Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośno przy predkosci 110 kmh


jurekzx

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy tak po prostu jest we wszystkich megankach ale w mojej tak powyżej 110 km/h na piątym biegu robi sie w aucie dość głośno na pewno to jest wydawane przez silnik wiec jakieś inne szumy nie wchodzą w grę . Po mieście owszem fajnie jak się przeciągnie do 5tyś. obrotów fajny dźwięk silnika ale po trasie jest to uciążliwe jak by brakowało 6 biegu. :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie. Może to i jest norma w megi. Wymieniałem łożyska i nic (chyba że założyłem jakiś szmelc, nie pamiętam marki). Wiadomo, że diesel w moim przypadku będzie głośniejszy ale zwróć uwagę jak jest na innych biegach bo ja zauważam, że po zapięciu piątego biegu skrzynia zaczyna sobie cichutko wyć. Przy większej prędkości może wydawać jeszcze głośniejsze dźwięki. Zwróć na to uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrażenia nie z Megane ale ze Scenica I ph II: głośno i to dosyć, można się do tego przyzwyczaić. Moim zdaniem "ten typ tak ma" <ok>

 

Mam także Scenica II phII i tam jest ciszej, ale ma sześciobiegową skrzynię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zapięciu piątego biegu skrzynia zaczyna sobie cichutko wyć

U mnie podobnie, tylko że to nie wycie, a dźwięk przypominający odgłos z turbiny. (taki lekki gwizd, słyszalny nawet do 1500obr./min, gdy turbinka jeszcze nie ładuje pełną mocą) Generalnie jednak uważam, że brakuje 6 biegu tej skrzyni i przy wyższych prędkościach na 5 silnik naprawdę może przeszkadzać. Do 130km/h jest jeszcze całkiem znośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój scenic też hałasuje przy prędkościach powyżej setki. Wydaje mi się że oprócz silnika ma na to wpływ także wysokość samochodu i co za tym idzie większe opory powietrza które świszczy na wszelkich krawędziach karoserii. Razem w sumie daje to niezbyt komfortową jazde. Zgasiłem kiedyś silnik przy 130km/godz i strasznie świszczało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej jeżeli mówicie o megankach I i scenikach I ph2 z silnikiem benzynowym 16.16v to niestety tak jest, ten silnik jest fajny w jeździe ale bardzo głośny a na trasie nawet meczący. Obecnie jeżdżę scenikiem 1 ph 2 a wcześniej dwoma megankami 16 16 v i 14 16 silnik 14 jest bardzo cichy nawet przy 140km/h go nie słychać ale niestety brakuje mu mocy i to dramatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się z twierdzeniem związanym z aerodynamiką i wywoływanymi przez to hałasami. W zeszłym roku pojechałem w pierwszą Scenikiem I trasę z bagażnikiem na dachu (samymi poprzeczkami) i nie było dużo głośniej od późniejszej próby bez belek. Ja mam z tym silnikiem skojarzenia bliższe odgłosom z diesla <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z mojego doświadczenia wynika że to jest tylko kwestia dobrze rozgrzanego silnika. U mnie jest głośno przy 120 km/h tylko jeżeli silnik nie jest dostatecznie rozgrzany. Na 100 kilometrowej trasie na autostradzie przy stałej prędkości 120/130 km/h przy dobrze rozgrzanym silniku słyszę tylko szum powietrza <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to co wyżej, ten typ tak ma. Wstawiłem wyciszenie pod maskę - oryginalne, benzyny nie mają fabrycznie, ale nie odczułem poprawy. Może 1 decybel gdzieś zniknął ale to wszystko. Może maty grubsze, samoróby by coś pomogły - trudno powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!