Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie na drugim biegu - Megane 4GT 1.6 205 EDC


Rekomendowane odpowiedzi

Różnice tarcia, ciśnień, temperatur, przenoszonych Nm. Zmiennych może być bardzo dużo.
Prawdopodobnie żadnej z nich nie zobaczysz na żadnym parametrze w clipie lub innym testerze, dlatego aso i serwisy niezależne mają taki schemat napraw jak powyżej. Jak adaptacja nie pomoże to wymiana, jak problem wraca po np 10 tys km od naprawy to znak że uszkodzona jest cała skrzynia. A że do niej nie ma części zmiennych to jest jak jest ….

 

Po prostu kupując megane gt lub talisman z silnikiem 1.6 trzeba być na to gotowym. Skrzynia pracuje na granicy swojej wytrzymałości pod względem Nm i to może być powodem (310Nm). Trzeba mieć odłożone 20 tys na naprawę i tyle. Jak komuś samochód jako całość odpowiada i godzi się na taki stan to nie ma problemu. Gorzej jak kupił i wbił się na minę. Ale przynajmniej na tym forum jest pewnie z 5 wątków o tym problemie z Megane GT a na Talismanie to pół forum 😞 walczy z edc. Ja w 2020 chciałem mieć auto z tym silnikiem i zrobiłem mu chip na 200KM i 310Nm ale wybrałem Kadjara - bo miał manual :), niestety nie do końca mi podpasował trakcyjnie - brak 4x4 - i po pół roku zmieniłem na inny samochód. Później pożegnałem się z marką ale jestem na etapie zamawiania 5tki jako auto do miasta. 
 

Problem z edc pojawia się też przy 1.33 ale jest niezmiernie rzadki. 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuję się wywołany do tablicy - mój pojazd z 1.33 160 z EDC posiada już... trzecią skrzynię i drugi silnik 😄. Niby wszystko w ramach gwarancji i nawet bez większych problemów... Ale ewidentnie to nie przekładnia do stania w korkach w większym mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arcean - musisz mieć duży dar przekonywania. Serwisu. 

Przecież EDC to zwykła przekładnia mechaniczna z dwoma sprzęgłami. Tam są mokre sprzęgła?

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą skrzynią proszę nie straszcie 😭

Mechanik coś wspominał, że na zły stan skrzyni mógłby nakierować spuszczony olej. Prawda to? Ogólnie to mam wszystkie objawy zużytych sprzęgieł. Szarpnięcie przy ruszaniu, przy zmianie biegów niższych, jękniecie z 3 na 4. Pytanie czy ten problem szarpania na filmiku jest powiązany. Bo serio te szarpnięcie przy ruszaniu czy zmianie biegów nie jest na tyle uciążliwe żeby ładować 7 koła w nowe sprzęgła. A jeśli to nie miałoby być to tylko skrzynia to kasa w błoto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu są tacy którzy "wiedzą lepiej" i trudno mi dyskutować. Objawy z filmików nie wskazują na uszkodzenie skrzyni tylko na dławienie się silnika i tam bym szukał. Mechanik wszystko chętnie wymienię na twój koszt. 

Nie chcę się powtarzać ale automatu nigdy w życiu. Chyba że ktoś mi da służbowe i będzie je opłacał

 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pepone proszę, nie wymyślaj koła na nowo.
EDC ma swoje problemy które opisałem. Nie ma innego rozwiązania. Przerabialiśmy to. 
 

@MatthewMegi4 odstaw auto do aso. Niech zdiagnozuje. Znając życie zalecą wymianę skrzyni bo też nie chcą brać na siebie ryzyka że wymienia ci sprzęgła a za 10 tys km wrócisz z tym samym. Koszt wymiany sprzęgieł to ok 10, skrzynia ostatnio regenerowana w aso kosztowała 18, nowa ok 25. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skontaktuję się jutro z aso. Ciekawe ile wezmą za diagnozę. Może jest szansa, że przejadą się i coś powiedzą za free? 😂 Temat rozgłaśniam na chyba 10 forach w tym francuskich i angielskich i nigdzie nie mam konkretów, które by mnie tak pewnie nakierowały co robić... Specjalista od renault zielony i pierwszy raz widzi takie coś..  Część mówi, że skrzynia, część że wtryski, znajdą się inne pierdoły jak wgrany chip który może tak psuje. Weź teraz badaj to wszystko nie wydając kupy kasy... Znów się głupio pchałem w te renault... Już wolę auto sprzedać taniej niż zrobić sprzęgło po czym się może okazać, że to nie było to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pepone nie, silnika nie trzeba wymieniać, 1.6 tce to świetny motor. Trochę żartujesz sobie a sprawa jest naprawdę poważna i droga.

