Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria rozrządu a reklamacja


ArturMegane

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

W swojej Megane 3 miałem wczoraj wymieniany rozrząd i po przejechaniu dosłownie 1km zauważyłem że coś "chrobocze" przeważnie przy 2,5-3 tys obrotów. Wróciłem do warsztatu i po dość długim czasie szukania co jest nie tak okazało sie że z rolki napinającej pasek wyszedł smar i chyba poszło łożysko.

Części kupiłem sam w hurtowni i dostarczyłem je do warsztatu. Mechanik zamówił już nowy rozrząd i jutro będzie dzialać z wymianą.

I teraz pytanie czy miał ktoś podobny przypadek i jak z reklamacją takich części? Chciałbym zareklamować rozrząd wraz ze zwrotem poniesionych kosztów za wymianę rozrządu czyli 2x wymiana rozrządu i zakup nowego zestawu.

Doradzicie jak obchodzić się z takimi hurtowniami/sprzedawcami żeby coś ugrać? Bo wiadomo że raczej reklamację odrzucą wymyślając jakiś powód. Poniżej foto rolki.

IMG-20250812-WA0002.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki, że nawet jeśli w jakiejś sprawie masz rację, wyegzekwowanie tego od sprzedawcy części jest bardzo trudne a często bez sądu niemożliwe. Możesz też próbować przez miejscowego rzecznika praw konsumenta, ale on też ma ograniczone możliwości i jeśli hurtownia się uprze to do sądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że kupiłeś części wiodących producentów. Wg mnie zwrot kasy za wadliwe części albo wymiana na nowe to maks co można uzyskać. Jakby sprzedawca miał odpowiadać finansowo przy takich akcjach to chyba nikt by nie ryzykował prowadzenia sklepu - jeżeli już to producent powinien odpowiadać (wg mnie). Inna sprawa gdy sprzedawca wprowadza towar do obiegu na tereniu UE jako importer, wtedy wg mnie powinien odpowiadać w całości za taki produkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od takich reklamacji jest rękojmia sprzedawcy uregulowana prawnie. 

Poczytać, napisać reklamację z tytułu rękojmi (olać gwarancję - nie jest obowiązkowa w PL) i zażądać zwrotu kosztów części (które oczywiście do reklamacji należy dołączyć) oraz kosztów ponownej wymiany rozrządu. 

W razie problemów dołączyć do korespondencji rzecznika. 

 

I jeszce (na przyszłość). Części niech kupuje mechanik - to on będzie odpowiadał za ich jakość. 

Edytowane przez ochkarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!