Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.2 TCe - potencjalny problem z uszczelką pod głowicą, kilka pytań


sochu

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

proszę o pomoc i opinię.

Mój samochód tj Renault Megane IV z 2017 roku. Silnik 1.2 TCe 130 KM. 
Po ostatniej trasie słychać było z komory silnika odgłosy jakby bulgotanie. Nastepnego dnia, kiedy auto ostygło, sprawdziłem poziom płynu chłodniczego i zbiornik tego płynu był pusty. Uzupełniłem płyn - około 600 ml. Wczoraj przejechałem się samochodem do pracy, ale zamiast do pracy pojechałem do serwisu samochodów francuskich. W serwisie było widac, że płyn chłodniczy w zbiorniku się wręcz gotuje i płyn wycieka przez korek. Mechanik ostożnie odkręcił korek i poziom płynu spadł - nie było go już w zbiorniku. Samochód został w serwisie na diagnostykę.

Dziś dzwoniła obsługa serwisu, że sprawdzili płyn chłodniczy pod kątem zanieczyszceń CO2 i wyszło, że płyn jest zanieszczycony. 

Diagnoza serwisu to uszkodzona uszczelka pod głowicą. 

Moje pytania są nastepujace: 

1. czy ten test ze sprawdzaniem płynu chłodniczego to wystarczający dowód na uszkodzenie uszczelki pod głowicą?
2. obsługa serwisu zasugerwowała od razu wymianę łańcucha rozrządu. Auto ma niecałe 70k przebiegu, rozrząd nigdy nie był ruszały. Google mówi, że co 100k lub co 6 należy to robić. Co myślicie?

3. jaki może być orientacyjny koszt takiej naprawy tj wymiana uszczelki + rozrząd?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 ad1/ Odpowiedź ;

43 minuty temu, sochu napisał(a):

W serwisie było widac, że płyn chłodniczy w zbiorniku się wręcz gotuje i płyn wycieka przez korek. 

Mechanik ostożnie odkręcił korek i poziom płynu spadł - nie było go już w zbiorniku.

ad2/Stan łańcucha;

   1/ najlepiej sprawdzić po wychyleniu napinacza łańcucha, napinanego ciśnieniem oleju,

   2/ stan łańcucha w b; dużym stopniu zależy od ;

         a/ markowego oleju,

         b/ interwału jego wymian,

         c/ utrzymywanie poziomu oleju na max i częsta kontrola jego stanu,

   3/ jaki olej używasz???

ad3/ Poproś mechanika o kosztorys naprawy

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!