Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam problem tego typu,niezaleznie od predkosci jaka jade jak tylko zaczynam hamowac slyszalny jest taki stukot,jak by byla krzywa tarcza hamulcowa.gdy depne mocniej stukot ustaje.Powiem tyl;ko zetarcze nie maja 500 km przejchanych .Oczyscilem zaciski,niby wszystko wyglada ok,dadam tez ze zaczyna sie tak dziac po przejechaniu krotkiego dystansu w cyklu miejskim.Na zimnych hamulcach jest oki?Pogubilem sie i nie wiem czego szukac.Prosze nie pisac SZUKAJ na forum bo szukalem i nic nie znalazlem.Dziekuje za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może za mocno hamowałeś jak założyłeś nowe i tarcza dlatego się zwichrowała, czasami wystarczy wjechać w wodę gdy tarcza jest rozgrzana i efekt masz widoczny.

Co do klocków to je wyciągnij i zetrzyj troszkę na papierze ściernym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mocnego hamowania to wcale tam mocno nie hamowalem,zreszta duzo nie jezdze.Klocki sa nowe ferodo czy cos takiego,bylem w serwisie swego czasu ,mechanik wyja klocki i przeszlifowal je pilnikiem na chwile pomoglo ale po 50 milach wrocilo stukanie.Nie mam pojecia za co sie juz zlapac mozed w serwisie zalozyli jakies do pupy tarcze hamulcowe mam na mysli jakis szajs metal.Moze pojechac na zlom i wyciagnac tarcze w dobrym stanie z jakiejs meganki??tu w szkocji samochody na zlomie sa w bardzo dobrym stanie .Moze te tarcze to przyslowiowy kowalski klepie w garazu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze zrozumiałem to w momencie naciśnięcia hamulca słychać stuk?

Jeżeli tak jest to ewidentnie w którymś miejscu coś blokuje. Proponuję rozebrać całe zaciski wyczyścić wszystkie części ruchome i nasmarować smarem do hamulców(pewnie kupisz w jakimś sklepie motoryzacyjnym, ostatnio wyczytałem, że najlepszy jest aluminiowy). Możesz też wcisnąć tego samaru pod gumki osłaniające tłoczki.

Mówiąc o rozebraniu elementów ruchomych mam na myśli również śruby i sprężyny jakie znajdują się przy mocowaniu zacisku do zwrotnicy. Pooglądaj też w jakim są stanie, może je trzeba wymienić.

Co do klocków zwróć uwagę czy nie blokują się w "ramie" zacisku, zwykle lekko się je szlifuje po bokach. Dobrze też jest wziąć gruby papier ścierny i przeczyścić element cierny klocka, parę razy przejechać klockiem po papierze położonym na gładkiej powierzchni.

Dasz radę zrobić to sam, potrzebne są dwa klucze chyba 13 i 17 (jak źle to mnie ktoś poprawi) i jakiś klocek drewniany, żeby zabezpieczyć tłoczek przed wypadnięciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!