestety, bo auto miało super cenę i było najlepiej prowadzącym się 300 konnym wozem z napędem na przód jakim jeździłem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

😉 dobrze, jak już widzisz aktualnie na rynku brak taniego rozwiązania tego problemu, działaj więc i poszukaj takowego skoro potrafisz.
Nie tylko dla własnej inżynierskiej satysfakcji i potrzeby zaspokojenia głodu wiedzy, ale przy okazji idzie na tym pewnie nieźle zarobić - patrząc chociażby  po tym jakie są aktualne ceny usunięcia tego błędu producenta skrzyni. 
Ale pewnie będzie jak to w życiu, łatwiej napisać, gorzej coś zrobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązałem kontakt z osobą z forum na fc z identycznym problemem. Tam już mechanik go nakierował na sprzęgło. Sprzęgło wymienił, problem zniknął całkowicie. Nawet filmik podesłał, że u niego też się tak działo. W sumie to cały czas szukałem takiej osoby żeby się upewnić, więc mając teraz już jakieś potwierdzenie to raczej też postawię na sprzęgło. Skrzyni nie myślę wymienić. Z każdym mechanikiem z którym rozmawiałem to opinia o skrzyni nie jest zła, co najwyżej temat tych filterków, które w najgorszym wypadku trzeba przeczyścić czy wymienić. Choć do tej wymiany to trzeba mieć dojścia bo one oficjalnie nigdzie nie są. W każdym razie pewnie za niedługo będę zamawiał sprzęgło, dekiel i się umówię na robotę. Przy okazji wymiana oleju, reprog i adaptacja. Z wiadomością kiedy dokładnie to nie wiem. Ogrom spraw obecnie na głowie, poza tym jak mam wymieniać sprzęgło to z chęcią bym pokatował te 😈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Właśnie z tej strony zamówiłem pokrywę do sprzęgła aby pasowała do zamiennika Valeo. Szkoda, że nigdzie nie podają czasu realizacji zamówienia. W każdym razie za równo tydzień oddaję auto na sprzęgło. Ostatnio już nawet na mocno rozgrzanym aucie objawy nie ustały. 

EDYCJA:

Wróciłem się pochwalić. Wszystkie objawy zniknęły. Nic nie szarpie, nie buja, nie trzęsie. Jest bajecznie. Jeździ się jak zupełnie innym autem. Sprzęgło Valeo 3.5k, dekiel 440, robota z wymianą oleju 2200. 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moja megi ma lekko ponad 100 tys. i póki co jest ok ale mam pytanie odnośnie tego czy sprzęglo wyjęte ze skrzyni bylo starego czy nowego typu oraz namiar na zakupione przez Ciebie sprzęgło i warsztat w którym robiłes tę uslugę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!