Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie na drugim biegu - Megane 4GT 1.6 205 EDC


Rekomendowane odpowiedzi

Megane 4GT 2016 EDC 1.6 205km

- Drugi bieg, spokojna jazda, powyżej 1500 obrotów całym autem szarpie. Trzeba jechać dość dynamicznie, regularnie przyspieszać, ale jak jazda powolna czy w korku to nie da się uniknąć tego szarpania. Obrotomierz również wtedy podskakuje. Efekt jest znacznie większy przy jeździe pod górkę, z górki prawie nie występuje. Gdy auto się dobrze rozgrzeje to jest to mniej odczuwalne. Znaczy nadal szarpie, ale trochę łagodniej. 

Z tego co się już orientowałem i pytałem na wielu forach to znajduję sporo osób z tym problemem, ale żadnej która by go rozwiązała. 

Prośba o pomoc! 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Pepone napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

I bardzo bym chciał to wiedzieć... Jak się upewnić? Bo w sumie to ja stawiam na sprzęgło. Mam inne objawy jak poszarpywanie przy zmianie biegów czy dźwięk pisku przy zmianie z 3 na 4. Dlatego jak możemy się upewnić, że to na 100% sprzęgło żebym przypadkiem go nie wymienił a problem pozostał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli popuszcza sprzęgło to obroty silnika rosną ale prędkość samochodu nie rośnie - czyli szarpanie takie nie polega na dławieniu silnika lecz na utracie napędu przez poślizg na sprzęgle - rosną obroty, nie rośnie prędkość.

Jeżeli poszarpywanie jest związane ze spadkiem obrotów silnika to objawów może być multum - sledzilbym wypadanie zapłonów może na początek, ciśnienia powietrza, ciśnienie paliwa itp 

Szczerze, jestem antyfanem automatów. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć filmik na dysk Google (aplikacja Dysk w androidzie), udostępnij z opcją "każdy kto ma link", skopiuj link, wklej link w poście. 

I nie cytuj całych postów - informował Cię o tym Admin powyzej

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Szarpanie na drugim biegu - Megane 4GT 1.6 205 EDC

Z tego co widzę to silnik się "jąka" czyli obroty mu spadają. Tak więc ja bym nie szukał po skrzyni tylko po silniku. 

A przyczyn może być sto niestety. 

Jakieś błędy sczytałeś po OBD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Pepone napisał(a):

 

Nie zczytywałem, nie wiem jak. Mam interfejs obd 2 po BT i pyclipa na androidzie jak i obd2 po kablu i ddt4all na lapku. Nie wiem natomiast w którym miejscu zczytać te błędy... 

Czy to na pewno nie sprzęgło? Gdy auto już się rozgrzeje to problem jest jakby ciut mniejszy... Na dodatek ostatnio opisywany przypadek zauważyłem w jeździe pod górkę na pierwszym biegu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt OBD masz jak nie wiesz jak użyć to pooglądaj filmiki na YT. Nota bene błędów moze nie być jeżeli to drobna przypadłość. Proponuję sprawdzić wypadanie zapłonów, wskazanie ciśnienia i przepływu  powietrza na dolocie, temperatury cieczy chłodzącej. Może będą tam jakieś skoki wskazań sugerujące uszkodzenie czujnika czy elementu.

Poza tym podstawowa higiena tzn sprawdzenie/wymiana świec, przewodów WN (tam chyba są zintegrowane cewki?)

Poszukaj też po forum - to powinna być pierwsza czynność 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajmuję się tym. Przy okazji wrzucam link do nowego nagrania. Tutaj widać problem znacznie lepiej.

https://drive.google.com/file/d/1LZylmKi4lrrrxgY9HjFMXMsiEOVCxjmF/view?usp=drivesdk

Zczytałem błędy z zakładki wtryski i przekładnia automatyczna. Znaleźć w internecie ich znaczenie niestety nie mogę. 

IMG_4487.jpeg

IMG_4490.jpeg

 

Dodam jeszcze, że podczas zjeżdżalnia z górki na drugim biegu również szarpie. Czy to może na coś nakierować? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej ocenie te błędy nie mają tu znaczenia, chyba że są jakieś problemy z komunikacją między modułami tzn jakieś duże zakłócenia w wymianie informacji ale wtedy byłoby tego więcej również z innych modułów - sprawdź też inne moduły.

Spodziewałem się że nie będzie błędów bo tego typu usterki często ich nie dają. Posprawdzaj wypadanie zapłonów, kąt wyprzedzenia zapłonu, sygnały sterowania fazami zaworów, położenie EGR, przepływ powietrza, ciśnienie paliwa. Dziwne że na hamowaniu silnikiem też to jest bo wtedy paliwo nie jest dawkowane. Pytanie czy jesteś tego pewien? Co mogłoby powodować szarpanie na hamowaniu silnikiem, może sterowanie zmiennymi fazami zaworów - wtedy powodowałoby to zmianę oporów od strony silnika i zmianę sily hamowania.

 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2025 o 12:22, MatthewMegi4 napisał(a):

Megane 4GT 2016 EDC 1.6 205km

- Drugi bieg, spokojna jazda, powyżej 1500 obrotów całym autem szarpie.

- Trzeba jechać dość dynamicznie, regularnie przyspieszać,

- ale jak jazda powolna czy w korku to nie da się uniknąć tego szarpania.

Moc silnika 205 KM (151 kW) osiągana jest  przy 6000 obr/min,

Maksymalny moment obrotowy 280 Nm osiągany jest przy 2400 obr/min,

Zalecane jest korzystać z zakresu  prędkości obrotowej;

      a/  2400 >  n  < 6000 obr/min,

      b/  to nie diesel aby korzystać z niskich obrotów

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • Zmieszany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju-2010 po pierwsze, że to automat i tak zmienia biegi po drugie od 1500 masz już zapewne dostępne jakieś 130 Nm wiec wiele więcej niż niejeden wolnossak w szczycie. Zdecydowanie na drugim filmie widać, że coś jest nie tak. Wypadałoby pologować parametry silnika w trakcie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!