Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie podczas jazdy na instalacji LPG


Marino21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono.

Pacjent to Megane III 1.4 TCe 130 km z 2011 roku z przebiegiem 186 tys. Instalacja STAG z tego roku z lutego. Dwa miesiące jazdy bez problemu, od kwietnia szarpie podczas przyspieszania, tylko na instalacji LPG. Wymienione świece, cewki, listwa wtryskowa nowa Baracuda.

Objawy:

1. Na benzynie brak jakichkolwiek objawów.

2. Po przełączeniu na gaz, na wolnych obrotach brak objawów

3. Podczas przyspieszania na LPG szarpie, że się jechać nie da

4. Po powrocie na benzynę - wyłączenie instalacji LPG szarpie.

5. Kolejnego dnia jazdy na benzynie brak szarpania - jeździ jak po sznurku

 

Co jest ciekawe, a dla mnie nie zrozumiałe, po wizytach u gazo speców samochód na instalacji LPG nie szarpie przez 3 dni i potem zabawa od nowa jak wyżej.

Powoli tracę cierpliwość i pomysły co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, carsik napisał(a):

A po co mu dotrysk?

Silnik z wtryskiem bezpośrednim. Może @Marino21 nam wyjaśni którego ma Staga. Ja do tego silnika nie zakładałbym LPG.

Bez dotrysku to instalacja podająca gaz w stanie ciekłym, a to olbrzymie koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wiele instalacji w turbawkach i nie miałem z tym problemu. Kwestia jaki jest reduktor. Ale to tylko gdybania. W taki wypadku podłącza się interfejs do gazu oraz do diagnostyki silnika jedzie się gdzieś, gdzie można problem wywołać i nie widzę najmniejszego problemu aby to znaleźć. Przez internet to można tylko szklaną kulę odpalić. Widać raczej, że gdzieś jest prawdopodobnie problem z gazem i tylko tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.10.2025 o 19:34, carsik napisał(a):

A po co mu dotrysk?

 

Co mówią ci spece?

 

Jeden ze specy stwierdził, że uszczelka pod głowicą padła, po takim stwierdzeniu zmieniłem gazownika

W dniu 1.10.2025 o 21:47, jabrze napisał(a):

Silnik z wtryskiem bezpośrednim. Może @Marino21 nam wyjaśni którego ma Staga. Ja do tego silnika nie zakładałbym LPG.

Bez dotrysku to instalacja podająca gaz w stanie ciekłym, a to olbrzymie koszty.

Jaki to STAG? Muszę w papierach sprawdzić, ale wydaje mi się, że jest dotrysk paliwa, ponieważ po zmianie listwy dotrysk został zmieniony z 1,5 na 1 - słowa gazownika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. 

Dla zainteresowanych. 

Po wielu pertubacjach, szukaniach i prawie remontu generalnego silnika okazało się, że na jednej ze świec odpadła ceramika, niewielki kawałek, gdzie trzeba było się przyjrzeć, że jest brak.

 

Po wymianie świec na nowe, sprawdzone pod kątem stanu ceramik, problem odszedł w zapomnienie

 

Dzięki wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!