Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Po kilku latach stosowania lidlowych nakładek i po przećwiczeniu pierwszego zestawu w mojej Dacii Spring postanowiłem taki sam zestaw zamontować do Meganki, tym bardziej, że niebawem wyjazdy zimowe przede mną. 

Zakupiłem zestaw z Ali (wstawiam obrazek bo linki znikają) z 6 stopniową regulacją. Właśnie taki, bo te 2-3 stopniowe za bardzo grzeją na pierwszym biegu.

Załączam link do katalogu z moimi fotkami. Mam wersję LIFE w której mało jest sensownych płaskich powierzchni na których można zamontować kręciołki. Instalacja podłączona do gniazda zapalniczki a dokładnie do drugiego fabrycznego złącza pociągniętego na tył (nie było u mnie wykorzystane, przy okazji zamontowałem sobie gniazdko 12V w tylnej części tunelu). W zestawie był dodatkowy bezpiecznik ale go obciąłem - bazuję na 15A bezpieczniku w skrzynce fabrycznej, masę podłączyłem pod śrubę w pobliżu sterownika airbagów, podświetlenie podłączyłem pod pin w przednim gnieździe 12V (ono nie ma podświetlenia ale przewód tam jest). Moduł podkleiłem na rzepy samoprzylepne pod dach środkowego tunelu. 

Odnośnie foteli: trudno wyciąga się fotel kierowcy, przed wyjęciem przesunąć go o przodu, oparcie pochylone jakieś 90 stopni - ja się jakoś z tym umęczyłem. Dolny punkt pasa bezpieczeństwa jest połączony z fotelem - nie rozdzielałem tego, pas był na tyle długi że można było wyjąć fotel poza auto i zrobić wszystko.

Nie trzeba zdejmowac plastikowych boczków fotela - wystarczy odczepić wszystkie boczne zaczepy pokrycia siedziska i da się je zdjąć. Tapicerka napinana jest na pręcie i zaczepach (zatrzaskach) plastikowych - łatwo można je odpiąć i potem zapiąć. Niestety na siedzisku jest poprzeczne mocowanie pokrycia bez zaczepu - jest wklejone w gąbkę (pokazałem to na fotkach). Odciąłem niebieską taśmę nożykiem od gąbki i obciąłem na bokach a potem odtworzyłem to połączenie na dwóch kawałkach samoprzylepnego rzepa. Pewno można to przykleić ale nie miałem sensownego kleju. W oparciu warto odczepić dwa dolne zaczepy pokrycia i przynajmniej jeden środkowy - jest więcej miejsca.

Ogólnie montaż samych mat jest lekką katorgą i jak ktoś się nie czuje mocny w robótkach ręcznych to nie zachęcam. Przyklejenie mat na fabrycznych paskach kleju szczególnie w oparciu jest niełatwe. Mata w oparciu jest nieco zwężona - obcięta po bokach. Na fotkach są naniesione moje punkty wycinanek na matach.

Katalog z fotkami

 

 

  

 

Zestaw.JPG

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam zestaw montowałem u siebie w SC III, przez pierwsze dwa lata grzało bardzo dobrze. Po pół minuty było czuć ciepło. Minęło chyba cztery czy pięć lat i grzeją słabo, ciepło czuć dopiero po 4-6 minutach. Chyba te maty węglowe w jakiś sposób się wypalają. Na przyszły rok chyba wymienię, może uda się kupić same maty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Będę obserwowal. Maty chyba da się kupić osobno. 

Spróbuj może pomierzyć oporność mat. Te moje mają po ok 8-9 omów każda. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!