Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koszty megane II 1,9 dCi ( czyli szok )


Misza

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego koło dwumasowe jest tak drogie. Już wiem że nie pasuje od Laguny. Koszty kompletnego sprzęgła z siłownikiem i dwumasą zabiły mnie. Doliczam robociznę i wychodzi jakaś kosmiczna kwota;

1 Sprzęgło LUK 600zł

2 Siłownik Valeo 150zł

3 Dwumasa 2000 zł

4 Robocizna w serwisie ( cichaczem ) jeszcze nie wiem

Czy ktoś mi powie dlaczego?

A może sprzęgło, siłownik nowe a dwumasę regenerowaną?

Zastanawia mnie to że zaczynają firmy robić zamienniki na koło jedno masowe a drgania pochłania znów tarcza sprzęgłowa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siłownik znalazłem za jedyne 138,70 lepszy jestem http://www.autkoplus.com/category/4439,pojemnosc-1-9-dci

tarcza sprzęgła z dociskiem Valeo za 500 zł

kołodwumasowe niestety nie mam niższej oferty <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogu jest taki sam numer kompletu sprzęgła do megane II 1,9 dCi jak i do 2.0 Benzyna. Warunek jest taki że megane lub scenic II skrzynia 6 biegów.

 

[ Dodano: 2008-10-08, 20:30 ]

Z katalogu:

Mégane II , 1.9 dCi 120cv, 2.0 i 16V 136cv, 2.0 i 16V 136cv BA

Mégane II Berline 4 portes, 1.9 dCi 120cv, 2.0 i 136cv, 2.0 i 136cv BA

Mégane II Break, 1.9 dCi 120cv, 2.0 i 136cv, 2.0 i 136cv BA

Mégane II Coupé, 1.9 dCi 120cv, 2.0 i 16V 136cv, 2.0 i 16V 136cv BA

Mégane II Coupe Cabriolet, 1.9 dCi 120cv, 2.0 i 136cv, 2.0 i 136cv BA

Grand II Scenic, 1.9 dCi 120cv

Scenic II, 1.9 dCi 120cv, 2.0 i 136cv, 2.0 i 136cv BA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogu jest taki sam numer kompletu sprzęgła do megane II 1,9 dCi jak i do 2.0 Benzyna. Warunek jest taki że megane lub scenic II skrzynia 6 biegów.

 

Owszem. Sprzęgło pewnie jest identyczne, ale nie posiadam generatora kosztów, czyli koła dwumasowego (chyba, że o czyms nie wiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety posiadasz, dlatego bo jeśli na tarczy nie ma sprężyn ( a tu nie ma ) gdzieś drgania są redukowane. Zobacz link http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=452719449 . Szukam tych części więc już trochę katalogi przewertowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i masz rację. Nie zgłębiałem (jeszcze) tego tematu. Jakoś koło dwumasowe kojarzyło mi się z dieslami.

Dziwne jest jednak, że do 1.5dCi można kupić koło dwumasowe Valeo za 385zł a do 1.9dCi ma kosztować 2000zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wiele aut o sporym momencie obrotowym ma dwumasę (np. BMW juz rocznik 98 z mocniejszymi silnikami benzynowymi jak 2,8 czy 3,0 ) Nie wiem co zrobić, może dwumasę regenerować? Sam nie wiem. 3 tyś to sporo jak za sprzęgło . Regeneracja 500-700zł . Dwumasa leci od momentu obrotowego. Chyba mam zawiele. Może zmniejszyć tak na 300Nm. Z takim momentem jak mam to jazda super po mieście , praktycznie obroty mogą zawsze zejść do 1.5 i zaraz mogę mieć 3 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Właśnie wczoraj robiłem rozrząd Megane II 1.9 dci F9Q 800 . Wymiana:

- paska rozrządu

- napinacza

- pompy wody

Koszty:

Koplet pasek i napinacz - taki sam jak w servisie Renault ! - 285 zł

Pompa wody - taki sam jak w servisie Renault ! - 145 zł

Razem: 430 zł ( kupione z rabatem) (grawarancja na 60 tys.km)

Robocizna: zero złotych - gdyż robiłem sam pod okiem przyjaciela mechanika

Można to zrobic samemu. Wczoraj zajęło mi to 5 godzin (ale to pierwszy raz robiłem i było troche zabawy przy demontażu i montażu)) Dostęp stosunkowo łatwy (lepszy niż do Megane I). Trzeba tylko dobrze oznaczyć punktami koła zębate i ilość ząbków od punktu do punktu oraz dobrze naciągnąć pasek. W książce serwisowej pisze o mnóstwie przyrządów potrzebnych do tej wymiany. Jak zwykle jest to do prostego obejscia (jak wyżej opisałem). Autko trochę wyciszyło (zwłaszcza po zapaleniu).

W serwisie:

Wymiana paska rozrządu: 1569 zł - 1681 zł

A gdzie jeszcze pompa i czy w tej cenie jest napinacz? Straszne ceny.

 

[ Dodano: 2009-02-02, 22:23 ]

Miałem niemiłą przygodę. Ktoś wgiął mi drzwi tylne lewe. Prawdopodobnie na parkingu. Wgniecenie było dosyć lekke, ale mój ubezpieczyciel AC zakwalifikował drzwi do wymiany. Już po wymianie. Zrobiono mi w serwisie Fiata, gdyz "blacharkę" renault u nas robi serwis 60 km poza miastem (w Debicy). Koszt wymiany drzwi (fabrycznych, nowych) plus malowanie drzwi tylnych i przednich (tak podobno sie robi przy wymianie tylko jednych drzwi) to bagatela 4.500 zł. Całe szczęście, że poszło to bezgotówkowo. Drzwi które mi wymienili (surowe) otrzymałem i są już zrobione. tzn wypchałem wgniecenie i "odskoczyło". Jest tylko niewielkie załamanie lakieru ok 4 cm. Jak ktoś z was reflektuje to chetnie je odstąpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!