Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Oznaczenia pompy wtryskowej


maniek83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam duży problem z moja Renowką ponieważ strasznie kopci na wolnych obrotach (biały dym), ucieka płyn chłodniczy bo muszę dolewać oraz w obrębie 500 -800 obroty falują i silnik nierówno pracuje. Mechanik powiedział że to pompa wtryskowa pada (cały czas jeżdzę na niej) i zaproponował wymianę. Problem polega na tym, iż mam spisane numery z pompy która jest zamontowana w aucie i chciałem dokupić na szrocie.

Oznaczenia spisane: F8Q LTN03 DCS: R84488021A

Renault Megane 1,9 td 66kW 1997rok

Mam pytanie które oznaczenia są istotne aby pompa pasowała??

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnie pytanie, może trochę głupie ale czy mechanik może mieć 100% (chociaż 90%) pewność bez rozbierania silnika że to uszczelka.

Znaczy czy mogę coś zrobić lub zaobserwować żeby się upewnić że w silniku jest gdzies przeciek

A i czy spalanie przy tym może być większe ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko płyn chłodniczy nie idzie na zewnątrz tylko do komory spalania.

Pojedź do innego mechanika i powiedź że pobiera Ci płyn chłodniczy i kopci na biało to od razu dostaniesz odpowiedź ze to uszczelka pod głowicą.

Jeżeli padła by pompa to nie miał by mocy na obrotach i kopcił by na czarno. Tak więc jestem zwolennikiem wymiany uszczelki pod głowica.

Co do obserwacji to nie wiem ale chyba pomoże pomiar sprężania na cylindrach bo wtedy część ciśnienia pójdzie bokiem a nie na manometr. Co do pompy to uczciwy pompiarz może dokonać pomiaru ciśnienia z jaką pompa podaje ON (tylko chyba do tego trzeba wyciągać pompę) i wtedy stwierdzi czy jest do regeneracji lub wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od wtryskiwania paliwa są wtryskiwacze i to one decydują ile ma być wstrzyknięte. Wszelkie nadwyżki ropy wracają przewodami powrotu od wtryskiwaczy(połączone ze sobą) do zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Już po naprawie

Do wymiany był ustawiacz kąta i jakaś membrana w pompie paliwowej. Paliwo się mocno przelewało i przez to kopcił na biało. Ponoć to typowa usterka w pompach Lucasa do 1,9 dT. Mechanik po rozmowie przez telefon wiedział na 99% co to za usterka.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!