Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koszty megane II 1,9 dCi ( czyli szok )


Misza

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego koło dwumasowe jest tak drogie. Już wiem że nie pasuje od Laguny. Koszty kompletnego sprzęgła z siłownikiem i dwumasą zabiły mnie. Doliczam robociznę i wychodzi jakaś kosmiczna kwota;

1 Sprzęgło LUK 600zł

2 Siłownik Valeo 150zł

3 Dwumasa 2000 zł

4 Robocizna w serwisie ( cichaczem ) jeszcze nie wiem

Czy ktoś mi powie dlaczego?

A może sprzęgło, siłownik nowe a dwumasę regenerowaną?

Zastanawia mnie to że zaczynają firmy robić zamienniki na koło jedno masowe a drgania pochłania znów tarcza sprzęgłowa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siłownik znalazłem za jedyne 138,70 lepszy jestem http://www.autkoplus.com/category/4439,pojemnosc-1-9-dci

tarcza sprzęgła z dociskiem Valeo za 500 zł

kołodwumasowe niestety nie mam niższej oferty <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogu jest taki sam numer kompletu sprzęgła do megane II 1,9 dCi jak i do 2.0 Benzyna. Warunek jest taki że megane lub scenic II skrzynia 6 biegów.

 

[ Dodano: 2008-10-08, 20:30 ]

Z katalogu:

Mégane II , 1.9 dCi 120cv, 2.0 i 16V 136cv, 2.0 i 16V 136cv BA

Mégane II Berline 4 portes, 1.9 dCi 120cv, 2.0 i 136cv, 2.0 i 136cv BA

Mégane II Break, 1.9 dCi 120cv, 2.0 i 136cv, 2.0 i 136cv BA

Mégane II Coupé, 1.9 dCi 120cv, 2.0 i 16V 136cv, 2.0 i 16V 136cv BA

Mégane II Coupe Cabriolet, 1.9 dCi 120cv, 2.0 i 136cv, 2.0 i 136cv BA

Grand II Scenic, 1.9 dCi 120cv

Scenic II, 1.9 dCi 120cv, 2.0 i 136cv, 2.0 i 136cv BA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogu jest taki sam numer kompletu sprzęgła do megane II 1,9 dCi jak i do 2.0 Benzyna. Warunek jest taki że megane lub scenic II skrzynia 6 biegów.

 

Owszem. Sprzęgło pewnie jest identyczne, ale nie posiadam generatora kosztów, czyli koła dwumasowego (chyba, że o czyms nie wiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety posiadasz, dlatego bo jeśli na tarczy nie ma sprężyn ( a tu nie ma ) gdzieś drgania są redukowane. Zobacz link http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=452719449 . Szukam tych części więc już trochę katalogi przewertowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i masz rację. Nie zgłębiałem (jeszcze) tego tematu. Jakoś koło dwumasowe kojarzyło mi się z dieslami.

Dziwne jest jednak, że do 1.5dCi można kupić koło dwumasowe Valeo za 385zł a do 1.9dCi ma kosztować 2000zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wiele aut o sporym momencie obrotowym ma dwumasę (np. BMW juz rocznik 98 z mocniejszymi silnikami benzynowymi jak 2,8 czy 3,0 ) Nie wiem co zrobić, może dwumasę regenerować? Sam nie wiem. 3 tyś to sporo jak za sprzęgło . Regeneracja 500-700zł . Dwumasa leci od momentu obrotowego. Chyba mam zawiele. Może zmniejszyć tak na 300Nm. Z takim momentem jak mam to jazda super po mieście , praktycznie obroty mogą zawsze zejść do 1.5 i zaraz mogę mieć 3 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Właśnie wczoraj robiłem rozrząd Megane II 1.9 dci F9Q 800 . Wymiana:

- paska rozrządu

- napinacza

- pompy wody

Koszty:

Koplet pasek i napinacz - taki sam jak w servisie Renault ! - 285 zł

Pompa wody - taki sam jak w servisie Renault ! - 145 zł

Razem: 430 zł ( kupione z rabatem) (grawarancja na 60 tys.km)

Robocizna: zero złotych - gdyż robiłem sam pod okiem przyjaciela mechanika

Można to zrobic samemu. Wczoraj zajęło mi to 5 godzin (ale to pierwszy raz robiłem i było troche zabawy przy demontażu i montażu)) Dostęp stosunkowo łatwy (lepszy niż do Megane I). Trzeba tylko dobrze oznaczyć punktami koła zębate i ilość ząbków od punktu do punktu oraz dobrze naciągnąć pasek. W książce serwisowej pisze o mnóstwie przyrządów potrzebnych do tej wymiany. Jak zwykle jest to do prostego obejscia (jak wyżej opisałem). Autko trochę wyciszyło (zwłaszcza po zapaleniu).

W serwisie:

Wymiana paska rozrządu: 1569 zł - 1681 zł

A gdzie jeszcze pompa i czy w tej cenie jest napinacz? Straszne ceny.

 

[ Dodano: 2009-02-02, 22:23 ]

Miałem niemiłą przygodę. Ktoś wgiął mi drzwi tylne lewe. Prawdopodobnie na parkingu. Wgniecenie było dosyć lekke, ale mój ubezpieczyciel AC zakwalifikował drzwi do wymiany. Już po wymianie. Zrobiono mi w serwisie Fiata, gdyz "blacharkę" renault u nas robi serwis 60 km poza miastem (w Debicy). Koszt wymiany drzwi (fabrycznych, nowych) plus malowanie drzwi tylnych i przednich (tak podobno sie robi przy wymianie tylko jednych drzwi) to bagatela 4.500 zł. Całe szczęście, że poszło to bezgotówkowo. Drzwi które mi wymienili (surowe) otrzymałem i są już zrobione. tzn wypchałem wgniecenie i "odskoczyło". Jest tylko niewielkie załamanie lakieru ok 4 cm. Jak ktoś z was reflektuje to chetnie je odstąpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!