Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu Megane GT220 + szarpanie przy przyspieszaniu


witkacy7

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, piszę z prośbą o pomoc w namierzeniu źródła problemu dość znanego tematu wypadania zapłonu w silniku 2.0TCe 220KM. 

Samochód z przebiegiem 115tys km, na wolnych obrotach oraz podczas jazdy (zwłaszcza dokładanie i odejmowanie gazu) występuje wypadanie zapłonu na każdym cylindrze. Ciekawostką jest to, że przy rozgrzanym silniku na postoju i wyłączeniu klimy, świateł, radia bardzo szybko rośnie licznik wypadania na 1 cylindrze, zdarzyło się raz nawet do 900.

Wg parametrów w pyclip na postoju licznik spalania stukowego pokazuje ok 30, licznik desynchronizacji wału 12, licznik wypadania różnie, po trasie 70km nawet do 70-80 na każdym cylindrze.

Wg wskazań pyclip po dłuższym postoju wszystkie czujniki temperatury pokazują równą temperaturę. 

Ciśnienie w kolektorze na rozgrzanym silniku wskazuje 340-365mbar (wyłączone wszystkie multimedia).

Objawy podczas jazdy typowe - szarpnięcie przy przyspieszaniu w zakresie 2-3 tys obrotów.

 

W ciągu ostatnich 4 tys km wymienione:

- rozrząd OE + Kzfr OE, 2x ustawienie na blokadach

- termostat, pompa wody OE

- świece IFR7X8G przerwa 0,7mm

- cewki Beru ZS552

- zawór zmiennych faz Pierburg

- filtr paliwa ep210

- podmienione wtryski na OE

- uszczelka odmy, zawór DV

- wyczyszczona przepustnica + nowa uszczelka

- pomiar kompresji 13,5-14atm każdy cylinder

- pomiar szczelności cylindrów 85-90% każdy 

 

 Będę wdzięczny za każdą sugestię, pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Duża niesprawność I - sondy objawia się ;

    Kontrolką „ check engine” na desce i wypadaniem zapłonu ;

          1/ nie spalona mieszanka w cylindrze ( wypadanie zapłonu ) ulega spaleniu w katalizatorze;

                  a/ co prowadzi do szybkiego zniszczenie katalizatora,

                  b/ oraz możliwość pożaru auta,

A/ Zalecam pomiar napięcia sond lambda oraz ich przebiegu sinusoidalnego;

       - temperatura ok;90 C,

       - bieg jałowy -ok;750 obr/min,

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, witkacy7 napisał(a):

Ciśnienie w kolektorze na rozgrzanym silniku wskazuje 340-365mbar (wyłączone wszystkie multimedia).

 

Pomiary;

  - położenia przepustnicy,

  - kata wyprzedzenia zapłonu,

  - podciśnienia w dolocie, 

 -  pomiary sond, 

Powinny być przeprowadzone dla; 

    - temperatura ok; 90 C,

    - bieg jałowy  ok; 750 obr/min,

   -  map  sensory - szczelnie zamocowane,

Istotny jest stan instalacji recyrkulacji par paliwa;

  - nieprawidłowe działanie tego układu  może  powodować niestabilność obrotów na biegu jałowym ,

  - na biegu jałowym elektrozawór par benzyny  –  powinien być całkowicie zamknięty,

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam jeszcze wskazania z pyclip gdzie widać sondę za katalizatorem. Czy sonda za katalizatorem to sonda wąskopasmowa 4 pinowa? Proszę o podpowiedź jaki ma nr seryjny.

Czy są inne odchylenia poza 2gą sondą?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, witkacy7 napisał(a):

Czy sonda za katalizatorem to sonda wąskopasmowa 4 pinowa?

Proszę o podpowiedź jaki ma nr seryjny.

Sonda za katalizatorem - to sonda wąskopasmowa,

Zdemontuj - a się dowiesz;

   -kupować tylko oryginał,

  - inne szybko padają,

9 minut temu, witkacy7 napisał(a):

Czy są inne odchylenia poza 2gą sondą?

 

 Pozostałe parametry są w normie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W różnych miejscach znalazłem informację, że ciśnienie w kolektorze nie powinno przekraczać 30-32kPa - u mnie waha się od 340-360kPa - może wskazywać na nieprawidłowo ustawiony rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, witkacy7 napisał(a):

że ciśnienie w kolektorze nie powinno przekraczać 30-32kPa

 - u mnie waha się od 340-360kPa

- może wskazywać na nieprawidłowo ustawiony rozrząd?

Ciśnienie prawidłowe to; 320 - 380 kPa,

  - jest w górnym zakresie,

20 godzin temu, witkacy7 napisał(a):

- rozrząd OE + Kzfr OE, 2x ustawienie na blokadach

 

Gdyby nie to stwierdzenie;

    - to też bym miał wątpliwości co do ustawienia rozrządu,

Wymień sondę ;

   - zobaczysz  skutek 

Brak Clipa ;

   - i Twój  interfejs,

  - nie pokazuje błędu sondy II  ?????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!