 

@MatthewMegi4 poczytaj forum Talismana, tam ta skrzynia była w 80% samochodów, stąd o wiele więcej niezadowolonych. 
np w tym wątku masz ładnie wszystko opisane,

https://talisman-forum.pl/renault-talisman-skrzynia-automatyczna-szarpie-przy-ruszaniu-1-6-tce-2016-czego-to-objawy-18

 

u nas na forum też masz wątki o edc w megane gt, też byli tacy którzy doradzali wymianę świec, cewek itp, kasa poszła a i tak skończyło się na skrzyni. W tym temacie nie słuchaj teoretyków jak @Pepone którzy nie mają do czynienia z edc, ba, w ogóle nie mają styczności z automatami a udają specjalistów :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link do wątku. Tak jak myślałem, zupełnie nikt w nim nie pisze o szarpaniu na drugim biegu od 1.5k obrotów przy spokojnym dodawaniu gazu oraz skaczących obrotach. Jak już pisałem, problemy typu szarpanie przy ruszaniu z miejsca, czy przy zmianie biegów są mi znane i wiem, że wskazują na sprzęgło, ale w tym wątku nie o to się rozchodzi. Załączyłem nagranie parę postów wcześniej. Proszę je otworzyć i z pełną świadomością wciąż być przekonany, że za takie zachowanie auta odpowiedzialna jest skrzynia :) 

Edytowane przez MatthewMegi4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odstaw to auto do aso albo do warsztatu specjalizującego się w Renowkach.
Jak sam już wiesz że masz uszkodzoną skrzynię/sprzegla  to ciężko diagnozować coś więcej :)  szczególnie na podstawie filmu.
Ale tak, problem z napędem i tym skakaniem może pochodzić od skrzyni. Wystarczy że skrzynia będzie generowała błąd wewnętrzna  mechaniką (sprzęgła), nadmierny opór itp…

Szkoda tak jeździć jak już wiesz że sprzęgła do wymiany. To się samo nie naprawi a będzie tylko gorzej - co już masz na 2 biegu 😞

 

9 godzin temu, MatthewMegi4 napisał(a):

Z tą skrzynią proszę nie straszcie 😭

Mechanik coś wspominał, że na zły stan skrzyni mógłby nakierować spuszczony olej. Prawda to? Ogólnie to mam wszystkie objawy zużytych sprzęgieł. Szarpnięcie przy ruszaniu, przy zmianie biegów niższych, jękniecie z 3 na 4. Pytanie czy ten problem szarpania na filmiku jest powiązany. Bo serio te szarpnięcie przy ruszaniu czy zmianie biegów nie jest na tyle uciążliwe żeby ładować 7 koła w nowe sprzęgła. A jeśli to nie miałoby być to tylko skrzynia to kasa w błoto. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie udaję specjalisty tylko analizuję informacje podawane przez Kolegę a nie to co było "u nas czy u nich". 

Można wiele rzeczy zdiagnozować rejestrując i analizując przebiegi parametrów. To jednak jest w głębokiej defensywie. Króluje ścieżka: szarpanie? No to wymieniamy wtryski, turbine, rozrząd, akumulator (a jakże!, nie zaszkodzi), pompę wysokiego ciśnienia i co tam jeszcze... A przyczyna może być banalna np ułamany przewód w złączu jakiegoś czujnika. Gdzieś tam wcześniej było napisane że ma gość trzecia skrzynie i drugi silnik czy coś w ten deseń - no, to jest zwycięstwo diagnostyki. Nie wiem jak naprawić  wymieniam silnik albo skrzynię. 

Nie udaję nikogo a to samo mogę pisać o Tobie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pepone trzecia skrzynia jest nie bez powodu... Myślisz, że ot tak Reno Polska wymienia całe(!) skrzynie każdemu jak leci? Najpierw przeprowadzają wymianę oleju i adaptację do zajechanych sprzęgieł. Później wracasz na lawecie i zabawa na nowo w półśrodki i wodzenie za nos. No chyba, że rzucisz papierami z logo kancelarii wtedy od razu sprawy nabierają tempa. Ewentualnie wciągasz w to Renault Polska.

Silnik poszedł do wymiany - zawór postanowił odlecieć na spotkanie z tłokiem i pozamiatane.

Nie jestem tutaj "gościem" tylko użytkownikiem forum 😀.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w kolejnym serwisie od renault. Tutaj zdali się znać troszkę bardziej. Diagnoza niestety była ciężka, bo przyjechałem już rozgrzanym autem i objawy prawie w ogóle nie występowały, więc trochę bardziej sugerowali się filmikiem. Jeden z mechaników stawiał z początku na sprzęgło. Najpewniej poprzepalane tarcze czy tam jakieś zaciski i już nie trzymają. Po konsultacji z drugim opcją też stała się skrzynia. A konkretnie takie małe filterki w skrzyni, które lubią się zapychać. Proponują najpierw wymianę samego oleju w skrzyni. Najtańsze rozwiązanie a może coś da. Przy okazji reprogi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!