Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

michal72

Nowy użytkownik
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Samochód

  • Auto
    Scenic II
  • Silnik
    1.9dci
  • Przebieg (tys.km)
    123

Ostatnie wizyty

1650 wyświetleń profilu

Osiągnięcia michal72

Uczeń

Uczeń (3/14)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Tydzień pierwszy skończony
  • Miesiąc później
  • Po roku

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Hej. Mam problem z egr. Moge liczyc na kontakt na prywatnego maila? [email protected]

  2. "No najłatwiej to do źrudeł sięgnąć... Nie przeglądam ITR w innych celach jak znalezienie momentów dokręcania. Kiedyś miałem w rękach książkę pod tyt "Techniki napraw i remontów silników tłokowych" czy jakoś tak... Ale najłatwiej to udeżyć do biblioteki o poszukać czegoś o remontach maszyn. Albo poprostu iść do szkoły, tylko dobrej jakiejś, Radom chyba najlepiej. Oj i miałem siedzieć cicho... To, że ITR nie zawiera jakiejś informacji nie zwalnia wcale mechanika z wymogu wiedzy... No chyba, że ASO, tam się wymienia jak leci postępując zgodnie z instrukcją. Niestety to postępowania żadko jest słuszne a za to zawsze drogie a na koniec i tak kończy się klauzulą o braku gwarancji ze wzglądu na jakieś względy." Masz racje z tą szkołą,.ale na twoim zacząłbym od podstawówki i nie musi być to koniecznie Radom. "Źrudeł","udeżyć","poprostu" i "żadko" troszkę inaczej się pisze. Widać inżynierowie którzy opracowali instrukcje serwisowe nie chodzili do szkół i nie mają pojęcia o możliwości wykonania takiej operacji. Zapoznaj się z przyciskami "Cytuj" i "Cytuj selektywnie" są po to żeby je stosować. P_r_z_e_m_o
  3. "Panewki się zużywają w każdym silniku i je się wymienia. Nie trzeba przy tym szlifować wału a zuzyta panewka sieje spustoszenie w silniku dużo wcześniej niż ją obróci. Jeśli ktoś twierdzi inaczej to jest albo ignorantem albo oszustem." Już cię prosiłem o wskazanie Instrukcji Serwisowej (marka samochodu nie ma znaczenia) która by dopuszczała lub zalecała taką operacje.
  4. Teoretycznie suchy start nie powinien wystąpić.Ale to tylko teoretycznie.Moim zdaniem problem nie leży w wale i jakości panewek a w samym smarowaniu.Może to kwestia pompy oleju, może konstrukcji układu smarowania,a może zawężenia kanałów przez osadzający się nagar. W 1,9 DCI 130kM poprawiono konstrukcje kanałów olejowych i problemy z panewkami się skończyły.
  5. W silniku który kupisz nie będziesz profilaktyczne wymieniał panewek przed montażem?
  6. Mnie nic nie kosztuje. Nie porównuj kosztów uszczelniacza do całego silnika.
  7. "A jak już tak się stało że wyrwalo dziury w wale to łatwiej i taniej i lepiej i szybciej podmienić silnik." Jasne. Nowy wał kosztuje 600pln,panewki 150pln,a silnik 2500-3000pln. Na pewno łatwiej ale taniej wcale. Subratri pokaż mi choć jedną instrukcję serwisową (obojętne jakiej marki samochodu) która dopuszcza wykonanie operacji zastosowania nowych panewek do używanego wału.
  8. Pewnie zauważyłeś że jakość części zamiennych ori różni się od części stosowanych na pierwszy montaż
  9. "Nie liczy się ilość wykonanych napraw tylko ich jakość. " I tu się obaj zgadzamy. Jednak profilaktyczna wymiana panewek nie ma nic wspólnego z jakością. Nie mam zamiaru nikogo przekonywać że jest to zła droga. Wolny wybór.Osobiście takiej usługi nie wykonam nikomu bo wiem jaki będzie efekt. Nie wspomnieliśmy jeszcze o jakości panewek które są dostępne na rynku,a ma to zasadnicze znaczenie. W swoim 1,9 dci profilaktycznie założyłem nowy wał,kute korbowody i panewki z zamkami.Problem mam rozwiązany dożywotnio. Silnik zalewam Castrolem Edge 10w60.
  10. "Brak wiedzy zamaskujmy teorią spiskową i czepmy się błędów" Rozumiem że posiadasz taką wiedzę a nie opierasz się na sensownej analizy mechanika z krakowa. Powiedz mi proszę ile takich silników rozebrałeś/złożyłeś,wyremontowałeś.
  11. Pamiętaj o tym że czopy wału też już są wypracowane.Jest duże ryzyko że przy docieraniu zrobi się więcej syfu i te nowe panewki zatrą się wcześniej, niż by się zatarły stare. Renówka jeździ na syntetycznym Elfie nie za darmo,a tylko dlatego że ma z Elfem podpisaną umowę. Temat oleju to rzeka i nikt z nas nie jest w stanie stwierdzić jakie właściwości ma dany olej. Marka oleju nie ma raczej znaczenia,a częstotliwość jego wymiany. " (wedłóg sensownej analizy mechanika z krakowa)" Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia Zainstaluj sobie sprawdzanie pisowni. PS Jak już cytujesz to cytuj poprawnie. P_r_z_e_m_o
  12. Panewka przy starcie silnika nie chodzi na sucho. Zawsze film olejowy na niej jest.
  13. Pamiętajcie że po płukaniu benzyną ekstrakcyjną trzeba go odstawić w ciepłe miejsce żeby benzyna dokładnie odparowała.
  14. Zakładanie nowych panewek bez szlifowania wału to kiepski pomysł,a szlifowanie wału bez wyraźnej przyczyny jeszcze gorszy.Zmień interwał na 10kkm i olej na 10W40. Szczerze to panewkami w 1.5 dci to bardzo bym się nie przejmował.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!