Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Buczenie a może jakby odgłos gotującego czaj


yetiwest

Rekomendowane odpowiedzi

Czekam na rolkę, miała być w tym tygodniu i nie ma :-/

 

[ Dodano: 2009-04-26, 21:39 ]

No to mogę potwierdzić. U mnie szum i takie buczenie w zakresie obrotów 3500 - 4000 Było spowodowane albo rolką prowadzącą paska akcesorii albo kołkiem alternatora (sprzęgło jednokierunkowe). Nie jestem wstanie powiedzieć który dokładnie to element bo wymieniłem oba. Ale bardziej stawiałbym na kółko alternatora. Bo przed wymianą, tzn zanim się rozleciało buczało też w okolicach 2000 - 2500 obrotów.

Teraz nie buczy <ok> , ale nie włącza mi się klima, w ogóle nie pali się lampka załączonej klimy :-( . Muszę poszukać na forum bo niedawno był taki przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hmmm..... U mnie właśnie to świergolenie pojawiło się rok temu po wymianie koła pasowego (rolki) alternatora, paska i 2 rolek prowadzących - bo plastikowe sprzęgiełko padło i rolka alternatora zaczęła okresowo ocierać sie o jego obudowę , co powodowało odgłos podobny do wycia.

Wymieniono również prawą poduszki górną, bo dodatkowo przenosiła odgłosy na karoserię - rozgalwanizował się w niej obijak. Teraz z jej strony szarpie mi kabiną na zimnym przy odpalaniu i gaszeniu przy ok 1000 obr.. Reklamowałem od razu, a teraz świergolenie nasila się - słyszalne także przy 3 tys obr na postoju na jałowym na zimnym silniku , jak i apogeum przy tych 3 tys podczas jazdy - szczególnie pod górkę i na zimnym. Mechanik, który wymieniał twierdził juz 2 krotnie, że wszystko OK, ale inny konkurencyjny warsztat twierdzi , że poducha jest podejrzana, choć skasowano mnie jak za oryginał. Będę robił u tych drugich servo hamulca, to niech mi sprawdzą i koło pasowe alternatora i obie rolki. Pewnie z tym , co zakładał pójdzie na ostro - pisemna reklamacja na podst. ustawy o sprzedaży konsumenckiej i w razie czego powołanie rzeczoznawcy - (przy okazji - ile taki kosztuje ? ) - tak mi poradzono w federacji konsumentów, a i przywołać instytucję rzecznika konsumenta warto, bo to ponoć zmiękcza twarde stanowisko mechaniorów, że jest niby OK po wymianie u nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to ze względu na poniedziałek ale nie łapię tego co napisałeś. :-? Ale jak Cię rozumiem, to podobne objawy miałem przed padnięciem rolki na alternatorze. Też mi brzęczała na zimnym silniku + takie UUuuUUU, jak się silnik rozgrzał to brzęczenie ustawało, ale słychać było UUuu. Wszystko jednak zaczęło się dużo wcześniej bo mniej więcej rok temu słychać było uu w zakresie 3750 - 4000 obr. Co ciekawe tylko na 5-ym biegu. Potem odgłos był słyszalny na pozostałych biegach, ale nadal w tym samym zakresie obrotów. Aż któregoś dnia kuny wlazły mi pod maskę, zrobiły sieczkę z wygłuszenia maski i zrzuciły z zawieszki kabelki do filtra par paliwa, tak nieszczęśliwie, że wystrzępił się pasek alternatora. I zaczęła się lawina :-/ za min kupiłem nowy pasek rozleciała się rolka prowadząca (nie napinająca), a zaraz po wymianie rozleciała się rolka alternatora

Po wymianie dziwne dźwięki, nie wiadomego pochodzenia ustąpiły. Dodatkowo ostatnio czytałem NT na temat paska alternatora i tam wyraźnie pisze, że w przypadku zerwania, uszkodzenia paska alternatora należny sprawdzić i ewentualnie wymienić; napinacz, rolkę prowadzącą, rolkę alternatora. Jak widać coś w tym jest :-?

 

*) UUuuUU - oznacza modulowane buczenie, ewidentnie pochodzące od jakiegoś elementu, który się obraca. Jest to odgłos jaki czasami wydają elementy wirujące, gdy nie są wyważone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że mi się pojawiło buczenie po wymianie padniętej rolki alternatora, paska i 2 rolek prowadzących i prawdopodobnie mechanik wstawił w którymś miejscu szajs, który wciąż daje buczenie - możliwe , że tani zamiennik w cenie oryginału.

To tak w skrócie - więc teraz może załapiesz ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa , że ja w cale nie kupiłem najdroższych części. Wręcz przeciwnie, najtańsze

Rolkę kupiłem za 40 zł , rolkę alternatora za 62, pasek Contti za 52 zł. Jak poszedłem do sklepu to na dzień dobry krzyknęli mi odpowiednio 137 zł, 198 zł pasek mieli w takiej samej cenie. Zawiozłem się, przez tydzień jeździłem polonezem ale kupiłem znaczenie taniej. Co do jakości to nie mogę narzekać, co do trwałości nie wiem, to się okaże kiedy padną ;-) Nie mniej obie części nie różnią się niczym od tych droższych.

