FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Falowanie wol. obrotów w DCI - rozwiązanie - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 3 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Scenic I phII
Falowanie wol. obrotów w DCI - rozwiązanie

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   konrad_28 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 31-lipiec 09
  • Skąd:Kraków i okolice
  • Auto:Scenic I ph II
  • Silnik:1.9 dci
  • Przebieg (tys.km):118

Napisano 04 sierpień 2010 - 00:06

Witam.
Problem falujących obrotów dotknął także mojego scenica , wolne obroty falowały pomiędzy 600 - 800 .
Na kompie brak błędów , filtry wymienione, paliwo ok ,wtryski i pompa super.
Na początek wyczyściłem EGR, jednak na niewiele się to zdało gdyz problem nie zostal wyeliminowany. Mechanik twierdził że do wymiany jest czujnik wysokiego cisnienia na pompie wtryskowej, koszt ok. 500 zł. Miał rację!!!
Ja jednak postanowiłem poszukac innego rozwiązania i znalazłem, nie trzeba wymieniac całego czujnika, wystarczy wymiana oringu i uszczelek na czujniku ciśnienia, komplet do kupienia w servisie Boscha - 10 minut roboty , efekt , nie tylko w moim przypadku ( 3 kolegów już wymieniło ), super.
Pisze o tym bo może komuś w przyszłości to pomoże <piwko>
[url=http://www.przewodnikmp.pl]
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & laguna IIphII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 1,9 F9Q 110KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/120/52

Napisano 04 sierpień 2010 - 10:39

konrad_28, masz może jakieś namiary/wymiary gdzie to kupić? Może numer seryjny takiego kompletu? Taka informacja może być przydatna dla innych, a pytam od razu bo może jeszcze nie wyrzuciłeś opakowania <piwko>
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   tom32 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 22-luty 11
  • Skąd:slupca
  • Auto:ford
  • Silnik:1,3
  • Przebieg (tys.km):95000

Napisano 15 wrzesień 2011 - 20:36

Witam! Panowie mam problem jak koledzy wyżej z falującymi obrotami w scenicu 1,9dci 2001r tylko ze u mnie na zimnym silniku chodzi równo dopiero po przejechaniu paru km jak silnik się zagrzeje to zaczynają falować,dodam ze jak się zwiększy obr powyżej 1000 obr czuć to falowanie,i potrzebuje pomocy od czego zacząć czego szukć aby ten problem wyeliminować i co może być przyczyna tego ??

Dołączona grafika

Regulamin
pkt. 5.6
- proszę poprawić


0cool

Użytkownik tom32 edytował ten post 16 wrzesień 2011 - 22:01

0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   supaplex 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 05-lipiec 10
  • Skąd:Wąbrzeźno
  • Auto:Scenic I phII
  • Silnik:1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km):177

Napisano 17 wrzesień 2011 - 20:08

Ale jak się to falowanie objawia? Możesz opisać? Przy jakich obrotach to wiemy ale przy obciążeniu czy na postoju?
Szukać to My możemy, ale nie dośc, że nie mamy Twojego auta pod ręką to jeszcze Nam nie pomagasz.

Z serii: "Popsuł mi się komputer, nie działa. Co to może być ?"
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   tom32 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 22-luty 11
  • Skąd:slupca
  • Auto:ford
  • Silnik:1,3
  • Przebieg (tys.km):95000

Napisano 18 wrzesień 2011 - 23:21

witam! jak pisałem falowanie objawia się na rozgrzanym silniku po przejechaniu paru km na postoju jak chodzi na biegu jałowym i jak sie doda gazu powyżej 1000obr to też czuc falowanie podczas jazdy wszystko ok przyspieszenie dobre niedymi,co to moze byc czy to wina czujnika na listwie??
Dołączona grafika
Regulamin pkt. 5.6, 5.7 -Prezes
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & laguna IIphII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 1,9 F9Q 110KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/120/52

