Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

drgania na wolnych obrotach megane II phI 1,


afi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu zwiększyły mi się drgania na biegu jałowym (większe drgania odczuwalne są przy niższych temperaturach tak poniżej +5). Obroty mam trochę poniżej 800. Po włączeniu klimy gdy obroty wzrosną do powyżej 800 jest O.K. Zaznaczam że drgania występują przy zimnym jak i rozgrzanym silniku. Komputer nie zgłasza żadnych usterek. Jest jakieś rozwiązanie tego problemu? Istnieje jakaś możliwość minimalnego podniesienia obrotów?

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Od jakiegoś czasu zwiększyły mi się drgania na biegu jałowym (większe drgania odczuwalne są przy niższych temperaturach tak poniżej +5). Obroty mam trochę poniżej 800. Po włączeniu klimy gdy obroty wzrosną do powyżej 800 jest O.K. Zaznaczam że drgania występują przy zimnym jak i rozgrzanym silniku. Komputer nie zgłasza żadnych usterek. Jest jakieś rozwiązanie tego problemu? Istnieje jakaś możliwość minimalnego podniesienia obrotów?

 

Pozdr

 

drgania silnikana na wolnych obrotach mogą być tez spowodowana uszkodzonym kołem dwumasowym które 1.5 dci 100KM występuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem aktualnie - i podejrzewam poduszki - jednak mam silnik 82KM. Dodatkowo drgania byly spore kiedy zapalalem auto - okazaly sie dwie swiece spalone (padly po 186kkm). <ok> wymienilem wszystkie 4 - pali na tyk. Jak zmienisz poduszki to daj znac czy pomoglo :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przylaczam sie do sugestii o poduszce. Tez tak mialem. Ta guma, ktora jest przy lapie (mowie o tej przy zbiorniku plynu chlodzacego) sie wyrabia i z czasem wszystko siada, stad wieksze wibracje na luzie. Najwidoczniej jest to po prostu wada elementu...

 

U mnie jest podobnie - mam też silnik 1.9 dCi F9Q800 i też wibruje na wolnych obrotach czasami nawet słychać lekkie terkotanie. W związku z tym mam pytanie do szanownych użytkowników (a szczególnie do TommiB). O którą gumę chodzi - czy tą podłużną łapę która składa się z dwóch tulei połączonych jakby drążkiem, czy teś o tą poduszkę gumową w osłonie stalowej znajdującej się pod tą pokrywą aluminiową ?? Chciałbym to wymienić, ale nie chcę kupić za dużo części. ztego co zdążyłem zorientować się na forum to padają właśnie czesto te poduszki. Tylko który element - ten "drążek" czy ta poduszka metalowo gumowa ??? proszę o odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[cięcie]

 

Ja poduszkę wymieniłem właśnie wczoraj i rzeczywście róznica jest kolosalna - zero drgań, cisza spokój. Jeśli chodzi o koszt części to ceny są bardzo różne. Na allegro można spotkać zamienniki już od 100 PLN, ale z tego co zdążyłem się zorientować jest to chińszczyzna i nie polecam. W serwisie krzyknęli około 600 PLN, a ja kupiłem hiszpański zamiennik (ponoć dobry) za 192 zł.

Ale mam pyatanie do afi` ego i do osób, które własnoręcznie wymieniały tę poduszkę. Otóż przy tej łapie silnika jest jeszcze jedna podoszka (w kształcie kości). U mnie po odkręceniu jej od łapy można ją było skręcić w lewo w prawo na mocowaniu do nadwozia. Mało tego to wyczuwalny jet też luz góra dół na ttulei która pozostała zamocowana do nadwozia. Czy tak ma być, czy tego luzu i skrętu nie powinno być? Jak było u Was ??

 

Regulamin się kłania!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

a jaką Panowie stawiacie diagnozę u mnie ??? mam drżenie kierownicy i właściwie całego samochodu - odczuwalne jest mocniej na zimnym silniku a przy rozgrzanym odczuwa się takie jedynie "mrowienie" również na kierownicy i całej reszcie samochodu a natomiast zupełnie nic nie czuć na gałce skrzyni biegów - nawet nie drgnie - i bądź tu człowieku mądry :-/ co tutaj wymienić - jeśli macie jakieś sugestie to będę wdzięczny za pomoc :)

 

Dzisiaj Megi przetestowałem przy większej prędkości - i przy 130km/h nie były odczuwalne większe drgania - autko zbierało się jak "talala" :)) - ale przy wolnych jest nadal leciutkie "mrowienie"

 

No i już problem rozwiązany - konieczna była wymiana poduszki prawej ( przy rozrządzie ) i drgania zniknęły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!