Ja na Twoim miejscu oglądnąłbym sam alternator, łożysko alternatora też czasami lubi tak buczeć. Trzeba by zdjąć pasek i zakręcić kółkiem , od razu bedzie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam <ok> Moja Megi od kilku dni na biegu jałowym wydaje dziwny dźwięk który jakby przypominał trochę odgłos gotującego czajnika a może buczenie. Odgłos dochodzi z przedniej prawej strony. Dźwięk się pojawia i znika, jak tylko dodam gazu ten dziwny odgłos znika, po zdjęciu nogi z gazu zaś się pojawia. Macie pomysł co to może być. Autko nie posiada klimatyzacji.

 

Mam dokładnie ten sam problem czy, ktoś wie co to jest??? Wczoraj kupiłem Megi w właśnie z taka dolegliwością - czy można z tym jeździć?

 

Poza tym jedynka jest wyraźnie głośniejsza niż reszta biegów - dziwna sprawa.

Jeszcze jedno przy przyspieszaniu w zakresie 2100 - 3500 obr./min. Słyszalne tez jest buczenie ale podobne do tego na jedynce tylko cichsze (przy wyższych obr problem znika). Czy to wymaga jakiejś naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Podobnie jak w temacie z tą lekką różnicą że u mnie pasek wieloklinowy przesuwa się o jeden rowek na kole pompie wody.Pytanie mam takie wiadomo że do wymiany sprzęgło jdenokierunkowe ale myslę nad wymiana całego alternatora.Mój to hella Ca 1303ir i mam pytanie czy wszyscy w swoich megankach macie taki ???

czy są jakieś zamienniki bo jakoś wydaje mi się ze voledo czy jakoś tak chyba powinien być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hello

Postanowiłem odkopać stary temat, ponieważ moje auto też robi buu uuu uuu na wolnych obrotach i ciepłym silniku. Buczenie pojawiło się kilka miesięcy po wymianie rozrządu w lipcu 2010. Ale mniejsza oto ...

Ponieważ pojawiły się jeszcze inne odgłosy (chyba rolka na alternatorze) pozaglądałem dokładnie na pasek akcesoriów i rolki. I zauważyłem coś co mnie troche przeraziło.

Otóż koło pasowe na wale dygocze ... znaczy się jakby było zwichrowane. Przez to powoduje że pasek ma jakby bicie i lekko przesuwa się na dolnej rolce. Żeby było śmieszniej to po lekkim przygazowaniu to dygotanie koła pasowego ustaje i wszystko zaczyna chodzi równo ... oczywiście przestaje też robić buu uuu uuu.

Jutro auto idzie do mechanika żeby to obejrzał. Ale chciałbym się Was podpytać jakie mogą być opcje - to koło pasowe może być krzywo założone, odkręcone, luźne ... czy może coś innego jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

U mnie, też się pojawiły te wszystkie odgłosy po wymianie rozrządu - wszystko firmy SKF. Dodatkowo zaczął się zsuwać pasek akcesorii z kółka na alternatorze, pierwsze oględziny - uszkodzona rolka prowadząca, więc wymieniłem razem z paskiem (rolka SKF - VKM36031, pasek GATES - 6PK1750), przejechałem 30km i co pasek uszkodzony, przesunięty o jeden rowek na kole od alternatora. Co to może być za przyczyna?? Może sprzęgło (koło pasowe) na alternatorze??

Co jeszcze wczoraj przy wymianie zauważyłem, ta rolka na napinaczu daje dziwny odgłos, więc do wymiany - i tu też pytanko, czy ona jest taka sama jak ta prowadząca, czy z tylko z napinaczem występuje??

post-13619-0-71219200-1366353271_thumb.jpg

post-13619-0-19705300-1366353321_thumb.jpg

post-13619-0-05981600-1366353469_thumb.jpg

Edytowane przez marcin.slaby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rolek to są wymienne, nie trzeba kupować całego napinacza, rolkę da się spokojnie odkręcić i wymienić na nową.

W Twoim przypadku powiedział bym, że coś nie tak jest z kołem pasowym na wale. Dobrze je pooglądaj.

Na zdjęciach nie widać, zobacz czy na rolkach nie masz rantów lub pęknięć. Raczej nie będzie to rolka alternatora.

Co do rolek poszukaj DEXWAL-a, polska firma, obie rolki mam już jakiś czas. W zimie jedna zaczęła skwierczeć ale przestała więc ją zostawię na razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a czy przypadkiem ten jeden rowek nie powinien zostać wolny? Może źle był pasek założony. O ile się nie mylę to pasek ma o jeden rowek mniej niż koło na altku - Przynajmniej ja mam to tak poskładane. A może nawet jest tak, że są dwa rodzaje pasków.

Edytowane przez Maks79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!