Napisano 19 wrzesień 2011 - 10:05

może być przyczyną regulator w pompie. Clip na 99% pokaże Ci błąd i ominie Cię niepotrzebna wymiana części.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   tom32 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 22-luty 11
  • Skąd:slupca
  • Auto:ford
  • Silnik:1,3
  • Przebieg (tys.km):95000

Napisano 19 wrzesień 2011 - 20:43

a powiedzcie gdzie lepiej jechac na ten clip do serwisu renault czy szukac na własna reke,zreszta jestem zielony jesli chodzi o te diagnostyke komputerowa,a moze jest tu ktos na forum z okolic konina wrzeni badz słupcy co zajmuje sie taka diagnostyka
Dołączona grafika

Regulamin
pkt. 5.6 -Prezes
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 08
  • Skąd:Konin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):129

Napisano 19 wrzesień 2011 - 20:58

Z okolic Konina ktoś się znajdzie, daj znać czy jesteś zainteresowany, to dam Ci kontakt na PW.
:)
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   tom32 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 22-luty 11
  • Skąd:slupca
  • Auto:ford
  • Silnik:1,3
  • Przebieg (tys.km):95000

Napisano 20 wrzesień 2011 - 21:13

ok Paweł daj kontakt na PW i napisz ile cos takiego kosztuje
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   gral8 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 17-listopad 11
  • Skąd:gdansk
  • Auto:Scenic Expression 2002
  • Silnik:1,9dci
  • Przebieg (tys.km):150

Napisano 18 listopad 2011 - 21:36

Witam.U mnie na zimnym silniku obroty falują mocniej. Gdy się rozgrzeje minimalnie ale jest to odczuwalne. Podobno na listwie mam dobre ciśnienie, zresztą dowiedziałem się że regulatory ciśnienia na pompie padają podobno częściej niż na szynie (listwie). Filtry, rozrząd - wymienione.
Czy czyszczenie takiego regulatora za pomocą benzyny ekstrakcyjnej i przedmuchanie sprężonym powietrzem również może pomóc?
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   vlaho2 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 25-czerwiec 12
  • Skąd:Ostrowiec Św/Katowice
  • Auto:Scenic I phII
  • Silnik:1.9 dci
  • Przebieg (tys.km):181

Napisano 29 czerwiec 2012 - 19:40

konrad_28 może napisać jak założyć ta plastikową tuleje? Dziś oglądałem regulator i na wałku jest tuleje (taka mała), potem mały oring i coś w rodzaju zabezpieczenie by się to z tego wałka nie zsunęło. I mam jeszcze jedno pytanie odnośnie te tuleji, w tym egzemplarzu który oglądałem na tulei było coś w rodzaju równe rysy na skos, czy to jest calowa rysa by odgiąć to tuleje przy do zamontowania jej?
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   gral8 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 17-listopad 11
  • Skąd:gdansk
  • Auto:Scenic Expression 2002
  • Silnik:1,9dci
  • Przebieg (tys.km):150

Napisano 17 lipiec 2012 - 14:33

Wyświetl postUżytkownik meganecoupe02 dnia 04 sierpień 2010 - 10:39 napisał

konrad_28, masz może jakieś namiary/wymiary gdzie to kupić? Może numer seryjny takiego kompletu? Taka informacja może być przydatna dla innych, a pytam od razu bo może jeszcze nie wyrzuciłeś opakowania :D

Wczoraj kupiłem taki zestaw uszczelniający, składa się z oringu gumowego, podkładki pod oring, koloru szarego (beżowego), oraz podkładki metalowej na łączeniu regulatora z pompą.
Oto nazwa:
Element układu wtryskowego
BOSCH 1 St/Pc
F 01M 100 278
Ja wymieniłem, ale nadal falują chociaż w mniejszym zakresie. Prawdopodobnie mam wyciek przy pompie, bo po przekręceniu kluczyka przez odpaleniem, podczas pracy pompy paliwa słychać dziwne syczenie z okolic rozrządu. Nie wiem co to jest.
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   dany12 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 14-grudzień 10
  • Skąd:Staszów
  • Auto:Scenic 2002 rok
  • Silnik:1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km):177

