Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

drgania na wolnych obrotach megane II phI 1,


afi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu zwiększyły mi się drgania na biegu jałowym (większe drgania odczuwalne są przy niższych temperaturach tak poniżej +5). Obroty mam trochę poniżej 800. Po włączeniu klimy gdy obroty wzrosną do powyżej 800 jest O.K. Zaznaczam że drgania występują przy zimnym jak i rozgrzanym silniku. Komputer nie zgłasza żadnych usterek. Jest jakieś rozwiązanie tego problemu? Istnieje jakaś możliwość minimalnego podniesienia obrotów?

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Od jakiegoś czasu zwiększyły mi się drgania na biegu jałowym (większe drgania odczuwalne są przy niższych temperaturach tak poniżej +5). Obroty mam trochę poniżej 800. Po włączeniu klimy gdy obroty wzrosną do powyżej 800 jest O.K. Zaznaczam że drgania występują przy zimnym jak i rozgrzanym silniku. Komputer nie zgłasza żadnych usterek. Jest jakieś rozwiązanie tego problemu? Istnieje jakaś możliwość minimalnego podniesienia obrotów?

 

Pozdr

 

drgania silnikana na wolnych obrotach mogą być tez spowodowana uszkodzonym kołem dwumasowym które 1.5 dci 100KM występuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem aktualnie - i podejrzewam poduszki - jednak mam silnik 82KM. Dodatkowo drgania byly spore kiedy zapalalem auto - okazaly sie dwie swiece spalone (padly po 186kkm). <ok> wymienilem wszystkie 4 - pali na tyk. Jak zmienisz poduszki to daj znac czy pomoglo :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przylaczam sie do sugestii o poduszce. Tez tak mialem. Ta guma, ktora jest przy lapie (mowie o tej przy zbiorniku plynu chlodzacego) sie wyrabia i z czasem wszystko siada, stad wieksze wibracje na luzie. Najwidoczniej jest to po prostu wada elementu...

 

U mnie jest podobnie - mam też silnik 1.9 dCi F9Q800 i też wibruje na wolnych obrotach czasami nawet słychać lekkie terkotanie. W związku z tym mam pytanie do szanownych użytkowników (a szczególnie do TommiB). O którą gumę chodzi - czy tą podłużną łapę która składa się z dwóch tulei połączonych jakby drążkiem, czy teś o tą poduszkę gumową w osłonie stalowej znajdującej się pod tą pokrywą aluminiową ?? Chciałbym to wymienić, ale nie chcę kupić za dużo części. ztego co zdążyłem zorientować się na forum to padają właśnie czesto te poduszki. Tylko który element - ten "drążek" czy ta poduszka metalowo gumowa ??? proszę o odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[cięcie]

 

Ja poduszkę wymieniłem właśnie wczoraj i rzeczywście róznica jest kolosalna - zero drgań, cisza spokój. Jeśli chodzi o koszt części to ceny są bardzo różne. Na allegro można spotkać zamienniki już od 100 PLN, ale z tego co zdążyłem się zorientować jest to chińszczyzna i nie polecam. W serwisie krzyknęli około 600 PLN, a ja kupiłem hiszpański zamiennik (ponoć dobry) za 192 zł.

Ale mam pyatanie do afi` ego i do osób, które własnoręcznie wymieniały tę poduszkę. Otóż przy tej łapie silnika jest jeszcze jedna podoszka (w kształcie kości). U mnie po odkręceniu jej od łapy można ją było skręcić w lewo w prawo na mocowaniu do nadwozia. Mało tego to wyczuwalny jet też luz góra dół na ttulei która pozostała zamocowana do nadwozia. Czy tak ma być, czy tego luzu i skrętu nie powinno być? Jak było u Was ??

 

Regulamin się kłania!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

a jaką Panowie stawiacie diagnozę u mnie ??? mam drżenie kierownicy i właściwie całego samochodu - odczuwalne jest mocniej na zimnym silniku a przy rozgrzanym odczuwa się takie jedynie "mrowienie" również na kierownicy i całej reszcie samochodu a natomiast zupełnie nic nie czuć na gałce skrzyni biegów - nawet nie drgnie - i bądź tu człowieku mądry :-/ co tutaj wymienić - jeśli macie jakieś sugestie to będę wdzięczny za pomoc :)

 

Dzisiaj Megi przetestowałem przy większej prędkości - i przy 130km/h nie były odczuwalne większe drgania - autko zbierało się jak "talala" :)) - ale przy wolnych jest nadal leciutkie "mrowienie"

 

No i już problem rozwiązany - konieczna była wymiana poduszki prawej ( przy rozrządzie ) i drgania zniknęły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!