Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dolna wtyczka komputera silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Robię porządki przy przewodach w megance i natrafiłem na ucięty i zaizolowany przewod tuż przy wtyczce komputera silnika. Jest to wtyczka szara położona najniżej spośród trzech które są podłączone do ECU. Przewod wychodzi z pinu G3. Pacjent to Renault Megane 2 ph1 2004r 1.5 dci 101km. Z tego co pamiętam jak ostatnim razem podłączyłem komputer to miałem błąd związany z świecami zarowymi lub sterownikiem swiec zarowych, nie pamiętam dokladnie. Może ma to jakies powiązanie? 4 swiece wymieniałem pol roku na boscha i błąd był przed jak i po wymianie. Może mi ktoś pomoc rozwiązać ten temat? Gdzie powinien iść ten przewod? Z tego co na szybko zerknąłem to w sterowniku swiec zarowych przewody sa grubsze oraz innego koloru.

20250929_211233.jpg

20250929_211243.jpg

20250929_211308.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, dzieki za odpowiedź. Czy ten pin zmienial swoje miejsce w zależności od daty produkcji auta? Przykladowo auto z 2006 mialo przewod cisnienia klimatyzacji w pinie np f2 lub g1? 

Mam jeszcze pytanie, bo aktualnie klima mi normalnie działa, cos tam chłodzi. W jaki sposób to działa mimo brakującego kawałka przewodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, matizek napisał(a):

Czy ten pin zmienial swoje miejsce w zależności od daty produkcji auta? Przykladowo auto z 2006 mialo przewod cisnienia klimatyzacji w pinie np f2 lub g1? 

Położenie pinów od czujnika ciśnienia zależało od wersji silnika, nie zależało od rocznika. Kolory wtyczek w sterowniku silnika też są różne w zależności od wersji silnika, podobnie wyprowadzenie pinów dla czujnika ciśnienia klimy wychodzą z różnych wtyczek.

Dla silnika k9k 728 w szarej wtyczce pin G3 oraz piny C4 i C3 prowadzą do czujnika ciśnienia. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dziękujęCi bardzo za pomoc. Po powrocie do domu sprawdzę który z przewodow przy czujniku cisnienia został przerwany. Czy wiesz moze jeszcze który z nich to masa, sygnał i zasilanie? Zakładam ze skoro sa trzy to jest taki układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem przejście masy z czujnika do klemy. Przejście jest, czyli ktoś cos tutaj wymajstrowal. Na logikę, skoro czujnik ma mase to powinien działać prawidłowo. Moga byc jakies skutki uboczne tego ze ECU nie jest bezpośrednio połączony z masa czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!