Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Telepanie chwilę po uruchomieniu silnika 2,0 dCi


pawelb5913

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Po kilku autach Renault, w sumie już 16 lat z Renault, rok temu zakupiłem Lagunę 3 ph 3 2015r z silnikiem 2,0 dCi. Wszystko byłoby ok, autem jeździ się wygodnie itd ale problem jest z telepaniem kilka sekund po odpaleniu w temperaturach około +10 stopni i niżej, oczywiście im chłodniej tym gorzej. 

Ogarnięty cały układ paliwowy, podmienianie przepływomierz, sonda lambda...nic nie pomogło. 

W końcu chyba znalazłam przyczynę - video. 

 

Silnik startuje i dopiero po odpaleniu świeca robi się czerwona. Problemem jest za szybki start silnika albo za wolne grzanie świec. Telepanie ustaje po chwili - w momencie gdy świece zrobią się czerwone. 

Widzę że kolega @aniewa jest fachowcem, może coś doradzi. Może są jakieś aktualizacje softu dla sterownika edc 17. A może jakiś tuner może ogarnąć tak sterownik żeby świece grzały już po wrzuceniu karty do czytnika - byłoby to jakieś rozwiązanie a nie tak jak teraz że świece grzeją dopiero po wciśnięciu przycisku START. 

Problem w Lagunach z ostatnich lat produkcji jest dosyć powszechny tylko nikt rozwiązania nie potrafi znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, aniewa napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Kod silnika M9R 857. Świece kupione oryginalne, przyszły w pudełeczkach z logo renault a na świecach pisze NGK 4,4V. Zdemontowałem dokładnie takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmiku nie widać po jakim czasie zaczyna pracować rozrusznik od momentu naciśnięcia przycisku start. Przy 5-8 stopniach na plusie spiralka powinna świecić około 2 sekund przed rozruchem. Jak masz na wierzchu świecę to podłącz ją bezpośrednio do akumulatora, po 2 -3 sekundach powinna być czerwona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób prosty test sterowania świecami. Zdejmij jeden kapturek ze świecy, podłącz żarówkę 21 W zamiast świecy. Umieść żarówkę w ten sposób by było ją widać podczas naciskania przycisku start. Jeżeli po naciśnięciu start a jeszcze przed pracą rozrusznika żarówka przez dwie, trzy sekundy zaświeci z pełną mocą to wszystko ze sterowaniem świecami jest ok. Po tym czasie żarówka świecić coraz słabiej.

Gdyby po naciśnięciu start od razu uruchamiał się rozrusznik a żarówka zaświeciła by się dopiero podczas pracy uruchomionego silnika to masz jakiś problem ze sterowaniem świecami.

Zasada pracy świec 4,5 V polega na tym, że sterownik przez pierwsze dwie-trzy sekundy puszcza na świece pełne 12 V, świece w tym czasie powinny być czerwone. Potem stopniowo ogranicza moc sterowania do około 15 % do pracy przez kolejne dwie trzy minuty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!