Napisano 23 lipiec 2012 - 13:28

Wyświetl postUżytkownik gral8 dnia 18 listopad 2011 - 21:36 napisał

Witam.U mnie na zimnym silniku obroty falują mocniej. Gdy się rozgrzeje minimalnie ale jest to odczuwalne. Podobno na listwie mam dobre ciśnienie, zresztą dowiedziałem się że regulatory ciśnienia na pompie padają podobno częściej niż na szynie (listwie). Filtry, rozrząd - wymienione.
Czy czyszczenie takiego regulatora za pomocą benzyny ekstrakcyjnej i przedmuchanie sprężonym powietrzem również może pomóc?

Witam,
Ja zauważyłem u siebie to samo.. na zimnym silniku (na biegu jałowym) obroty falują po dodaniu gazu dalej to samo... zauważyłem że zaczyna się to pogłębiać...dodam tylko że na ciepłym silniku jest ok (albo słabo zauważalne) są te wahnięcia obrotów... pompę wysokiego ciśnienia miałem robioną po zimie (zamarzło paliwo) także doradźcie jakie mogą być tego przyczyny bo chce się coś dowiedzieć zanim pojadę na komputer i będzie mi kity wciskał jak błędów nie wykryje
z góry dziękuję
pozdrawiam
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   gral8 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 17-listopad 11
  • Skąd:gdansk
  • Auto:Scenic Expression 2002
  • Silnik:1,9dci
  • Przebieg (tys.km):150

Napisano 02 sierpień 2012 - 16:07

Może zawór na pompie dostał w tyłek po tym zamrożeniu i dlatego masz takie objawy. Ewentualnie spróbuj w niego lekko postukać podczas falowania i sprawdź jaki będzie efekt.

Użytkownik gral8 edytował ten post 02 sierpień 2012 - 16:08

0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   ovner 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 05-wrzesień 08
  • Skąd:Königshütte
  • Silnik:1.9 dci F9QK732
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 16 październik 2012 - 14:36

Właśnie oddałem auto do mechanika ten sam objaw, falujące obroty na zimnym i ciepłym silniku, na wolnych , jak i średnich obrotach i odczuwalne podczas jazdy jekkie pływanie auta do przodu.Wstępna diagnoza po podpięciu do kmputera czujnik ciśnienai na listwie wrtrysków gdzie ciśnienie na wolnych obrotach waha się od 22 do 6370 barów, a specyfikacja czujnika przewiduje max 1500bar i uszkodzenia 3000barów http://www.finjector.com/verkkokauppa/documents/4e796102e6461/0281002405.pdf. Pompa napewno nie jest aż tak wydajna. Czekam na wiadomość od mechanika i napisze jak się to skończyło.

Edit
Pompa nie jest aż tak wydajna, i czujnik na listwie jest OK, ale kopa dostał czujnik/zawór na pompie, koszt 350zł nowy (używka była za 150 ale auto wogóle nie odpalilo :> ) i 200zł robocizna. Teraz auto ładnie trzyma obroty, ale widze troche inne zachowanie licznika spalania l/100. Przed naprawą działał powiedzmy liniowo a teraz sobie skacze, zatankuje full bak i zobacze jakie jest rzeczywiste spalanie, a jakie pokazuje komputer.
Ważne że silnik pracuje równo i nie szarpie poduszkami.

Użytkownik ovner edytował ten post 18 październik 2012 - 12:25

Dołączona grafika
0

Udostępnij ten temat:


  • 3 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
Nowe odpowiedzi Spadek mocy, obrotów, przygasanie Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I Future 
  • 2 Odpowiedzi
  • 2986 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Skakanie obrotów silnika 1.4 16V 1.4 benz. KrzysztofK 
  • 5 Odpowiedzi
  • 4680 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Wzrost obrotów w Megane II z 2003r 1.6 benz. gami 
  • 0 Odpowiedzi
  • 1202 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka