FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Czujnik położenia wału korbowego - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 11 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Czujnik położenia wału korbowego

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Boss_wnd 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 05-marzec 07
  • Skąd:Polska
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 20 czerwiec 2007 - 13:22

Witam mam pytanie ?

Czy wadliwy czujnik położenia wału korbowego orpucz trudności w odpaleniu ma jakiś wpływ na silnik: brak mocy , słabe wkręcanie się w obroty czy coś podobnego co coze zmienić moc w silnku i jego osiągi ???????????????????
Nie piszemy z caps lockiem - Krzychu
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Danielossss 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-wrzesień 06
  • Skąd:OLKUR
  • Silnik:K4M700
  • Przebieg (tys.km):200

Napisano 20 czerwiec 2007 - 13:30

Tak.
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 20 czerwiec 2007 - 15:01

Mam na zbyciu do silnika K4M700 (1,6 /16V)
VEMO 46-72-0015
Kupiłem ale okazało się, że to jednak nie to jest uwalone.
W związku z powyższym chętnie odzyskałbym pieniądze
Pudełko
Dołączona grafika

A tak wygląda czujnik - ten jest mój stary ale oczywiście do sprzedania jest nowy
Dołączona grafika
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#4 Użytkownik jest zalogowany   ziolo 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 22-styczeń 07
  • Skąd:Sandomierz
  • Silnik:3.0 V6 210 KM 285Nm
  • Przebieg (tys.km):92000

Napisano 20 czerwiec 2007 - 16:20

Napisz jaki masz silnik. Jak inny niż oferuje Ci Przemo to ja mogę załatwić taniej nowy ;-)
[scroll:e899dbdaae][you:e899dbdaae] zobacz :)http://megane.com.pl...p?p=29857#29857[/scroll:e899dbdaae]
Nowe zdjęcia :!:
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 20 czerwiec 2007 - 21:54

Wszystko zależy do jakiego silnika, akurat ten kosztował 100 zł, ale są i za 200 zł :shock:
Cena zależy od silnika bodaj 60 zł kosztuje do K7M (o ile nie pomyliłem silnika)
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Boss_wnd 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 05-marzec 07
  • Skąd:Polska
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 21 czerwiec 2007 - 08:36

Silnik mam 1.6 16v megane clasic rok 2001 .
Z góry dziękuje za propozycje odsprzedania czujnika , mam dobre dojście do części chodziło mi tylko o informacje pytania które zadałem.

ps. nie wiem czy mam silnik K4M700 czy inny bo nie wiem gdzie to sprawdzić ale to tak na marginesie ;-)
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 21 czerwiec 2007 - 10:03

Pisze na tabliczce z numerem silnika, a tabliczka znajduje się na bloku pod kolektorem i listwą zasilania paliwem.
Powinno to wyglądać mniej więcej tak
K4M 7xxxx
DBxxxxxx

Wiersz pierwszy to typ silnika
wiersz poniżej to nr seryjny

Sprawdź sobie typ silnika, bo nie ma gwarancji, że w międzyczasie Renault nie zmienił czujnika, mogli np zmienić sposób mocowania.
Ja stawiam, że masz K4M7xx i Twój czujnik powinien wyglądać tak samo jak na zdjęciu powyżej.

Jednak jakby co propozycja nadal jest aktualna. :-D


Czujnik znajduje się pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów, z prawej strony, trzeba jednak odsunąć przewody układu chłodzenia i będzie doskonale widoczny.
Przykręcony jest dwoma śrubkami na klucz 10.
Wymiana zajmuje parę minut. Trzeba odłączyć akumulator.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Boss_wnd 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 05-marzec 07
  • Skąd:Polska
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 21 czerwiec 2007 - 10:50

Dzięki

Dzięki tobie wiem więcej niż piszą w książkach ;-) a co do czujnika to będe o twej propozycji pamiętał ;-) :-D

[ Dodano: 2007-06-21, 10:53 ]
AAA Danielossss zapomniałem ci podziękować za odpowiedź :)
0

#9 Użytkownik jest zalogowany   ziolo 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 22-styczeń 07
  • Skąd:Sandomierz
  • Silnik:3.0 V6 210 KM 285Nm
  • Przebieg (tys.km):92000

Napisano 22 czerwiec 2007 - 18:52

Wziąłem ze sklepu ten czujnik aby podłączyć go na chwilę i sprawdzić czy może polepszy się praca silnika. Zanim jednak go podłączę mam pytanie:

P_r_z_e_m_o napisał:

Trzeba odłączyć akumulator.
Dlaczego? Co się stanie jak go nie odłączę? Czy ten czujnik może mieć jakiś wpływ na delikatne szarpanie na biegu jałowym?

[ Dodano: 2007-06-22, 21:10 ]
Próba zmiany na nowy ten czujnik niestety nieudana! Nic to nie zmieniło! A szkoda. Przy okazji rozebrałem silniczek krokowy. I tam nic nie ma. Nawet po rozkręceniu go na pół jest mało elementów. Przeczyściłem to wszystko rozpuszczalnikiem, wydmuchałem kompresorem i to również nie dało nic. :-(
[scroll:e899dbdaae][you:e899dbdaae] zobacz :)http://megane.com.pl...p?p=29857#29857[/scroll:e899dbdaae]
Nowe zdjęcia :!:
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 22 czerwiec 2007 - 21:17

W samochodzie jest komputer, więc istnieje obawa ze coś się spierniczy w momencie przepinania wtyczek. Tak to sobie tłumaczę ..
Nie mniej we wszystkich dostępnych mi dokumentach jakie posiadam praktycznie pierwszym punktem procedury jest odłączyć akumulator.
Pisze to nawet w procedurach w Dialogysie, czyli dostępnych dla ASO.
Ja tam wole dmuchać na zimne i generalnie jak coś tam robię z elektryką to odłączam akumulator.

Czujnik mogłeś sprawdzić bez wizyty w sklepie, za pomocą omomierza oporność powinna wynosić od 200-270Ohm.
Możesz to sprawdzić na gniazdku czujnika lub na złączu wtykowym dochodzącym do komputera.

Zrób jeszcze jeden test.
Zdejmij rurę powietrza i tłumik szumów przed filtrem. Niech Ci druga osoba "zakręci"
Zobaczysz czy czasem nie dmuch z filtra, jeżeli tak jest to problem może leżeć w rozrządzie :-(
Mam nadzieję, że jednak u Ciebie tak nie będzie .
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#11 Użytkownik jest zalogowany   ziolo 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 22-styczeń 07
  • Skąd:Sandomierz
  • Silnik:3.0 V6 210 KM 285Nm
  • Przebieg (tys.km):92000

Napisano 22 czerwiec 2007 - 23:01

Tzn mam ściągnąć wszystkie rury przed filtrem i żeby ktoś zakręcił silnikiem ?? I wtedy sprawdzić czy nie dmucha powietrzem z filtra? A jeśli tak to jaki to jest problem z rozrządem? Przeszukałem właśnie forum. I wywnioskowałem po tym co przeczytałem i co już zrobiłem w samochodzie że nierówne wolne obroty w mojej Megi mogą wynikać z: uszkodzonej cewki, przestawionego rozrządu, uszkodzonego czujnika temp. zasysanego powietrza, uszkodzonej sondy lamba. Ahhhh. Dużo przede mną !!!
[scroll:e899dbdaae][you:e899dbdaae] zobacz :)http://megane.com.pl...p?p=29857#29857[/scroll:e899dbdaae]
Nowe zdjęcia :!:
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 23 czerwiec 2007 - 10:00

AD1 - dokładnie, jak dmucha w filtr to coś jest nie tak z rozrządem - ale chyba nie dotyczy to Twojego przypadku, choć zawsze można to sprawdzić.
AD2 - jeszcze mogą by świece.
Co do cewek to je wyjmij i sprawdź oporność, nie wiem jaka powinna być prawidłowa, ale jeżeli wszystkie maja jednakową to raczej przynajmniej to możesz wyeliminować.
Jak cewki będziesz miał na wierzchu to je dokładnie oglądnij być może któraś ma przebicie, będzie to widoczne w postaci ciemnego wypalenia na obudowie, na forum był link do strony jak je "naprawić"
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#13 Użytkownik jest zalogowany   ziolo 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 22-styczeń 07
  • Skąd:Sandomierz
  • Silnik:3.0 V6 210 KM 285Nm
  • Przebieg (tys.km):92000

Napisano 23 czerwiec 2007 - 20:31

Świece i kable zapłonowe kupiłem nowe! Czy Ty masz ten link? Bo nie mogę znaleźć :-/
[scroll:e899dbdaae][you:e899dbdaae] zobacz :)http://megane.com.pl...p?p=29857#29857[/scroll:e899dbdaae]
Nowe zdjęcia :!:
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 23 czerwiec 2007 - 20:59

Też teraz nie mogę znaleźć był link do www.elektroda.pl

Już mam http://www.renault.t...ika_porada4.htm
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   Mart 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-wrzesień 07
  • Skąd:Gliwice
  • Silnik:1.6e LPG 8V (K7M)
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 14 październik 2007 - 18:43

Mam pytanie w manulalu piszą, że wartość tego czujnika powinna wynosić około 240 omów. Sprawdzałem dzisiaj u siebie miernik pokazuje dokładnie 194 omy. Czy to normalne ?
Mam problem z obrotami wiec sprawdzam co sie da. Silnik krokowy jest nowy, pozostałe czujniki są pomierzone i też ok. Regulacja zaworów trochę pomogła z tymi obrotami ale dalej problem szczególnie po jeździe np na autostradzie gdzie się jedzie na wyższych obrotach.
0

Udostępnij ten temat:


  • 11 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting z Memcached :: Hosting dla firm :: Hosting dla Wordpress